Gå til innhold

Tett nese- plis hjelp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vært syk med forkjølelse i fem dager, og alt er bra igjen bortsett fra nesa. Jeg. Er. Så. Tett! Men tettheten sitter så langt oppe at jeg ikke får blåst det ut, minimalt kommer ut og jeg ender opp tettere enn før. 
Otrivin fjerner problemet helt, men jeg er så redd for å bli avhengig.

Hvordan kan jeg takle dette uten Otrivin? Jeg får seriøst ikke puste i det hele tatt gjennom nesa. Må tygge mat med åpen munn. 

Hjelp?

Anonymkode: 8f8e9...f81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp nesehorn på apoteket og skyll med saltvann. Forbausende effektivt og ikke ubehagelig i det hele tatt hvis du har riktig temperatur på vannet.

Anonymkode: 1d84f...485

• Liker 4
Skrevet

Bank deg her på dette punktet, i panna. Se video :)

Anonymkode: 5a545...8fe

Skrevet

Du kan trygt bruke Otrivin opp til 10 dager, eller det som står på pakningsvedlegget. 

Anonymkode: c44ce...07f

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil anbefale Fenumax hvis det sitter i bihulene. Den er genial. Og, saltvann, enten som spray eller i nesehorn.

Skrevet
Pinkee skrev (6 minutter siden):

Jeg vil anbefale Fenumax hvis det sitter i bihulene. Den er genial. Og, saltvann, enten som spray eller i nesehorn.

Hvordan vet jeg om det sitter i bihulene?

Takk for alle svar!

TS

Skrevet

Anbefaler deg å gå til legen og be om resept på Rinexin tabletter. 

Skrevet

Bare bruk otrivin, du! Det er over lengre tids bruk man blir avhengig. Ikke av en forbigående influensa 😊

Anonymkode: 15d9a...a27

Skrevet

Neseskylling.

Anonymkode: 321a7...80f

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Neseskylling.

Anonymkode: 321a7...80f

Hvordan fungerer neseskylling? Er det en sjanse for at vannet renner ned i svelget istedenfor ut det andre neseboret?

Skrevet

Årsaken til kronisk tett nese er at immunforsvaret ikke får produsert nok T-celler til å stoppe betennelsen du sliter med i slimhinnene oppi der. Når betennelsesreaksjonen stopper, går hevelsen ned og nesen åpner deg.

Den canadiske legen Gerry Schwalfenberg har en enkel metode han bruker for å kickstarte immunforsvaret og få produsert nok T-celler til å slå ut Epstein Barr-virus og kurere kyssesyke hos pasientene sine.

Når Schwalfenberg greier å få immunforsvaret til å knekke kyssesyke, tar det garantert ei lita betennelse i nesen. Bonusen er et oppegående immunforsvar som holder luftveisvirus unna. Og så slipper du mer tørre lepper denne vinteren.

https://austinpublishinggroup.com/nutritional-disorders/fulltext/andt-v8-id1068.php

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...