AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #1 Skrevet 7. november 2021 Jeg har nå hatt hjernerystelse i 4,5 uker, og begynner nå å bli trist og frustrert av situasjonen. Jeg var mye dårligere første uke enn jeg er nå, så litt fremgang er det, men bedringen går så sakte og jeg føler det har vært stillstand siste en til to ukene. Måten det skjedde på, var at jeg falt på en uheldig måte og slo bakhodet i gulvet (tregulv) med hele kroppsvekten. Nå er jeg delvis sykmeldt og jobber hjemmefra. Jeg får i liten grad vært med venner eller drevet på med hobbyer. Jeg er mye med kjæresten min, som hsr vært veldig støttende, men jeg føler meg så kjedelig og redusert. Jeg er redd. Jeg frykter at dette er en hjernerystelse som vil ta mange måneder å bli kvitt. Jeg er redd for å få varige men. Det er mange mange triste historier på nett. Hva er deres erfaringer med hjernerystelse? Hvor lang tid tok det å bli frisk? Noen gladhistorier? Anonymkode: 139f3...643
Lonehill Skrevet 7. november 2021 #2 Skrevet 7. november 2021 Jeg har heldigvis sluppet å få erfaringer med hjernerystelse, men jeg har både lest og skrevet en del om det.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #3 Skrevet 7. november 2021 1 hour ago, Lonehill said: Jeg har heldigvis sluppet å få erfaringer med hjernerystelse, men jeg har både lest og skrevet en del om det. Takk for info! Jeg målte nettopp vitaminnivåene mine, og jeg har litt lave d-vitaminverdier. Det var ukjent for meg at det kan være en sammenheng der. Anonymkode: 139f3...643
Lonehill Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ukjent for meg at det kan være en sammenheng der. Leger snakker aldri om vitamin D og mange har skrekk for å ta for mye, så det er nok ukjent for de fleste. Idrettsfolk har begynt å få opp øynene for vitamin D, fordi høyt D-vitaminnivå gir færre skader og raskere restitusjon. Det blir påstått at både hockey- og fotballag har vunnet serien fordi de satsa bevisst på å kurere D-vitaminmangel hos mannskapene. Det slo visst veldig bra ut på skadestatistikken. Olympiatoppen har fokus på D-vitamin, men vil ikke si hvor store tilskudd deltakerne tar. 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2021 #6 Skrevet 8. november 2021 Mannen min fikk hjernerystelse etter å ha fått fallende tung gjenstand i hodet. Tok en god stund før han følte seg bra igjen. Han presset seg nok for mye for tidlig, ikke så smart. Og så, noen måneder senere fikk han problemer med nakken og slet med hodepine. Da gikk han til osteopat for behandling og denne fortalte at det ikke var uvanlig senplage etter hjernerystelse. Måtte gå noen ganger og dro tilbake ved forverring. Men nå er det en god stund siden sist Anonymkode: 5e9f9...a98 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #7 Skrevet 9. november 2021 20 hours ago, AnonymBruker said: Mannen min fikk hjernerystelse etter å ha fått fallende tung gjenstand i hodet. Tok en god stund før han følte seg bra igjen. Han presset seg nok for mye for tidlig, ikke så smart. Og så, noen måneder senere fikk han problemer med nakken og slet med hodepine. Da gikk han til osteopat for behandling og denne fortalte at det ikke var uvanlig senplage etter hjernerystelse. Måtte gå noen ganger og dro tilbake ved forverring. Men nå er det en god stund siden sist Anonymkode: 5e9f9...a98 Ok, takk for svar! :) Hvor lang tid tok det før han begynte å jobbe igjen/leve normalt igjen? Anonymkode: 139f3...643
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #8 Skrevet 10. november 2021 Noen andre som har opplevd hjernerystelse??? Anonymkode: 139f3...643
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #9 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (På 9.11.2021 den 11.05): Ok, takk for svar! Hvor lang tid tok det før han begynte å jobbe igjen/leve normalt igjen? Anonymkode: 139f3...643 Han jobber i Nordsjøen og stakk på jobb igjen ca. 1mnd etter, tror jeg det var. Veldig dumt, burde ikke gjort det men følte han måtte pga. andres fravær 🤦♀️ Følte seg nok redusert en stund. Jeg kan prøve å huske å spørre i morgen Anonymkode: 5e9f9...a98 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2021 #10 Skrevet 12. november 2021 On 11/10/2021 at 11:13 PM, AnonymBruker said: Han jobber i Nordsjøen og stakk på jobb igjen ca. 1mnd etter, tror jeg det var. Veldig dumt, burde ikke gjort det men følte han måtte pga. andres fravær 🤦♀️ Følte seg nok redusert en stund. Jeg kan prøve å huske å spørre i morgen Anonymkode: 5e9f9...a98 Takk! Anonymkode: 139f3...643
Kalevala Skrevet 15. november 2021 #11 Skrevet 15. november 2021 AnonymBruker skrev (På 10.11.2021 den 20.34): Noen andre som har opplevd hjernerystelse??? Anonymkode: 139f3...643 Har du lest om Kjersti? https://hodepinenorge.no/kjersti-lever-med-hodepine-etter-hjernerystelse/
AnonymBruker Skrevet 26. november 2021 #12 Skrevet 26. november 2021 On 11/15/2021 at 9:21 AM, Kalevala said: Har du lest om Kjersti? https://hodepinenorge.no/kjersti-lever-med-hodepine-etter-hjernerystelse/ Huff, det var jo ikke akkurat oppmuntrende lesning... Anonymkode: 139f3...643
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå