Gå til innhold

Merker andre folk at man har tatt sobril?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler meg bare rolig selv, men er redd for å virke ruset.

Anonymkode: 3ad3f...7fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på personen. Jeg har kun fått tilbakemeldinger på at det ikke er merkbart på meg.

Anonymkode: d21c3...fc6

• Liker 1
Skrevet

Spørs litt hvor mange du spiser da😅 men er det bare snakk om det antallet legen sa du skulle ta så kan ikke jeg tenke meg at noen merker det. Med mindre du føler deg rusa selv da, folk har jo forskjellig tolleranse.

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvor mange mg du har tatt.

Anonymkode: 38798...483

• Liker 3
Skrevet

1 Sobril = nei

5 Sobril = ja 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en i nær familie som jeg merker det godt på. 

Men det kommer jo an på dosen. Personen har tatt mye og lenge og man hører det på talemåten, ser det på holdningen osv.. 

Generelt så kan folk virke litt fjerne eller trege når de har tatt sånne medisiner. 

Anonymkode: 9e7c4...fc9

Skrevet

Har en kompis som jeg alltid trodde var naturlig litt fjern og treig som nå har innrømmet at han brukte benzos i mange år. Han måtte få behandling for avrusning fordi dette er noe av det verste du kan bli avhengig av, og det kan være veldig farlig å slutte brått på det. Nå når han er edru er han en helt annen type. Mer våken og klar, mer skjerpet. Han sier selv at han er mer nervøs og har mer angst (grunnen til at han begynte på det), men som utenforstående så framstår han ikke like sløv uten disse pillene. Men som sagt, opplevde han ikke som tydelig ruset, bare litt fjern. 

Anonymkode: 6b9dc...c94

Skrevet
Teatrica skrev (17 minutter siden):

1 Sobril = nei

5 Sobril = ja 

Nytter ikke å skrive antall piller, man må skrive hvor mye av stoffet som er i pillene.

1 Sobril kan være 25 mg alene og 5 Sobril kan være 50 mg til sammen.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nytter ikke å skrive antall piller, man må skrive hvor mye av stoffet som er i pillene.

Så 1 Sobril kan være sterkere enn 2 Sobril, hvis man ikke opplyser om mengde stoff.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ok, fram med t-skje - hvis man har tatt en liten mengde virkestoff synes det ikke - hvis du har tatt en større mengde virkestoff, synes det. 

Skrevet

Noen er mer sensitive enn andre for virkestoffet, så det er umulig å si helt sikkert. Noen ser man ingenting på, andre får sløve øyne, ustø gange osv. Men du vil i tilfelle merke det selv om du blir ustø og kunne se det selv i speilet.

Anonymkode: 64fbd...5e5

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Så 1 Sobril kan være sterkere enn 2 Sobril, hvis man ikke opplyser om mengde stoff.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja

Anonymkode: d4ac2...fa2

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Sobril kommer i 10 , 15 og 25 mg, så en 25 mg tabl vil være sterkere enn 2 10 mg tabletter.  2 15 mg vil være sterkere en en 25 mg osv.  Tabletter kan si lite om mengde virkestoff. 

Anonymkode: f648d...11d

Skrevet

Ingen merket det på meg i den tiden jeg brukte litt sobril av og på. Fikk en resept vival i sommer pga vonde ting som skjedde samtidig og de merker heller ingen at jeg har tatt. Blir bare normal i fht opprørt og trist.

Anonymkode: d78da...2cc

Skrevet

Spørs.

Ingen merker det om jeg tar 10 mg.

Men jeg synes selv jeg blir mer døsig av mer, så jeg går utfra noen kunne merket noe på høyere doser. 

Anonymkode: 8e3a1...061

Skrevet

Ingen merker det. Tar selv flere Paralgin,oxynorm ingen har merket det på meg  nei.

Anonymkode: 74409...deb

Skrevet

Dere som bruker slike medikamenter vet egentlig ikke om folk merker det eller ikke. De færreste er så direkte at de tørr si fra at "nå virker du litt rusa". Husk det. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere som bruker slike medikamenter vet egentlig ikke om folk merker det eller ikke. De færreste er så direkte at de tørr si fra at "nå virker du litt rusa". Husk det. 

Er ganske sikker på at min mann hadde sagt ifra hvis det var tilfellet. Solbriller ol skal brukes med omhu slik legen har bestemt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ganske sikker på at min mann hadde sagt ifra hvis det var tilfellet. Solbriller ol skal brukes med omhu slik legen har bestemt.

Viktig å bruke solbriller med omhu, ellers ender man opp som panda.

• Liker 1
Skrevet
Hansehan skrev (8 timer siden):

Viktig å bruke solbriller med omhu, ellers ender man opp som panda.

Det har han ikke sagt noe om, takk for at du sa ifra. 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...