Gå til innhold

Slutte på quetiapin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har sluttet på quetiapin her?

Hvor mye tok du på det meste? Hvordan så nedtrappingsplanen ut? Hvordan reagerte kroppen når du sluttet, ble du uvell, hvor lang tid tok det før det gikk over?

Har sluttet, tok 150mg på det meste, trappet ned med 25mg i uka. Tok siste tabelett på lørdag, sliter med søvnen og er uvell. Sliter med å få i meg mat, håper det går over snart.

Anonymkode: a144a...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står på felleskatalogen at det tar 1-4 dager å seponere. 

Jeg selv har vært uten 5 uker.. Men begynnte igjen fordi jeg ikke fikk slappet av, ikke ble jeg trøtt.. Blir gal uten søvn. 

Anonymkode: f97e0...fdd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Står på felleskatalogen at det tar 1-4 dager å seponere. 

Jeg selv har vært uten 5 uker.. Men begynnte igjen fordi jeg ikke fikk slappet av, ikke ble jeg trøtt.. Blir gal uten søvn. 

Men om jeg får noe annet en gang skal jeg heller prøve noe annet! 

Skrevet

Jeg sluttet på tre dager og merket ingenting. Bruker i stedet Truxal for å få sove. Ikke like effektivt og søvndyssende som quetiapin, men godt nok. Jeg sovner ca 1,5 timer etter at jeg har tatt dem på kvelden.

Anonymkode: 20747...1a5

Gjest blåbærpike
Skrevet

Jeg sluttet på dagen, men tok bare 50 mg. 

Skrevet

"Vi anbefaler at du trapper ned med omtrent 10 prosent av den opprinnelige dosen hver uke. Du kan forlenge et nedtrappingstrinn, men du bør unngå å gå tilbake til tidligere doser. Du skal altså unngå å trappe opp igjen når du først har klart å gå ned et trinn."

Nedtrapping skjer altså over 10 uker.

https://www.helsenorge.no/medisiner/vanedannende-medisiner/

Anonymkode: 13d35...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...