AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 Hei! Tidligere i høst kjøpte jeg en Acer Vivobook til underkant av 5000 kr. Jeg begynte på journaliststudiet i august, og tenkte at jeg kun kom til å trenge pc-en til å skrive tekster og til å ta notater. Jeg trengte jo ikke noe avansert. Der tok jeg grådig feil. Frem til nå har vi vært nødt til å filme intervjuer, og redigere videoer i Final Cut Pro. Det finnes iMacer på universitetet, som jeg kan bruke i et smalt tidsrom, men hadde vært utrolig deilig å kunne være mer fleksibel. Jeg pendler til skolen, med ca. 1 time hver vei. Siden jeg tross alt har et liv her hjemme, så det hadde vært fint å kunne redigere hjemmefra, i stedet for å sitte inne i byen på kveldstid. Sitter nå og funderer på om jeg skal gå til anskaffelse av en macbook, men er usikker på om de billigste modellene er for svake for mitt bruk? Jeg har allerede et hjemmekontor hjemme med to skjermer og windows-maskin som jeg har fått gjennom jobben, så iMac blir uaktuelt uansett. Hva slags prisklasse må jeg opp i for macbook for at den skal takle videoredigering? Trenger ikke å lagre noe særlig på den over lengre tid, da videoene lastes opp på youtube og deretter legges ut på nettavisa til skolen. Virker som universitetet er litt Apple-frelst🤣 Anonymkode: 81180...d2f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #2 Skrevet 6. november 2021 Kan legge til at iMacene på skolen ikke er nye, men av en ganske gammel modell. Trege er de i hvert fall... Anonymkode: 81180...d2f
roomba Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Trenger ikke nødvendigvis å være i de aller høyeste prisklassene. En M1 MacBook Air burde holde i massevis, men anbefaler å bestille den med 16 GB RAM sånn at den holder noen år ekstra
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #4 Skrevet 7. november 2021 Har en Air fra 2013, og den fungere gull enda. 2 år gammel pc på jobb med Win10 begynner alt å gå tregt når enkelte programmer brukes. Anonymkode: 84b41...d9b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå