AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #1 Skrevet 8. november 2021 Var i en barnebursdag for 1 uke siden. Fikk i dag vite at det var RS smitte på den festen og at flere har blitt smittet og flere har vært dårlige den siste uka. Jeg selv har ikke hatt noen symptomer. Leser at man kan være smittebærer i 2 uker. MEN. I dag møtte jeg på en person som var smittet fra denne bursdagen, og fikk vite alt. Vi satt i en bil (dvs under 1 meter avstand) og personen hadde på munnbind. Bilturen tok 15 min. Er jeg nå evt smittebærer med to uker fra i dag, eller regnes det fra da vi var i barnebursdagen for 1 uke siden? Hvordan skal jeg forholde meg til dette?? Ganske urolig da jeg har vært i kontakt med barn den siste uken! Skulle ønske jeg fikk vite det før, så jeg kunne tatt forhåndsregler og holdt meg unna. Har selvfølgelig sagt ifra til mødrene av barna! Så de er informert Anonymkode: b05a7...077
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #2 Skrevet 8. november 2021 Det gjelder fra barnebursdagen, det er direkte smitte. Om den smittede har bært munnbind og du har vært innenfor 1 meter innen 15 minutter så går du også klar. Men uansett greit å holde avstand en ukes tid til Anonymkode: 4addf...9df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå