la_luz Skrevet 6. oktober 2005 #1 Skrevet 6. oktober 2005 Nå har jeg godt ca 1 år på cerazette, og er veldig fornøyd fordi jeg blandt annet slipper "menstrajon". Det står jo i bruksanvisningen at man skal begynne rett på ett nytt brett etter man er ferdig med det ene .. dermed ingen "mens". JEg tenkte først at dette var greit, men er det bra for kroppen... regner egentlig med det da men... Er det noen som har noe formening om dette ?
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2005 #2 Skrevet 6. oktober 2005 Er i samme situasjon som deg. Tap av menstruasjon står jo oppført som en av bivirkningene i pakningsvedlegget. Legene hadde vel neppe vært så ivrig på å dele ut Cerazette(iallefall var min det) dersom det hadde vært farlig....??? Blødningen man får på vanlige p-piller er jo og kunstig iflg leger... Har sett flere gynekologer bl.a. på Kvinnelegen og Doktor Online si at det ikke er nødvendig for en kvinne å blø hver måned. Før i tiden så hadde kvinner mange færre menstruasjoner enn det vi har nå og de greide seg da bra. Men jeg skjønner tankegangen din. Vi er liksom vant med å få tante rød på besøk hver mnd så vi blir litt satt ut når den ikke kommer. Husker de første mnd jeg gikk på Cerazette og måtte sjekke i ett sett om jeg ikke var begynt å blø. Du kan jo høre hva legen din sier neste gang du skal ha ny resept på pillene. Jeg skal også snart fornye og kommer til å kjempe med nebb og klør for å få mer siden det ikke var direkte "bra" for meg å ha menstruasjon heller.(Blødde som en gris så man kan si at Cerazette virkelig har gitt meg bedre livskvalitet.)
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. oktober 2005 #3 Skrevet 7. oktober 2005 Under menstruasjon så støter kroppen fra seg den slimhinnen som ble dannet i livmoren i forbindelse med eggløsningen. Når man bruker cerazette har man ikke eggløsning, og ergo ingen slik slimhinne som skal frastøtes. Blødningen man har når man går på vanlige p-piller er som nevnt her ingen ordentlig menstruasjon, bare en bortfallsblødning. Jeg bruker selv Cerazette og syns det er helt supert å slippe å ha menstruasjon.
Gjest SUKK!! Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Under menstruasjon så støter kroppen fra seg den slimhinnen som ble dannet i livmoren i forbindelse med eggløsningen. Når man bruker cerazette har man ikke eggløsning, og ergo ingen slik slimhinne som skal frastøtes. Blødningen man har når man går på vanlige p-piller er som nevnt her ingen ordentlig menstruasjon, bare en bortfallsblødning. Jeg bruker selv Cerazette og syns det er helt supert å slippe å ha menstruasjon. Jeg starta med Cerazette for 6 uker siden og er fortvilet!! Mensen min vil ikke stoppe!! Jeg vil bare sette meg ned å grine!! Hvorfor har jeg fortsatt mensen!! Jeg har sliti i snart 2 forbanna uker og orker snart ikke mer!!! Jeg får besøk på torsdag og da kan jeg ikke ha det lenge. Jeg er så forbanna dritt lei!! Da jeg startet på det blødde jeg i 4 dager, så gikk det 4 uker så begynnte jeg å blø. Jeg tenkte jaja får håpe det ikke varer så lenge... Men det har vart ALT for lenge. Hvis jeg stopper på dem vil blødningene stoppe da? Hva er galt?!
Giacomo_P Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Jeg starta med Cerazette for 6 uker siden og er fortvilet!! Mensen min vil ikke stoppe!! Jeg vil bare sette meg ned å grine!! Hvorfor har jeg fortsatt mensen!! Jeg har sliti i snart 2 forbanna uker og orker snart ikke mer!!! Jeg får besøk på torsdag og da kan jeg ikke ha det lenge. Jeg er så forbanna dritt lei!! Da jeg startet på det blødde jeg i 4 dager, så gikk det 4 uker så begynnte jeg å blø. Jeg tenkte jaja får håpe det ikke varer så lenge... Men det har vart ALT for lenge. Hvis jeg stopper på dem vil blødningene stoppe da? Hva er galt?! Dette kan ikke forumene på KG løse. Bestill legetime.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå