Gå til innhold

Uteblitt mensen, aldri sen til vanlig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Altså, eggløsningen skjer normalt 10-16 dager før menstruasjon. For de fleste kvinner er denne perioden, lutealfasen, omtrent like lang hver gang og den varierer sjelden med mer enn én dag (min er på 10-11 dager). Perioden fra første menstruasjonsdag og til eggløsning derimot, kan variere mye mer i lengde. For å bruke meg selv som eksempel: Jeg kan ha eggløsning på syklusdag 14 til 18 med menstruasjon 10 til 11 dager etterpå, og dermed en total sykluslengde på 24 til 29 dager, fordi lutealfasen er like lang hver gang. 

Anonymkode: b03ed...ca0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skulle hatt mensen idag og den er aldri sein. Er på dag 28 i syklusen min. Har vondt i brystene og mensensmerter, men langt fra så sterke som når jeg normalt skal ha mensen. Har tatt tester de siste 5 dagene, utenom idag  - og alle er negativ. Kan jeg stole på at jeg ikke er gravid? 

Anonymkode: 9c625...531

1. Du kan være gravid, men kanskje for tidlig til at det registreres i test - test igjen om et par dager.

2. Du kan ha hatt senere eggløsning enn vanlig og på denne måten forlenget syklusen med tilsvarende antall dager (dvs du får mensen snart)

3.  Noen ganger ''hopper'' syklusen over 1 måned - for eksempel i forbindelse med stor påkjenning på kroppen, stress, kirurgisk inngrep, osv. Det er ikke uvanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...