Gå til innhold

Hvorfor sovner eldre så lett?

Fremhevede innlegg

Skrevet

De sovner 1minutt etter at de har satt seg ned i stolen. Da sitter de å gaper

Anonymkode: a6e87...ce8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Fordi de kanskje sover tre-fire timer på natten de tar ofte medisiner som gir bivirkninger. 

Endret av Perle
  • Liker 2
Skrevet

De produserer mindre av hormonet melatonin når en blir endre, derfor soverman dårligere på natt

Anonymkode: a0a66...6d2

Skrevet

Noen sliter også med å holde på urin og avføring og må opp på toalettet flere ganger om natten. Slitsomt å være gammel.

Anonymkode: c0181...653

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen sliter også med å holde på urin og avføring og må opp på toalettet flere ganger om natten. Slitsomt å være gammel.

Anonymkode: c0181...653

Jeg tror ikke friske unge mennesker uten erfaring med sykdom forstår hvordan forfall og sykdom virker. Gamle folk slitne og noen er regelrett "utslitte" i ordets rette forstand. Det er svært få (og veldig heldige) gamle som spretter rundt fulle av energi.

• Liker 2
Skrevet
Perle skrev (11 minutter siden):

Jeg tror ikke friske unge mennesker uten erfaring med sykdom forstår hvordan forfall og sykdom virker. Gamle folk slitne og noen er regelrett "utslitte" i ordets rette forstand. Det er svært få (og veldig heldige) gamle som spretter rundt fulle av energi.

Om natten spretter mange rundt fulle av energi. 

Hilsen tidligere nattevakt på dementavdeling.

Anonymkode: 08b78...836

• Liker 4
Skrevet

Fordi de sover så dårlig om natta. 

Jeg er bare i 40 åra og merker allerede at det er vanskelig å sove ordentlig på natta. 

Anonymkode: 29b08...6f9

Skrevet
Perle skrev (23 minutter siden):

Det har du nok rett i. Husker jeg hadde en kollega på rundt 20 som fortalte om en eldre nabo han hadde. Hun var godt over 90 år, bodde hjemme ennå, men han kunne ikke skjønne at hun nesten aldri gikk ut eller gjorde noe kult! Tenk, så kjedelig hun er som er hjemme hele tiden, sitter bare i en stol og ser TV eller leser! Sånn skulle i hvert fall ikke han bli når han ble gammel!

Jeg prøvde å hinte forsiktig om at hun nok ikke orket å gjøre så mye siden hun var så gammel, men det var ikke snakk om at det gled inn ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...