Gå til innhold

Samboer vil ha all posten sin til postboks, blir frustrert.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Bedrifter bruker da postboks fortsatt. Jeez. 

Anonymkode: 54d78...562

Ja, men nå var det snakk om en privatperson. Kunne ikke lese i HI at det var snakk om en bedrift 🤷‍♀️

Vi har slike postbokser for bedrifter her, men de er ikke tilgjengelige for privatpersoner

Anonymkode: 246e3...6a6

Skrevet

Det er da ikke noe å ta på vei for. Dere kan bruke postboksen alle i husstanden. Vi har postboks, synes det er helt greit. 

Anonymkode: 51194...5ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Han er livredd for id-tyveri, og såklart forstår jeg det til et visst punkt. Vi har nylig kjøpt hus et nytt sted, og han har snakket med en nabo som har opplevd det. Jeg foreslår at vi kjøper en mer sikker postkasse. 

Men han vil nå ha ALL posten sin til postboks, dermed så må han faktisk endre adresse til kun å ha adresse på postboksen, står det inne på posten sine nettsteder. Det betyr at bare jeg og barna står på adressen på huset. Det føler jeg på når vi er samboere og vil gjerne at vi skal ha samme adresse. Jeg blir faktisk litt trist over det. Hva tenker dere om det? 

Anonymkode: 4ec5c...88b

Forstår folk er redd for posten sin , men det fins postbokser med låser og. Her er røde flagg og de lyser lang vei! Utro?

Anonymkode: 3138d...da3

• Liker 3
Skrevet

Har han eid bolig før? Hvordan gjorde han det da? Har han hatt gjeld? 

Anonymkode: 4f10c...75a

Skrevet

Post i ditt navn går til din postkasse, han kan opprette digipost og du også, men så lenge ditt navn står evt eierskap eller annet så bare kontakt bank og andre at du skal ha kopi av alt som bli sendt. Postboks er gammeldaks. Nå er det digipost som erstatter det.

Anonymkode: 1b6b7...509

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Eller må han ikke?

Anonymkode: e472e...f2a

Det er faktisk ikke lov å være folkeregistrert på bare en postboks, alle må ha et sted å bo

Anonymkode: 4a1a8...c9a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har forøvrig Digipost,og  nesten alt kommer dit

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jøss, finnes postbokser enda?

Alle postbokser her i byen forsvant iallfall for noen år siden

Er du så sikker på det? Ikke mange av dem igjen, men de finnes!

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Er du så sikker på det? Ikke mange av dem igjen, men de finnes!

Post i butikk har postbokser.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er viktig å tenke det aller verste, ellers kan man bli fornøyd med livet.

Anonymkode: 749d7...ef5

Det er viktig å tenke grunner og sannsynligheter og ikke ende opp med å leve et liv i løgn man blir ført bak lyset fordi man ikke tenkte over merkelige ting 

Anonymkode: 17afe...ab5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, men nå var det snakk om en privatperson. Kunne ikke lese i HI at det var snakk om en bedrift 🤷‍♀️

Vi har slike postbokser for bedrifter her, men de er ikke tilgjengelige for privatpersoner

Mulig det er slik hos dere, men det er i alle fall ikke en generell regel: https://www.posten.no/motta/postboks

Anonymkode: b6cdd...e98

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er viktig å tenke grunner og sannsynligheter og ikke ende opp med å leve et liv i løgn man blir ført bak lyset fordi man ikke tenkte over merkelige ting 

Anonymkode: 17afe...ab5

Nå er det vel ikke det TS er redd for iflg HI. Hun er redd statusen som samboer blir borte hvis han har postboks som han tydeligvis skal bo I.

Anonymkode: 749d7...ef5

• Liker 2
Skrevet

Det rent praktiske her. Det er forskjell på bostedsadresse og postadresse. Den ene bor man på, og er folkeregistrert på, og den andre får man post til. Disse to kan være den samme adresse, eller to ulike.

Hvorvidt postbokser er vanlig lenger har ikke jeg noen formening om, men de er fortsatt tilgjengelige her på det lokale post-i-butikk utleveringsstedet.

I forhold til det følelsesmessige forstår jeg ikke hvorfor det skal ha noen betydning i forhold til hvor posten blir levert? Man er jo fortsatt kjærester, samboere eller ektefeller?

Når det gjelder ID-tyveri. Tjaaaa. Synes ærlig talt det hørtes litt rart ut og jeg hadde personlig blitt litt skeptisk. Så her hadde jeg lett sagt "Så god ide! Den blir jeg og med og deler!". Så kan du vurdere når du ser reaksjonen på det.

• Liker 7
Skrevet

Jeg og samboeren min har hver vår postkasse som henger ved siden av hverandre (vi får mye post). Jeg har lås på min. Vi har listet opp navnene på postkassene. Han og hans barn på sin, og meg og mine barn på min. Du kan jo foreslå dette for han hvis han er redd for at du skal stjele identiteten hans.

Anonymkode: 2762c...3c7

Annonse
Skrevet

Dere vil fortsatt ha samme bostedsadresse. 
Hvis du er bekymret for at han skjuler noe kan du jo bare si at hele familiens post kan leveres til postboksen og at du også får en nøkkel. 

Skrevet

Ugler i mosen.. Id tyveri har lite med dette å gjøre. Hvorfor insiterer han ikke på at du også skal ha pb hvis han er så redd for dette? og det må da være mye enklere å kjøpe en postkasse med lås? 

Dette ville jeg satt meg mer inn i, det er ikke normalt. Kanskje han venter en tilsending som du ikke skal se? Brev fra politiet eller kanskje noe ulovlig? Eller så kan det hende han har pådratt seg gjeld som du ikke er klar over, og får inkassovarsler? 

Onkelen min hadde stor spillegjeld, og han skjulte dette for kona i lang tid ved å være den første til å hente posten hver dag. Samboeren min ble svindlet av en idiot som solgte pc komponenter på markedplace på facebook. Vi har forsøkt å finne fyren for å kreve penger tilbake men han har også postboks. Nå får politiet ta over.. En venninne av meg oppdaget ved en tilfeldighet at samboeren hadde vært inne til flere avhør der han var mistenkt i en voldtektssak. Han også gjorde noe med adressen sin, så hun oppdaget ikke dette før det var godt en stund. 

Så jeg snakker litt av erfaring også når jeg har meninger om dette med å bytte adresse sånn. Det er jo fordi han har noe skjule. 

Anonymkode: a9075...cfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ugler i mosen.. Id tyveri har lite med dette å gjøre.

Anonymkode: a9075...cfd

Det stemmer ikke helt. ID tyveri skjer ved at uvedkommende får tilgang til personlige dokument som fødselsattest, pass, ID-kort og lignende, og deretter misbruker dette for å opprette kontoer og ta opp lån i andre sitt navn. Dette begynner som regel med at noen har lett tilgang til postkassen hvor slike ting blir sendt.

Skrevet

Vi opplevde å aldri motta en del post som var påstått sendt, så da opprettet mannen min postboks. Han får all post dit, men det betyr jo ikke at han er folkeregistrert i postboksen....

Det er stort sett jeg som henter posten der da, så jeg er ikke bekymret for at han skjuler noe - men jeg ville bare si at det ikke er unormalt å ville slippe å få posten stjålet uti gata.... Og ja, vi har lås på vår, men det er ikke SÅ vanskelig å fiske opp brev derfra hvis man går inn for det.

• Liker 1
Skrevet
Ulrikke skrev (4 minutter siden):

Vi opplevde å aldri motta en del post som var påstått sendt, så da opprettet mannen min postboks. Han får all post dit, men det betyr jo ikke at han er folkeregistrert i postboksen....

Det er stort sett jeg som henter posten der da, så jeg er ikke bekymret for at han skjuler noe - men jeg ville bare si at det ikke er unormalt å ville slippe å få posten stjålet uti gata.... Og ja, vi har lås på vår, men det er ikke SÅ vanskelig å fiske opp brev derfra hvis man går inn for det.

Har du sjekket at han ikke lurer deg? Han kan jo sitte med et ministormkjøkken og ei lita miniseng inni postboksen mens du tror han er på jobb..... 😅

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...