Gå til innhold

Alternativ til melatonin? Rådvill..

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Trenger sårt råd om hvordan jeg kan lette innsovning.. Klokken er halv 5, og jeg må egentlig stå opp om et par timer. Utrolig tungt å ha det slik.

Uansett; jeg har prøvd mange ulike tips, lysterapi, og nå melatonin. 
Melatonin lettet innsovning - men gav meg forferdelig intense mareritt, og jeg var trøtt dagen etter og sovnet.

Andre som har opplevd dette? Eller noen tips til andre alternativer?

Endret av Anonymz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kombiner teanin og valerina forte :) Hadde heller ikke god effekt av melatonin.

Skrevet
Anonymz skrev (2 timer siden):

Trenger sårt råd om hvordan jeg kan lette innsovning.. Klokken er halv 5, og jeg må egentlig stå opp om et par timer. Utrolig tungt å ha det slik.

Melatonin lettet innsovning - men gav meg forferdelig intense mareritt, og jeg var trøtt dagen etter og sovnet.

Søvnbriller. Eneste som funker for meg 

Anonymkode: 44359...1be

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Søvnbriller. Eneste som funker for meg 

Hva faen er det.. Hadde vært fint med en kort forklaring fra deg.

Anonymkode: 1bb72...032

Skrevet

Har du hatt det slik lenge? Eller har det brått oppstått? Ser du har prøvd behandling, så får kanskje inntrykk av at dette har vedvart en tid?

Jeg gikk på en smell for en tid siden, og det gav utslag i insomni. Jeg lå som deg, våken hele natten flere ganger i uka. Jeg dro til legen og fikk Imovane, som jeg skulle ta for å sove ut innimellom. Det hjalp jo, men er ingen langvarig løsning. 

Nå går jeg fast på medisiner med søvndyssende bivirkning, og sover godt. Ikke sovemedisin, så man blir ikke avhengig og kan bruke det i lang tid. Du kan høre med lege om dette er et alternativ for deg. For meg var det enten dette, eller kronisk søvnmangel. 

Anonymkode: 76cd4...3d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det hadde du sett dersom du klikket på linken.

Det er briller som demper det blå lyset fra skjermer. Skjermlys har samme bølger som dagslys, slik at kroppen ikke oppfatter at det er natt. Disse brillene hindrer da dette lyset, slik at kroppen kan falle i ro på naturlig måte. 

De fleste telefoner har denne funksjonen innebygd.

Anonymkode: 444c0...808

• Liker 2
Skrevet
Anonymz skrev (5 timer siden):

Har du prøvd ASMR? Hadde en periode hvor jeg ikke fikk sove og var ved et tilfelle at jeg kom over det. 2 år senere er det fortsatt en stor hjelp. Vet jo ikke hvorfor du ikke får sove men alt som kan roe ned hode og kropp er verdt et forsøk. En annen ting jeg kan anbefale er "Kalms", dette er et naturlig produkt. Får kjøpt det på feks Amazon. Og spesielt den med lavendel i seg var veldig god. Du får for både dag og natt. Har en kropp som kjemper mot all medisin så var overrasket over hvor avslappet jeg ble. 

6743038D-CC7E-424A-8CEA-DD8D59D2742D.jpeg

9D53D18F-D52C-4458-8A02-1B414C5B3983.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

image.png.3dc59fed44c22caae2acb62580296042.png

• Liker 3
Skrevet

Hvordan står det til med søvnhygienen? Når legger du det om kvelden, og når legger du bort mobilen? 

Anonymkode: 19299...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...