Cupcake Skrevet 6. oktober 2005 #1 Skrevet 6. oktober 2005 Vi har lyst til å henge opp en 17" flatskjerm TV på veggen på soverommet. Men, det eneste stedet den kan henge er veggen ved siden av skyvedøra, skyvedøra går altså inn i veggen bak TVen... Går det an å henge noe i den veggen uten at vi risikerer å ødelegge for skyvedøra? Veggen er av ett lag gips... Kanskje det ikke er så lurt?? Noen som har gjort noe lignende?
Gjest Twigi ii Skrevet 6. oktober 2005 #2 Skrevet 6. oktober 2005 Jeg ville uansett ikke hengt opp en flatskjerm bare i gipsen, da kommer den til å falle ned. Dvs at dere uansett bør finne stendere (dvs de "stolpene" som gipsen er skrudd opp på). Det skal være stendere med 60 cm avstand i veggen (loddrett). Slike stendere antar jeg at det er tross skyvedøra, noe rammeverk må jo veggen ha. Det finnes måleapparat som avleser stendere, dere kan også banke lett på veggen og høre forskjell i lyd på om det er stender eller luft bak gipsen.
Gjest HB Skrevet 7. oktober 2005 #3 Skrevet 7. oktober 2005 Foreldrene mine har hengt opp en hylle med gamle krukker på kjøkkenet. Den er festet i et lag gips med skyvedør bak. Er ganske sikker på at de festet den med "mollyplugger" (slike som sprer seg ut på baksiden av gipsen). Tror slike plugger tåler ganske stor vekt. Spør i butikken / jernvarehandelen. MEN husk for all del å lukke døren mens du borer i veggen slik at du ikke borer hull i dørbladet!! Det holdt nemlig mine foreldre på å glemme... Hilsen Lille meg
Gjest gjest Skrevet 7. oktober 2005 #4 Skrevet 7. oktober 2005 Hvis det er en skyvedør av nyere årgang er det horisontale spikerslag i ramma. Prøv å kjenn etter på baksiden av veggen (mellom karm og dørblad) Prøv å tilpasse innfesting etter disse
Gjest Gjesta Skrevet 8. oktober 2005 #5 Skrevet 8. oktober 2005 Jeg har hengt opp en sånn vegg-vitrine i en vegg der det er skyvedør inni. Jeg gjorde som gjesten over her sa, kjente etter den vannrette lista og brukte den. Null problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå