AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Er en ung og frisk jente på 19 som rett og slett ikke legger på meg. Vært tynn hele livet, men syk tyn liksom. Fikk alltid kommentarer om det og ser tilbake på bilder nå og da syntes ribbeina og nesten skjellet mitt. Jeg er tynn nå også men ikke like tynn. Har 3 søstere og de er ikke tynne i d hele tatt og de spiser så og si det samme som meg? så hva er galt m meg? Det er utrolig frustrerende, da jeg nesten ikke vil vise meg i offentligheten lenger. Jeg har prøvd å kombinere mat med trening for da kan man jo oppnå et veldig bra resultat spesielt om man er tynn og ønsker å bygge muskler og gå opp i vekt. Men problemet er at jeg ikke klarer å trene, kroppen min klarer det ikke selvom det er lette vekter. Lurer derfor på om det er noe annet jeg kan gjøre for å legge på meg utenom å trene? Og ja jeg har snakket om dette med legen, de mener det bare er å «spise mer» men det funker jo åpenbart ikke. Anonymkode: 810e5...002
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Bli eldre, er det som funker. Flåeste, men sant. Jeg hadde det noenlunde likt frem til jeg var 26-27 år, med en BMI på ca. 20. Kunne spise hva jeg ville, la uansett ikke på meg, frem til en dag hvor det hele endret seg 😄 Kan du ikke bare være fornøyd, uten å lete etter hva som må være galt? Det er helt greit å være 19 år og tynn, det høres ikke sykt ut (basert på det lille du sier). Anonymkode: 40314...292 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #3 Skrevet 10. november 2021 Tell kalorier over en periode for å få en oversikt over hvor mye du virkelig for i deg. Finn ut ditt daglige kaloribehov og legg inntaket godt over det. F.eks. inneholder en halvgrov brødskive med skine og agurk litt over 100 kalorier. Man trenger ekstra kalorier hvis man er aktiv. Anonymkode: 3ca63...4df 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #4 Skrevet 10. november 2021 Du spiser for lite. Så enkelt er det Anonymkode: d5a0d...f28 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #5 Skrevet 10. november 2021 Mat og trening er en bra kombinasjon - hvis du ligger i energioverskudd. Du må altså spise mer mat enn det du bruker opp. Hvis du ikke har energioverskudd så greier ikke kroppen din bygge en eneste muskel og det er ikke rart at du ikke orker å trene heller. Hør på legen. Prøv å finne noen enkle måter å få i deg mer energi på. Du sier ingenting om hva du spiser eller hvor mye, men eksempler på ting du kan prøve kan være: Pass på at du spiser 3 hovedmåltider og 2 mellommåltider. Du sier du spiser så og si like mye som søstrene dine, men om de så bare spiser en halv brødskive mer enn deg om dagen så vil det bli masse mer energi i løpet av et år! Prøv heller å spise littegrann mer enn det du tror de gjør. Prøv å få i deg litt ekstra av matvarer som har mye energi i seg, for eksempel nøtter, frø, avokado, mango. Hvis du spiser magre matvarer kan du prøve å bytte ut lettproduktene med de vanlige versjonene av samme matvare. For eksempel, hvis du drikker skummet melk, bytte den ut med lettmelk eller hel melk. Bytte lettost med vanlig ost, lett yoghurt med vanlig yoghurt. Anonymkode: f3f8f...ff1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #6 Skrevet 10. november 2021 Jeg hadde det motsatte problemet da jeg var 19år. Anonymkode: e1ade...fdf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå