AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Er det noen av dere her inne som har Adenomyose og kan fortelle litt om hvordan dere fant det ut, hva gjorde dere etterpå og hvordan lever dere med det? For to måneder siden så følte jeg på meg at noe var som det ikke skulle. Jeg har alltid hatt menssmerter men har klart meg bra, noen ganger tar jeg smertestillende og noen ganger ikke. Og det var heller ikke hver måned at jeg hadde menssmerter, det var liksom av å på. Nylig så la jeg merke til at jeg hadde menssmerter utenom mensen også, men det var på en måte annerledes vondt, men ikke så mye at jeg må ta Ibux. Bestillte meg time hos gynekolog. Jeg pleier å gå til han en gang i året hvert år. Etter sjekk så sa han at jeg har noe som heter Adenomyose. Har fått utskrevet noe smertestillende på resept og noe som minsker litt mengden av blod når jeg har mensen. Han fortalte også at det er mange kvinner som har det og lever med det greit, ikke moe problemer. Jeg sa at jeg helst ikke ville bruke noe enda, jeg vil avvente og se. Det går greit, føler jeg. Jeg har smerter men det er verst når jeg har mensen, og jeg klarer meg uten smertestillende, det går over etterhvert. Det er bare det at det kommer og går, smertene altså. Blør plutselig mye når jeg har mensen, det kommer mye på en gang også roer det seg ned, og at jeg blør flere dager enn jeg har gjort før. Har lest litt på nettet om Adenomyose men det står ikke så mye om det og vil gjerne høre deres erfaringer? Hvordan det går med dere og om dere kanskje har noe råd til meg eller noe? Anonymkode: 93aef...a32
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Fant ut av det i forbindelse med en annen operasjon. Da oppdaget de endo. De tok innvendig ul og bekreftet at jeg hadde adeno også. Har ikke gjort noe i ettertid enn så lenge, men står på venteliste for hysterektomi. Jeg skal ikke ha barn og for å minske litt på smertene og det voldsomme ubehaget ved menstruasjon så ble vi enige om at det var den beste løsningen for meg. Spesielt siden jeg ikke tåler hormonprevensjon også Prøver å leve med det så godt jeg kan, men 3-4 dager hver mnd må jeg stort sett holde meg hjemme pga blødningene og smertene. Blir også ekstremt kvalm og utmattet så orker heller ikke gjøre så mye Anonymkode: 3e220...4e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå