AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Del Skrevet 8. november 2021 Kan man lage nye forkortelser av ord for å spare noen bokstaver? 😁 Kan man skrive penal6 isteden for penis-i-anal-sex? Anonymkode: 0e9a6...b8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #2 Del Skrevet 9. november 2021 Eller noe sånt - elns For eksempel - F.eks Til dømes - t.d. Anonymkode: 30984...22b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 9. november 2021 #3 Del Skrevet 9. november 2021 Vanlige ord og setninger får ofte forkortelser, disse blir kjent og godtatt av språkrådet, tror jeg.. Ellers har vi hele samfunnet og jobben og alt fullt av forkortelser av ymse slag, det er faktisk for mye av det gode. Vi har fulgt utviklingen med data og sms, mirc og slikt. Da erstattet vi det med d og for you med 4u. Vi fikk lol og brb. Mye fra engelsk og litt fra norsk. Derfor ser vi enormt mye surr og sammenblanding i det skriftlige. Bland også inn litt dialekt, så blir det komplett. Jeg skulle ønske færre forkortelser. Slett ikke fler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #4 Del Skrevet 9. november 2021 5 hours ago, AnonymBruker said: Kan man lage nye forkortelser av ord for å spare noen bokstaver? 😁 Kan man skrive penal6 isteden for penis-i-anal-sex? Anonymkode: 0e9a6...b8c Når jeg leser penal6 ser jeg i grunn bare for meg noen som penetrerer pose-pennalet mitt, stakars begge. Ifht. andre forkortelser tror jeg i grunn vi sliter nok med å bruke de vi har korrekt. Anonymkode: fb8b5...4a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #5 Del Skrevet 9. november 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kan man skrive penal6 isteden for penis-i-anal-sex? Du kan skrive det, men vanskelig å skjønne hva du mener. Og da forsvinner poenget med å ha en forkortelse. Anonymkode: 8f517...329 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå