AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #21 Skrevet 6. november 2021 Dette handler jo om helt andre tilfeller, jeg skjønner at dere ikke synes det er greit. Men å kalle en uskikket og ikke vite detaljer er drøyt. Nada seksuell kontakt er i bildet og for tiende gang så hadde jeg aldri gjort eller blitt med på det mens jeg jobbet der eller hvis jeg hadde behandlet han. Anonymkode: 4eeca...512
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #22 Skrevet 6. november 2021 Du kjefter på folk fordi de svarer deg utfra de detaljene du (ikke) har gitt? Se lenkene et par linjer over her. Anonymkode: 7d831...da5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #23 Skrevet 6. november 2021 Du kan ville pule hvem som helst. Men ikke gjøre det. Hold deg unna. Anonymkode: 11824...c0b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #24 Skrevet 6. november 2021 Ja, får jo svar som antyder jeg gjør ting jeg har sagt jeg ikke ville gjort. Har lest lenkene og har dette i pensum selv, men står ingenting om det jeg spør om der. Anonymkode: 4eeca...512
Flintis Skrevet 6. november 2021 #25 Skrevet 6. november 2021 Slik jeg forstår det vil du vente med å ta kontakt til han ikke lenger er pasient hos deg da du ikke lenger jobber der. Personlig synes jeg dette må være greit. Hva regelverket sier vet jeg ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #26 Skrevet 6. november 2021 Flintis skrev (14 minutter siden): Slik jeg forstår det vil du vente med å ta kontakt til han ikke lenger er pasient hos deg da du ikke lenger jobber der. Personlig synes jeg dette må være greit. Hva regelverket sier vet jeg ikke. Ja, bortsett fra at han ikke er behandlet av meg. Vi har kun snakket på arbeidsplassen. Anonymkode: 4eeca...512
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #27 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke sagt jeg har svart han? Men for å sette det på spissen, hvis jeg jobber på et sykehus og en person blir behandlet der uten at vi har kontakt, kan vi så da ikke møtes senere i livet? Anonymkode: 4eeca...512 Det er noe helt annet enn det du skriver om her. Det er snakk om pasienter du har kontakt med. Du må forholde deg til lovverket og noen bør stramme opp foreleserne dine, det er helt hårreisende at du ikke har grep om dette før du sendes ut i praksis. Anonymkode: 169b7...723
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #28 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er noe helt annet enn det du skriver om her. Det er snakk om pasienter du har kontakt med. Du må forholde deg til lovverket og noen bør stramme opp foreleserne dine, det er helt hårreisende at du ikke har grep om dette før du sendes ut i praksis. Anonymkode: 169b7...723 Og før du kverulerer videre, med «pasient du har kontakt med» betyr det «pasient du har kontakt med gjennom jobben din som behandler». At du er utdannet til et yrke som ikke kvalifiserer deg til alt mulig som foregår på arbeidsplassen din og sånn sett ikke er pasientens behandler (som legen er) er irrelevant. Møtes dere på jobb er vedkommende uaktuell. Selv folk som jobber frivillig, feks i Mental helse, vet dette og etterlever prinsippet. Skjerp deg! Anonymkode: 169b7...723 1
Hannah80 Skrevet 6. november 2021 #29 Skrevet 6. november 2021 Flintis skrev (4 timer siden): Slik jeg forstår det vil du vente med å ta kontakt til han ikke lenger er pasient hos deg da du ikke lenger jobber der. Personlig synes jeg dette må være greit. Hva regelverket sier vet jeg ikke. Det er helsepersonell som har mistet autorisasjonen sin, selv om de har innledet forholdet flere år senere. 2
Flintis Skrevet 6. november 2021 #30 Skrevet 6. november 2021 Hannah80 skrev (1 time siden): Det er helsepersonell som har mistet autorisasjonen sin, selv om de har innledet forholdet flere år senere. Du verden, det var jeg sannelig ikke klar over. Kan dette regelverket være modent for revidering tro?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #31 Skrevet 6. november 2021 Hannah80 skrev (2 timer siden): Det er helsepersonell som har mistet autorisasjonen sin, selv om de har innledet forholdet flere år senere. Den er vel litt drøy. Sliter litt med å tro på den altså. Da burde noen se på regelverket som nevnt av andre her også. Ser egentlig ikke problemet her jeg. Dere har kun snakket sammen etter det jeg har forstått. Og om dere skulle ønske å treffes, og evt flørte, og muligens også innlede et seksuelt forhold på et senere tidspunkt så kan da ikke det være skadelig. Så lenge du ikke har personen som din pasient. Og du har tenkt å vente til du ikke praktiserer der lenger. At dere ble kjent på et sted der du jobbet, og han var pasient hos annet helsepersonell, kan da ikke ha noe å si så lenge dere venter til du ikke praktiserer der lenger. Men jeg er ikke helsepersonell, og kjenner ikke til lovverket. Men det strider mot det jeg vil kalle sunn fornuft. Anonymkode: efa92...32c
Hannah80 Skrevet 6. november 2021 #32 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Den er vel litt drøy. Sliter litt med å tro på den altså. Da burde noen se på regelverket som nevnt av andre her også. Anonymkode: efa92...32c Er bare å ta noen googlesøk. Har lest om flere tilfeller. Og vet om noen som har mistet autorisasjonen på det viset. Jobber selv som sykepleier.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå