Gå til innhold

Sex med pasient.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sykepleierstudent og møtt en fyr i praksis som jevnlig bruker tjenesten der jeg er utplassert, er det galt å ville pule han? Tenker å vente med å ta insj til etter praksis. 

Anonymkode: 4eeca...512

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er sykepleierstudent og møtt en fyr i praksis som jevnlig bruker tjenesten der jeg er utplassert, er det galt å ville pule han? Tenker å vente med å ta insj til etter praksis. 

Hvorfor tror du at du har sjans til det?

Anonymkode: 8e159...0fa

Skrevet

Fordi vi snakker godt og han hver gang tar kontakt med meg? Også privat. 

Skrevet

Det er nok til at du kan bli vurdert som uegnet for yrket. 

Anonymkode: 159de...932

• Liker 16
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje pasienten ikke har noen andre og snakke med.  Kjeder seg vel.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du skal ikke snakke med han privat 

Anonymkode: 025e9...1d0

• Liker 4
Skrevet

Altså jeg hadde aldri gjort noe med han under praksisen min, men han er jo en kjekk og hyggelig mann. Skal ikke jobbe der, men vi kunne jo møttes hvor som helst og ikke jeg som behandler han.

Skrevet

Han kontaktet meg privat. Ikke jeg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er nok til at du kan bli vurdert som uegnet for yrket. 

Anonymkode: 159de...932

*Det er nok til at ts er uegnet for yrket.

Anonymkode: 169b7...723

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han kontaktet meg privat. Ikke jeg.

Hva så? Du skal selvsagt ikke svare. Er du 18 år eller er du bare litt enkel i topplokket?

• Liker 7
Skrevet

Tenk at du i det hele tatt spør, vær så snill spør sjef for sykepleierne, jeg vil vite når du bærer pappesken din ut av bygget med stort stygt stempel på dine papirer

Anonymkode: 3f86e...4de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hva så? Du skal selvsagt ikke svare. Er du 18 år eller er du bare litt enkel i topplokket?

Har ikke sagt jeg har svart han? Men for å sette det på spissen, hvis jeg jobber på et sykehus og en person blir behandlet der uten at vi har kontakt, kan vi så da ikke møtes senere i livet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ikke sagt jeg har svart han? Men for å sette det på spissen, hvis jeg jobber på et sykehus og en person blir behandlet der uten at vi har kontakt, kan vi så da ikke møtes senere i livet? 

Hvilken sammenheng har spørsmålet ditt med problemstillingen i HI? For der lurer du på om du kan ha sex med en pasient du nettopp har fått kontakt med i egenskap av å være helsepersonell, og det har ingen sammenheng med å jobbe på et sykehus og ikke kan møte en som har vært innom sykehuset uten å være din pasient. Hvis du jobber på et sykehus kan du selvfølgelig date mennesker som har vært pasient på sykehuset uten å møte deg, men det er en helt annen situasjon enn den du presenterer i HI. Du er rett og slett uprofesjonell som i det hele tatt vurderer dette, og slike ting som dette er årsaken til at flere leger og sykepleiere mister autorisasjonen sin hvert år. Du bør revurdere hele yrkesvalget ditt når du ikke greier å skille mellom jobb og privatliv. 

Anonymkode: 70954...e6e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir bare for dumt. En som blir behandlet på sykehuset, er kanskje ikke jevnlig innom og bruker tjenesten du er på.

Og er han det, så nei, du dater ikke en under behandling. For du er profesjonell.. eller vent.. du skal bli det.

Brekker han ett ben, så ja.. men da bruker han heller ikke en tjeneste jevnlig.

Poenget er, du møter de i en situasjon der de er sårbare. Det skal du ikke utnytte. Uansett hvem som tok intitiativ.

Kanskje du burde hoppe av her. Date han heller enn bli sykepleier

Anonymkode: 8228d...e1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

hva betyr insj? initiativ? 

Anonymkode: ef787...812

Skrevet

Bare kos dere.

Anonymkode: 3dba9...628

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvis du bor i Canada så fungerer det bedre. Da er det lov å bli kjærester med pasient. 

Anonymkode: ef787...812

Skrevet

Mange tjenester og behandlinger som gjør at pasienter oppsøker sykehus jevnlig for behandling. Jeg har møtt på han på vei til og fra hvor han har valgt å ta kontakt. Har ikke skrevet noe mer enn at vi har møttes når jeg har vært ute i praksis og hadde aldri gjort noe mer med det så lenge jeg var i praksis/jobb der. Sykt hvor mye meninger folk skal ha uten å vite detaljer, håper dere er plettfrie selv :)  

• Liker 2
Skrevet

Er selv helsepersonell. Det er ganske strengt lovverk når det gjelder dette. Hadde en kollega som innledet ett forhold til en pasient. Hun mistet autorisasjon som sykepleier 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...