Gå til innhold

Vektøkning Zyprexa ! Erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Så jeg har funnet ut at den eneste medisinen som funker på meg er zyprexa, men er livredd for vektøkning. Har gått opp i vekt når jeg har gått på den, og da har jeg sluttet. Men livet mitt blir vanskelig uten å gå på den. Er det faktisk mulig å gå ned i vekt selv om man går på zyprexa? Er det mulig å ikke gå opp i vekt, hvis man spiser mindre og trener? 

Anonymkode: f9306...9fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må være streng og ikke gi etter for lysten til å spise mer eller feitere mat.  Du går ikke opp av Zyprexa alene. 

Anonymkode: defa8...14f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må være streng og ikke gi etter for lysten til å spise mer eller feitere mat.  Du går ikke opp av Zyprexa alene. 

Anonymkode: defa8...14f

Takk for tips. Føler bare zyprexa kontrollerer alt. Og de dagene jeg har gått på de, føles det ut som jeg har gått opp i vekt selv om jeg ikke spiser mer. Har til og med spist for lite når jeg har gått på zyprexa. Kan den gjøre noe med forbrenningen , eller noe med kroppen? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei. Så jeg har funnet ut at den eneste medisinen som funker på meg er zyprexa, men er livredd for vektøkning. Har gått opp i vekt når jeg har gått på den, og da har jeg sluttet. Men livet mitt blir vanskelig uten å gå på den. Er det faktisk mulig å gå ned i vekt selv om man går på zyprexa? Er det mulig å ikke gå opp i vekt, hvis man spiser mindre og trener? 

Ja det er mulig. Jeg gikk ikke opp på zyprexa. Jeg spiste og trente som vanlig. Det samme har gjeldt på alle de andre pillene jeg har gått på

Anonymkode: 307d1...00a

• Liker 1
Skrevet

Det er en vanlig bivirkning. Jeg har ikke brukt det selv,  men har jobbet psykisk helsevern og opplevd at de fleste går opp på zyprexa. Det er ikke umulig å gå ned/vedlikeholde vekt selv  med  zyprexa  men det krever selvdisiplin og gode kostholdsrutiner. Mange av de jeg opplever,  blir ekstra sløve, får lite energi og får sterkt søtsug av medisinen,  så det er det du motarbeide 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja det er mulig. Jeg gikk ikke opp på zyprexa. Jeg spiste og trente som vanlig. Det samme har gjeldt på alle de andre pillene jeg har gått på

Tusen takk for svar. Da er det håp. TS

Skrevet
Laraa skrev (6 minutter siden):

Det er en vanlig bivirkning. Jeg har ikke brukt det selv,  men har jobbet psykisk helsevern og opplevd at de fleste går opp på zyprexa. Det er ikke umulig å gå ned/vedlikeholde vekt selv  med  zyprexa  men det krever selvdisiplin og gode kostholdsrutiner. Mange av de jeg opplever,  blir ekstra sløve, får lite energi og får sterkt søtsug av medisinen,  så det er det du motarbeide 

Okei skjønner. Så det er ikke av selve medisinen man går opp? Før kunne jeg spise sunt og ha noen dager da jeg unnet meg med godteri, jeg gikk da ned i vekt. Men føler på zyprexa må jeg spise sunt og alt for lite, må spise så lite for å ikke gå opp i vekt. Kan det stemme? At man må spise kjempe lite? TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Okei skjønner. Så det er ikke av selve medisinen man går opp? Før kunne jeg spise sunt og ha noen dager da jeg unnet meg med godteri, jeg gikk da ned i vekt. Men føler på zyprexa må jeg spise sunt og alt for lite, må spise så lite for å ikke gå opp i vekt. Kan det stemme? At man må spise kjempe lite? TS

Det er ikke selve pilla nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke selve pilla nei

Jo, det kan det faktisk være. Det er mange som går opp i vekt, selv om de spiser like mye/lite som før. Har selv opplevd det. Helt forferdelig. Spiste lite, var alltid sulten, men gikk allikevel opp i vekt. Jeg tror det påvirker forbrenningen. Selvsagt gir det ofte økt sult også, men det er nok ikke hele bildet.

Anonymkode: af333...fe1

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jo, det kan det faktisk være. Det er mange som går opp i vekt, selv om de spiser like mye/lite som før. Har selv opplevd det. Helt forferdelig. Spiste lite, var alltid sulten, men gikk allikevel opp i vekt. Jeg tror det påvirker forbrenningen. Selvsagt gir det ofte økt sult også, men det er nok ikke hele bildet.

Kilde!

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kilde!

Det har jeg ikke, og jeg vet at litteraturen sier at det handler om kalorier inn vs ut. Allikevel er jeg ganske sikker på at det ikke bare er det, jeg førte nøye alt jeg spiste, og det var ganske lite. Spiste ca 1000-1500 kcal per døgn som normalvektig, og gikk opp 10 kilo på tre mnd. Og nei, drakk ikke juice etc som er "skjulte" kalorier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det har jeg ikke, og jeg vet at litteraturen sier at det handler om kalorier inn vs ut. Allikevel er jeg ganske sikker på at det ikke bare er det, jeg førte nøye alt jeg spiste, og det var ganske lite. Spiste ca 1000-1500 kcal per døgn som normalvektig, og gikk opp 10 kilo på tre mnd. Og nei, drakk ikke juice etc som er "skjulte" kalorier.

Så jeg skal ta dine ord over litteraturen?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så jeg skal ta dine ord over litteraturen?  

Selvsagt, jeg fortalte om min erfaring og hva jeg tror.

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Selvsagt, jeg fortalte om min erfaring og hva jeg tror.

Jeg forholder meg til litteraturen og ikke he she says

Skrevet

Zyprexa gjorde meg smellfeit, opp 30 kg pp no time! 

leponex funker like bra men gikk opp i begynnelsen 

begynte på Saxenda og tok det et år. Gikk ned 22 kg 

er der jeg er nå

Klarer meg uten Saxenda. Men har ti kg til å gå ned

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg forholder meg til litteraturen og ikke he she says

Det gjorde jeg også, helt til jeg opplevde det selv.

Skrevet
Marye skrev (13 timer siden):

Zyprexa gjorde meg smellfeit, opp 30 kg pp no time! 

leponex funker like bra men gikk opp i begynnelsen 

begynte på Saxenda og tok det et år. Gikk ned 22 kg 

er der jeg er nå

Klarer meg uten Saxenda. Men har ti kg til å gå ned

Men går du enda på zyprexa? TS

Skrevet

Gikk opp 20 kilo på zyprexa. Det er ikke pilla som gjør det tjukk, det er at den øker sultfølelsen og i tillegg gjør deg sløv og lat. Det kan motarbeides, men jeg var så langt nede psykisk at det siste jeg klarte var å holde fokus på kosten. 

Men på tross av det kommer jeg til å ta zyprexa igjen om jeg må. Psyken kommer først! 

• Liker 1
Skrevet
Måneklokke skrev (1 minutt siden):

Gikk opp 20 kilo på zyprexa. Det er ikke pilla som gjør det tjukk, det er at den øker sultfølelsen og i tillegg gjør deg sløv og lat. Det kan motarbeides, men jeg var så langt nede psykisk at det siste jeg klarte var å holde fokus på kosten. 

Men på tross av det kommer jeg til å ta zyprexa igjen om jeg må. Psyken kommer først! 

Tusen takk for svar! Godt å høre at vekten kan holdes i sjakk. Bare vanskelig når man blir så sløv og lat. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men går du enda på zyprexa? TS

Nei !! Aldri i livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...