AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #1 Skrevet 6. november 2021 De siste to dagene, så har jeg merket at det har vært litt rødfarge i bæsjen til hunden. Men han spiser vom valpefor, og noen godbiter som er ganske røde. Så jeg er veldig usikker på om dette kan være blod eller ikke.. I går så det faktisk ut som det var vom, for da var det så lys farge, men i dag var den litt mørkere, men fortsatt litt lys. Føler at det ville vært mørkere, dersom det var blod. Men jeg er veldig usikker. Hva ville dere gjort?😬 Anonymkode: d6663...59d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #3 Skrevet 6. november 2021 Skal gjøre det på mandag tenker jeg. For det er vel ikke så akutt? Er dritstressa, men det er stengt i dag. Og han virker ikke slapp eller noe. Anonymkode: d6663...59d
Troyamin Skrevet 6. november 2021 #4 Skrevet 6. november 2021 Blod i avføring regnes som regel som akutt. Telefon til veterinær vakta asap! 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #5 Skrevet 6. november 2021 Er det blod eller er det rødfarge? Det er greit å finne ut først. Lys rødfarget blod som ligger utenpå skiten er gjerne bare fra smårifter nær endetarmen. Alvorligere blødninger høyt oppe blir mer sort. Så lenge klinikk er bra og almentilstand er normal, er det neppe noen fare. Anonymkode: 69a08...5aa 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det blod eller er det rødfarge? Det er greit å finne ut først. Lys rødfarget blod som ligger utenpå skiten er gjerne bare fra smårifter nær endetarmen. Alvorligere blødninger høyt oppe blir mer sort. Så lenge klinikk er bra og almentilstand er normal, er det neppe noen fare. Anonymkode: 69a08...5aa Vanskelig å se, men det er ganske lyst. Ikke sort eller mørkt! Troyamin skrev (27 minutter siden): Blod i avføring regnes som regel som akutt. Telefon til veterinær vakta asap! Når det er lyst også? Ser ikke helt om det er blod 😬 Anonymkode: d6663...59d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 ❗️Her kommer bilde litt lenger nede: Anonymkode: d6663...59d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 I går var det på flere av de😬 Anonymkode: d6663...59d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #9 Skrevet 6. november 2021 Dytter litt Anonymkode: d6663...59d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #10 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): ❗️Her kommer bilde litt lenger nede: Anonymkode: d6663...59d For meg ser dette veldig ut som blod (bla fordi det er veldig blankt) og jeg ville kontaktet veterinær ganske umiddelbart hvis jeg var deg Anonymkode: 9e04c...66b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #11 Skrevet 6. november 2021 For meg ser dette ikke ut som blod. Som nevnt lenger opp, blødninger i fordøyelsessystemet gir veldig mørk farge på avføring. Blødning helt sist i tarmen kan gi rødt friskt blod i avføringen, men er sjelden akutt. Jeg ville fulgt nøye med, og tatt en tur til veterinær på mandag om det vedvarer. Anonymkode: bf38f...55a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå