AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #1 Skrevet 9. november 2021 Noen andre her som har blitt helt utmattet av å jobbe på kontor, og har byttet retning og får energi av å ha en mer aktiv hverdag? Føles som alle skifter FRA andre jobber og TIL kontor.. Anonymkode: f7bda...f4a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Skrevet 9. november 2021 Jeg blir utmattet av å være på kontoret. På hjemmekontor er jeg ikke utmattet. Jeg tar en joggetur etter jobb, så jeg får mer energi og for å avstresse. Kanskje det er noe for deg? Anonymkode: 2cee2...ae7 4
KjøttOPP Skrevet 9. november 2021 #3 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tar en joggetur LSD? 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Skrevet 9. november 2021 Jeg blir utmattet av kontorjobben, men jeg vet ikke hva annet jeg skulle byttet til. Anonymkode: c6399...d0c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Noen andre her som har blitt helt utmattet av å jobbe på kontor, og har byttet retning og får energi av å ha en mer aktiv hverdag? Føles som alle skifter FRA andre jobber og TIL kontor.. Anonymkode: f7bda...f4a Ja, jeg og. Trives derfor best på hjemmekontor. Men, tidligere erfaringer fra mer pressede deler av arbeidslivet gir meg ingen andre valg enn å bli værende i denne (litt meningsløse) jobben.. Anonymkode: c2080...49f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #6 Skrevet 9. november 2021 Da høres det ut som om du kjeder deg og at du ikke får arbeidsoppgaver som er utfordrende nok. Fysiske yrker er MYE tøffere enn kontorjobber. Om du setter 5 kontorister på 65 år ved siden av 5 renholdsarbeidere på 65 år, så ser du lett hvem som har vært nødt til å ødelegge kroppen sin gjennom arbeidslivet. Gjennomsnittlig arbeidsavgang for norske sykepleiere er f eks 57 år, da er kroppene allerede oppbrukt og de kan se frem til uføretrygd og avkortet pensjon. Anonymkode: 619c6...c79 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 Jeg, som sykepleier, gikk fra et helvetes krevende yrkesliv i blytung turnus til administrativ kontorjobb - jeg kan ikke beskrive hvor EKSTREMT mye bedre dager jeg har nå! For første gang har jeg energi etter endt arbeidsdag. Ingen kveldsvakter, helgevakter og FRI hver jææævla helligdag! Bare for å sette ting i perspektiv. Anonymkode: d04b5...2bb 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #8 Skrevet 9. november 2021 Tror jeg hadde klikka av å sitte på et kontor. Får mye mer ut av å være aktiv. Anonymkode: a633c...461 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #9 Skrevet 9. november 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg blir utmattet av å være på kontoret. På hjemmekontor er jeg ikke utmattet. Anonymkode: 2cee2...ae7 Samme! Har aldri hatt så mye overskudd og vært så effektiv som da vi var på hjemmekontor. Har merket stor forskjell det siste halvåret hvor vi har vært tilbake på kontoret igjen. Anonymkode: 05977...14f 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #10 Skrevet 9. november 2021 Da jeg jobbet som sykepleier så var jeg skikkelig sliten etter jobb. Nå som jeg har kontorjobb så er jeg også sliten etter jobb, men da på en annen måte også klarer jeg å ta meg fortere inn igjen. Men nå som jeg har hatt hjemmekontor i halvannet år og kom tilbake til kontoret så trodde jeg nesten jeg skulle klappe sammen etter jobb. Så det er ikke nødvendig jobben i seg selv som sliter meg helt ut, men det å være på kontoret sammen med andre og ha det samspillet med kolleger ol. Skal si deg jeg har fått være i fred og ro på hjemmekontor og ble vant til det. Så det jeg prøver å si, er at vi venner oss til det vi gjør og kan synes det er slitsomt. Det er klart man blir sliten etter å ha vært konsentrert i 7,5 timer. Også er vi forskjellige, noen trives best med en fysisk aktiv jobb og andre på kontor. Du får energi av å ha det bra og like det du gjør. Anonymkode: c2d39...18e 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #11 Skrevet 9. november 2021 Kontorjobb kan definitivt være utmattende, dog på en helt annen måte enn fysisk arbeid. Det kan ikke sammenliknes, man blir utmattet og i dårlig form av å sitte hele dagen. Kroppene våre er ikke laget for det overhodet. Hva er det konkret som plager deg, ts? Er det mye støy eller krevende kolleger så kan det hjelpe å investere i høretelefoner. Jeg pleier å ha de på når jeg jobber, ikke alltid jeg har musikk på heller. Av og til har jeg på naturlyder eller ingenting, bare jeg får sitte i fred når jeg skal jobbe. Som skrevet ovenfor er det ikke godt for kroppen å sitte dagen lang, så jeg har det bedre i de periodene jeg klarer å prioritere trening. Jogg eller gå en tur ute, løft vekter, gå på spinningtime eller gjør yoga hjemme. Fleksitid er til for å brukes. Sett deg også inn i arbeidsoppgavene og lær deg å mestre de. Arbeidsgiver liker ansatte som leverer, så sørg for å være produktiv. Da får heller kollegaene som vil prate om hva de har spist til frokost vente. Vær klar på grenser og roller, og ikke vær rett for å si i fra. Anonymkode: 69f52...95e
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #12 Skrevet 9. november 2021 Ja, jeg er ofte sliten etter en dag på kontoret. Men det er fordi jeg kjeder meg. Jeg elsker jobben min, men har litt for få oppgaver nå. Anonymkode: 72471...8e2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #13 Skrevet 9. november 2021 Ts her. Jeg kjenner at jeg får mye mer energi de dagene jeg får løpe rundt og gjøre praktiske oppgaver. Arbeidsoppgavene mine på PCen hater jeg, hadde det ikke vært for at jeg "må" ha en dagtidsjobb så hadde jeg fort heller fått meg en jobb i butikk el. Anonymkode: f7bda...f4a
Variant Skrevet 9. november 2021 #14 Skrevet 9. november 2021 Alt det som står over her er frykten min med å jobbe på kontor, ser jeg må det med alderen snart, men det høres så lite givende ut.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #15 Skrevet 9. november 2021 Det er lite givende. Alle sier at jeg skal være glad for komfortabel arbeidstid og alt det der men jeg klarer ikke tanken på å se tilbake på livet mitt når jeg er 70 og vite at jeg bare satt på et kontor. Inntekta er ikke noe spesielt høy heller Anonymkode: f7bda...f4a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå