Gå til innhold

Uhygiensk kysse dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venine i klassa som har hest og idag ble jeg med henne til stallen hennes for hun ville vise meg den. Jeg har aldri likt hester jeg syns de er litt skumle, så store og jeg var redd den skulle trampe meg på føttene, de er jo drit tunge! Og den sikla masse rundt mulen.... Og venninna mi var så kry og red ham mens jeg måtte se på, jeg ville aldri turt det... Men inn i mellom så kysset hun hesten sin masse på mulen og lot han slikke henne på munnen! Jeg syns det var så ekkelt den var jo så slimete og er sikkert fullt av bakterrier i munnen dennes. Har sett noen folk som også lar hundene sine slikke dem på munnen det er ekkelt! Hvorfor gjør folk slikt? Hesten hennes slikket meg litt på hånda og jeg gikk rett på do og vasket hendene etterpå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke de som lar dyr sleike dem på munnen, det er rett og slett ekkelt.

Jeg ser at Skauta er her inne nå - det vet jeg ikke hvordan jeg skal definere, så foreløpig kan han fortsette å kysse.

Skrevet (endret)

Å la kjæledyr slikke/nusse en selv på munnen burde i grunnen alle forstå hvor uhygienisk er. De fleste vet jo hvordan mange dyr rengjør understellet sitt ;)

Endret av ~Alwa~
Gjest Varg-Menja
Skrevet

Faktisk er det flere bakterier i en menneskemunn enn i hundemunn, så det er objektivt sett eklere å kline med kjæresten sin. Derfor gidder ikke jeg å være hysterisk akkurat. Lærer henne å ikke slikke i ansiktet av hensyn til andre mennesker, men selv blåser jeg litt i det. At noen lar være å kline med dyra sine fordi det føles ekkelt er selvsagt helt greit, men å fortelle andre at det er uhygienisk er rett og slett feil.

Skrevet

Tja, litt bakterier er da ikke farlig. Hjelper bare til å bygge opp et bra imunnsystem!

Husker moren min mente jeg ikke skulle kysse kattene mine på snuten da jeg var liten. Vel, det har gått helt fint og jeg har i voksen alder aldri vært syk og hjemme fra jobb.

Støtter innlegget over her, nemlig at det er verre i forhold til smittefare å kline med mennesker. Svært få sykdommer som smitter fra dyr til mennesker.

La nå folk få være glad i dyra sine uten å si "æsj" osv. At du selv ikke vil kysse slik på dyr er jo helt greit, men tror ikke du skal være så redd for smitte av at en hest slikker deg litt på hånden. Det er jo bakterier og potensielle smittekilder overalt, man kan ikke gå rundt å tenke på slikt hele tide ;):)

Skrevet

Jeg nusser pusene mine på snuten, det er ikke akkurat snakk om noe tungekyss.

Jeg kysset også hestene mine på mulen, men jeg lot ikke de slikke meg på munnen tilbake, hunder får heller ikke lov til å slikke meg på munnen.

Som katteeier og dyreeier generelt så er en klar over både hvordan og hvor dyret vasker seg, og også hva de kan finne på å spise, så dette må nok få bli opp til hver enkelt uten at andre skal kalle det for uhygienisk.

Mind your own business.

Skrevet

Å kline med dyr er det vel ingen som gjør. ;)

Jeg lar ikke hunden min slikke meg i ansiktet, vi har vendt han til å ikke gjøre det.

Samme med kattene, vil ikke la dem heller slikke meg. Selv om storepusen har en tendens til å skulle bitekose haka/nesa. Au!

Skrevet
Tja, litt bakterier er da ikke farlig. Hjelper bare til å bygge opp et bra imunnsystem!

Smitte og smitte. Bakterier er noe helt annet, det skal vi ha! :)

Men hva med f.eks. orm? Kattene mine spiser mye mus og fugler. Jeg gir dem ormekur ofte, men likevel har det hendt at den ene katten har fått orm. Ikke spesielt delikat! Og det kan skje også med innekatter som ikke spiser mus.

Skrevet

Jeg lar ikke hunden slikke meg i ansiktet. Synes det er ekkelt.. Liker ikke at kjæresten slikker meg i ansiktet heller, for den sakens skyld.. ;)

Skrevet
Og det kan skje også med innekatter som ikke spiser mus.

Hvordan i all verden får innekatter orm? :overrasket: Det forstår jeg ikke!

Det med å "kline" med dyr er en uting, men jeg trodde at hunden faktisk viser underdanighet ved å slikke i munnviken? Hva skjer da om den ikke får lov?

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Mark smitter ikke fra katter til mennesker det heller, det er det faktisk veldig få parasitter som gjør. At innekatter får orm er også uhyre sjelden.

Når det gjelder det med underdanighet er det en av grunnene til at jeg lar hunden min slikke meg rundt øret og på kjeven. Direkte på munnen får hun ikke lov til, men ved å tillate litt slikking rundt øret lar vi hunden bekrefte lederskapet vårt. Er ikke kritisk om det ikke skjer, men det er en klar fordel i forhold til autoritet.

Skrevet
Hvordan i all verden får innekatter orm?  :overrasket:  Det forstår jeg ikke!

Ved å spise fluer. Står et annet sted her på forumet. Og at det er lurt å gi innekatter markkur en gang om sommeren.

Skrevet
Mark smitter ikke fra katter til mennesker det heller, det er det faktisk veldig få parasitter som gjør. At innekatter får orm er også uhyre sjelden.

Smitte til menneske:

Menneskets innvollsorm er ikke den samme som hundens og kattens. Det forekommer allikevel at larver fra hundens eller kattens spolorm tas opp av mennesket via munnen og forårsaker skade under sin vandring i kroppen, f.eks visceral larva migrans. Larven utvikles ikke til voksne ormer i mennesker. Grønnsaker og sandkasser forurenset med spolormegg kan være smittekilder.

Skrevet
Jeg lar ikke hunden slikke meg i ansiktet. Synes det er ekkelt.. Liker ikke at kjæresten slikker meg i ansiktet heller, for den sakens skyld..  ;)

Hehe...enig. Skal innrømme at jeg synes det er så kjempeekkelt når folk lar hundene sine slikke dem på munnen, brrr.

Skrevet

Vi har hatt katt så lenge jeg har levd, og jeg har aldri hatt noe problem med å susse dem på munnen, kan ikke se at det har skadet meg på noen måte.

Og innekatter får ikke orm i følge dyrlegen vår.

Skrevet

*sukk*

Jeg skulle gitt alt for å være kjæledyret deres. :kyss:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Å kline med dyr er det vel ingen som gjør. ;)

Hehe..Har du ikke sett de bildene av Anna Nicole Smith hvor hun tungekysser med bikkja si? :ler:

Skrevet
Hvordan i all verden får innekatter orm?  :overrasket:  Det forstår jeg ikke!

Fluer

Skrevet
Vi har hatt katt så lenge jeg har levd, og jeg har aldri hatt noe problem med å susse dem på munnen, kan ikke se at det har skadet meg på noen måte.

Og innekatter får ikke orm i følge dyrlegen vår.

Min sønn disekerte en vanlig husflue for endel år siden, og den var full av hvite små ormer som kravlet og krøp. Katter spiser fluer. Snakk med flere enn én dyrlege. Dyrlegen her bort anbefalte meg både vaksine og ormekur til mine innekatter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...