Gå til innhold

Barnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg regarer litt på at sønnen min i går var ute i hele 6 timer sammenhengende i barnehagen. Han er knappe 2 år. Og de spiste lunsj ute, sov ute........ Jeg ville ikke ha reagert slik hvis det ikke hadde vært for at det små regnet jevnt, med noe opphold, var kalt ca 10 grader og vind. Desutten ligger lekeplassen i en dump hvor vinden kommer fra alle retninger. En ting er når ungene blir såpass store at de selv kan klare å si fra at jeg fryser, er for varm..... men når de er så små har de ikke denne muligheten.

Er det jeg som er hønemor? Er intr. i høre hva andre mener om dette emner.

:babygutt:

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet

Så fremt personalet sjekker at ungen er god og varm, synes jeg det bare er fint.

Tror det er et større problem i barnehager at ungene blir holdt inne på grunn av enkelte ansatte som ikke er så glad i utevær.

Skrevet

Jeg ser ikke problemet med at ungene sover ute. Det gjør vi i vår barnehage hele vinteren så fremt det ikke er storm eller lignende. De blir jo pakket godt inn i både klær og tepper før de blir lagt inni vogna.

Jeg tror nok at barnehagepersonalet sjekker de små jevnlig og hadde det vært noen indikasjoner på at de frøs så hadde de enten tatt på mer klær eller gått inn. Personlig så synes jeg det er flott at de utnytter mulighetene til å være utendørs, det er ikke sikkert det blir like lett senere på høsten/vinteren.

Skrevet

Jeg synes også det er flott at de er mye ute i barnehagen!

Har inntrykk av at det ofte er det motsatte som er problemet egentlig.

Sove ute gjør sønnen min alltid på dagtid, og når de er ute i barnehagen ellers er de godt kledd etter forholdene, og de er jo såpass aktive at jeg ikke tenker på det som et problem at de er for små til å si fra at de fryser.

Dessuten tror jeg personalet gjerne kjenner etter om de er kalde.

Skrevet

Jobber selv i barnehage og synes det er helt ok at barna er ute hele dagen . Personalet er der jo hele tiden og passer på barna. Mange barn får ikke være så mye ute når de er hjemme. Så de har godt av å få være mye ute i banrnehagen. Ute får barna leke mye mer fritt, og de kan utfolde seg mye mer enn om de er inne på avdelingen og det er bra for den motoriske utviklingen til barnet. I tillegg lærer barna seg å bli glade i å være ute, istedenfor at de blir vant til å sitte inne hele dagen slik mange barn desverre gjør i dag... :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt to-åringer i bhg, mine begynte først da de var tre. Allikevel synes jeg at det hørtes helt ok ut med hele dagen ute. Jeg valgte naturbhg til mine, slik at de skulle få vært mye ute.

Da jeg hadde mine hjemme mens de var små, var vi ofte ute hele dagen. Smurte matpakke og pakket ned litt skiftetøy, og var ute, selv i litt ruskevær. Ungene likte mye bedre de dagene, enn de dagene da jeg var inne med de og bare tok en times luftetur;)

Skrevet

Vær glad til at de venner seg til å være ute - ingen har godt av å tilbringe mye tid innendørs.

Ungene mine sov alltid ute når de var små.

Skrevet
Så fremt personalet sjekker at ungen er god og varm, synes jeg det bare er fint.

Tror det er et større problem i barnehager at ungene blir holdt inne på grunn av enkelte ansatte som ikke er så glad i utevær.

Signerer denne.

I barnehagen der veslemor går er de mye ute.

Synes det er helt greit jeg.

Skrevet

Det er aller første gangen jeg har hørt noen klage på at barnehagen er mye ute.

Gjest lilletroll
Skrevet

Synes det høres helt supert ut at de er så flinke til å være ute!! Og de passer nok helt sikkert på og sjekker temperaturen på barna regelmessig!! Første gangen jeg også har hørt om noen som synes bhg er for mye ute..

Gjest skindeep
Skrevet
Vær glad til at de venner seg til å være ute - ingen har godt av å tilbringe mye tid innendørs.

Ungene mine sov alltid ute når de var små.

:enig:

Det gjorde mi også..hele første året sitt sov hun ute.

Barn har godt av å være ute, Punktum!

Skrevet

Jeg synes også det er bra at de er ute mye.

Jeg jobber i naturbarnehage og vi er ute hele dagen. Dette er riktignok en 3-6 års avd, men det er noen som ikke har fyllt tre år ennå.

Barn har bare godt av å være ute :)

Skrevet

hvorfor ikke? Sønnen min er 14 mnd gammel, han sover ute, er ute hele dagen i barnehagen. Hjemme er han også mye ute, og her sover han i vogna si ute. Å sperre unger inne er som rene fengsel for småtasser. Uansett vær der han jr går er dem ute. :)

Skrevet

hei igjen!

Takk for svarene fra dere.

Jeg tror kanskje at dere missforstod meg. Jeg synes naturligvis at det er flott at de er mye ute, men at man kanskje kan se ann været en smule. For jeg vet med meg selv, hvor lett man har for å bli kald, når det er vind og regn, selv om gradestokken viser 10 grader. Og på lekeplassen hvor de leker har de ansatte klaget over at det føles ut som en kuldegrop. Dette var grunnen til at jeg klaget over at jeg syntes det var litt lenge ute, uten at de var inne og fikk varmet seg.

Jeg tror nok at de ansatte passer på en del når det gjelder bekledning. Selv om jeg ofte har registrert at de kan slurve en del med påkledningen, spesielt nyutdannede/praksiselevene som er inne som vikarer. Men dette har jeg tatt opp med avdleder og det har blitt mye bedre (Vet med sikkerhet at flere av foreldrene har reagert.).

Men men............ det er i alle fall flott at ungene venner seg til å være ute i all slags vær. Jeg er selv glad i å være ute og vi er ofte på turer i skog og mark.

Skrevet

De går nok inn og spiser skal du se, så får de opp varmen litt ;)

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg har hatt motsatt problem: Har hentet unger som har vært våte av svette fordi de har vært kledd så godt på.

Skrevet

Unger har godt av masse av frisk luft. Det kommer de tidene nå snart der de kommer til å være mye inne. Synes kanskje du er litt hønemor, men det må man få lov til å være. Er jo ganske dyrebare skatter vi har ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...