AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #41 Skrevet 6. november 2021 Vi pleier å ha fruktsalat med nøtter og sjokoladebiter, og så krem til. Det er veldig friskt og godt etter en ting julemiddag, og et fint "mellommåltid" før det er julekaker og konfekt senere på kvelden. Anonymkode: e93f6...d4b 3
Maleficenta Skrevet 6. november 2021 #42 Skrevet 6. november 2021 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Trenger tips til dessert på julaften som ikke er riskrem eller karamell pudding. På forhånd takk. Anonymkode: 89d4d...764 panacotta, tilslørte bondepiker Endret 6. november 2021 av Maleficenta
Hunter7 Skrevet 6. november 2021 #44 Skrevet 6. november 2021 Hjemmelaget sorbet av mandariner, appelsin eller - hvis du får tak i - blodappelsin. Pynt med ferske mynteblader. Kan lages god tid i forveien, er en lett og frisk dessert etter et ellers ganske tungt måltid, og fra gammelt av var mandariner, appelsiner, og blodappelsiner noe som gjerne først kom i butikkene i adventstiden.
Brunhilde Skrevet 7. november 2021 #45 Skrevet 7. november 2021 Sonit skrev (15 timer siden): En skikkelig god fruktsalat med eksotiske frukter som fersk ananas, pasjonsfrukt, jordbær, mango osv. Serveres med en god vaniljeis og krumkake eller strudel. Mente du kanskje strull? AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ikke på julaften, hjelpes. Da er det bedre med verdens beste. Anonymkode: 8a9bb...fbf Jeg vil ti ganger heller ha en lett pavlova med hjemmelaget vaniljekrem og mengder med frukt enn "verdens beste", et mer misvisende navn på en kake kan jeg ikke tenke meg. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vaniljeis (av godt merke) med lune multer og eggelikør Anonymkode: 9594f...b55 Med bjørnebær og eggelikør. Jeg foretrekker multer med krem, til nød i form av Inspirais med multer og litt varme multer ved siden av. Jeg lager pannacotta med bringebærcoulis til de, meg selv inkludert, som ikke liker riskrem. Men @Hunter7 sitt alternativ hørtes fristende ut og må kanskje prøves en dag. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2021 #46 Skrevet 7. november 2021 Vaniljeis med bær og litt sjokolade på. Beste dessert som finnes etter tyngre måltid 😋 Søtt og friskt uten å være for mye eller for mektig😊 Anonymkode: 76c87...ae7
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #47 Skrevet 9. november 2021 visp skrev (På 6.11.2021 den 12.10): Jeg har aldri laget dronning maud-fromasj, så det må prøves. Men jeg kan garantere at de fleste smaker at noe er rart om du har byttet ut sukkeret. Det smaker virkelig ikke godt og det er ikke noe jeg ville gjort til gjester. Om noen har behov så kan man jo lage begge varianter selvfølgelig. Jeg ville aldri sittet i et selskap og sagt at noe smakte litt rart; men spiser jo og ser glad ut 🙂 Så enig så enig! Merker godt når noe er «tuklet» med i oppskrifter, det enkleste å oppdage er om sukker er redusert eller (grøss!) erstattet med kunstig søtning. Ja jeg spiser det og holder munn om egen mening, sier gjerne at det er godt og neida merker ingenting, fordi jeg er oppdratt til å være høflig gjest. Dronning Maud er så enkel å lage at man likegodt lager 2 desserter om noen ikke kan spise sukker. Trenger ikke ødelegge desserten for alle, og slett ikke på julaften. Forøvrig bruker vi sjokoladepudding og vaniljesaus i tillegg til riskrem med bringebærcoulis på julaften. Andre juledager/nyttår har vi også brukt fruktsalat og pannacotta. Anonymkode: 1533e...bae 3
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #48 Skrevet 9. november 2021 Tiramisu (med eller uten alkohol) Anonymkode: 79d0f...784
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #49 Skrevet 9. november 2021 Ostekake med hvit sjokolade, pepperkakebunn & gløgg-gelé | Det søte liv (detsoteliv.no) Kan hende denne er litt tung etter julemiddagen, men den er veldig god og julete 🥳 Anonymkode: ee894...bd2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #50 Skrevet 9. november 2021 https://meny.no/oppskrifter/Frukt/Krydderkokte-karamellparer/ Krydderkokte pærer med god vaniljeis til 😋 Anonymkode: bfb2a...e91 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #51 Skrevet 9. november 2021 Vi serverer is, i den grad vi serverer noe som helst dessert når alle er stappmette etter middagen. Som regel serveres is og julekaker til kaffen litt senere, som siste runde før gavene åpnes. Anonymkode: aaebe...6e0 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2021 #52 Skrevet 9. november 2021 Sjokkert ved tanken på å servere noe annet enn Dronning Maud på julaften (jada, dere skjønner vel hvor jeg er fra…). Det tok noen år før jeg fikk overtalt svigermor til å la meg stå for desserten på julaften, men til slutt slapp jeg da unna den ekle multekremen. Anonymkode: 598ec...326
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #53 Skrevet 10. november 2021 jeg vil alltid ha vaniljeis med varm sjokoladesaus, uansett hva de andre har lager jeg meg det. Anonymkode: 04738...03a
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #54 Skrevet 10. november 2021 Multekrem Anonymkode: d5059...de5 1
Perleblomst Skrevet 10. november 2021 #55 Skrevet 10. november 2021 Iskake eller ostekake med pepperkakebunn
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #56 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Sjokkert ved tanken på å servere noe annet enn Dronning Maud på julaften (jada, dere skjønner vel hvor jeg er fra…). Det tok noen år før jeg fikk overtalt svigermor til å la meg stå for desserten på julaften, men til slutt slapp jeg da unna den ekle multekremen. Anonymkode: 598ec...326 Aldri hørt om dronning Maud dessert engang jeg 🤔 hva er dette og hvor er det vanlig? Anonymkode: f8791...57e 1
Kroko-dil-o Skrevet 10. november 2021 #57 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 15.30): Sitronfromage eller god is Anonymkode: 326b6...b6e Jeg elsker sitronfromage! 🙂 Når jeg har laget det så skjærer alltid fløten seg på grunn av sitronsaften. Noen råd, gode oppskrifter?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2021 #58 Skrevet 10. november 2021 Fruktsalat med sherrykrem👍 Anonymkode: 1caa1...129
Perleblomst Skrevet 10. november 2021 #59 Skrevet 10. november 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Sjokkert ved tanken på å servere noe annet enn Dronning Maud på julaften (jada, dere skjønner vel hvor jeg er fra…). Det tok noen år før jeg fikk overtalt svigermor til å la meg stå for desserten på julaften, men til slutt slapp jeg da unna den ekle multekremen. Anonymkode: 598ec...326 Så alle må nå følge dine ønsker? Er ikke noe viktig hva andre har lyst på? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå