Gå til innhold

Lavt blodsukker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde en skremmende opplevelse i helgen, og lurer på om noen har opplevd lignende og hva det kom av?

Hadde vært ute på resturant og spist middag, og ett glass vin. Så skulle vi rusle litt rundt i byen.

ca 1 timer etter vi var ferdig å spise, begynte jeg å føle meg brisen, men synes jo det var litt rart, siden jeg bare hadde drukket ett glass. Like etterpå holdt jeg på å snuble i ingen ting, men klarte å holde meg på beina. Så skjedde det vist en gang til, men det husker jeg ikke. Og 3 gangen går jeg i bakken, og blir liggende bevistløs en liten stund.

Våkner av en kompis som prøver å vekke meg, og han fortsetter med det, mens jeg går litt ut og inn av bevissthet.

Ambulansen kommer, og finner at jeg har ett blodsukker på 2,1, og det er jo veldig lavt. Spessielt så kort etter ett måltid.

De ordnet litt mat til meg, og når vi ankom legevakten, var blodsukkeret på vei oppover, og etter ett par timer var det oppe på normalt.

Var så ekstremt mye folk på legevakta, så da jeg etter 4 timer, fikk beskjed om at jeg nok måtte vente 5-6 timer til, ga jeg opp og dro hjem på eget ansvar...

Så sitter jo her og lurer veldig på hva det kan være? og om det pluttselig kan skje igjen?

P.S: Jeg har ikke diabetes.

Anonymkode: 70248...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reaktiv hypoglykemi?🤔 Hva spiste du?

Anonymkode: eb25a...c4a

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Reaktiv hypoglykemi?🤔 Hva spiste du?

Ja, er det jeg har googlet meg frem til også....

Spiste biff m/ søtpotet fries og saus, og litt eplekake med krem til dessert.

Har spist dette og mer mange ganger før, men nå blir jeg jo redd for at dette skal skje igjen...

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Ja, er det jeg har googlet meg frem til også....

Spiste biff m/ søtpotet fries og saus, og litt eplekake med krem til dessert.

Har spist dette og mer mange ganger før, men nå blir jeg jo redd for at dette skal skje igjen...

TS

Hva hadde du spist tidligere på dagen?

Skrevet

Du har reaktiv hypoglykemi. Jeg har det.

Anonymkode: 3a2c9...bba

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...