Gå til innhold

Hvorfor kaller kvinner folk for stygge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en mann som oppigjennom mitt liv har blitt kalt stygg. Alle gangene utenom én var det kvinner som gjorde det. 

Selv om jeg ser noen som er stygg så hadde jeg aldri noen sinne sagt det til dem. 

Så hvorfor klarer ikke kvinner å holde kjeften? Lav impulskontroll? I så fall gir det mening hvorfor kvinner hopper på Chad sekundet de ser han. 

Anonymkode: 3509e...2c9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Here we go again…

Anonymkode: def5c...083

• Liker 11
Skrevet

Incelguiden ass.

Anonymkode: 38ff0...0a1

• Liker 8
Skrevet

Jeg har også blitt kalt stygg av kvinner på ulike måter, alt fra "æsj du er stygg" til mer diskrete utsagn. Samt latterliggjøring av utseendet mitt, av typen vitsing om høyde og slik.

Men det har ikke skjedd etter at jeg var ca 25 da, så det blir en slutt på det med alderen

Anonymkode: 8cd64...71e

Skrevet (endret)

Jeg har ærlig talt aldri sagt til en eneste mann at han er stygg. Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det?

Jeg har derimot ofte vært sjokkert vitne til hva enkelte menn får seg til å si til kvinner. Noen ganger som resultat av at de fikk et vennlig avslag, og noen ganger som resultat av at de først ikke godtok flere greie avslag, men at kvinnen måtte si tydelig fra før han "aksepterte" ved å kalle henne hore, stygg, eller tilsvarende. Altfor mange ganger også helt ut av det blå. "Flytt det stygge trynet ditt/den feite ræven din." for eksempel, eller "Fy faen, det er ingen som kan gidde å knulle på deg.", med mer av "kreative" utspill. 

Mulig menn kan oppleve det samme, og isåfall er vel også årsaken det samme, at noen som sliter selv av ulike årsaker føler seg bedre et øyeblikk dersom de kan få andre til å føle noe vondt. 

Mennesker som har det bra med seg selv har ikke behov for å slenge ut dritt på denne måten. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Here we go again…

Anonymkode: def5c...083

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Incelguiden ass.

Hvorfor kaller dere folk stygge? 

Skrevet
Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Jeg har ærlig talt aldri sagt til en eneste mann at han er stygg. Hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det?

Jeg har derimot ofte vært sjokkert vitne til hva enkelte menn får seg til å si til kvinner. Noen ganger som resultat av at de fikk et vennlig avslag, og noen ganger som resultat av at de først ikke godtok flere greie avslag, men at kvinnen måtte si tydelig fra før han "aksepterte" ved å kalle henne hore, stygg, eller tilsvarende. Altfor mange ganger også helt ut av det blå. "Flytt det stygge trynet ditt/den feite ræven din." for eksempel, eller "Fy faen, det er ingen som kan gidde å knulle på deg.", med mer av "kreative" utspill. 

Mulig menn kan oppleve det samme, og isåfall er vel også årsaken det samme, at noen som sliter selv av ulike årsaker føler seg bedre et øyeblikk dersom de kan få andre til å føle noe vondt. 

Mennesker som har deg bra med seg selv har ikke behov for å slenge ut dritt på denne måten. 

Jeg har aldri oppsøkt kvinner eller hengt med kvinner. Men allikevel har jeg fått kommentarer slengt mot meg. At noen sier det når de ble avvist i sinnets øyeblikk er ikke det samme som å få det ut av det blå. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri oppsøkt kvinner eller hengt med kvinner. Men allikevel har jeg fått kommentarer slengt mot meg. At noen sier det når de ble avvist i sinnets øyeblikk er ikke det samme som å få det ut av det blå. 

Det er ikke fint uansett, men du spør om årsaken, og årsaken er nok det jeg skriver, at en del folk som ikke selv har det greit synes det gjør dem sterkere og godt, et øyeblikk, å påføre andre noe vondt. 

Mobbing er det, og ikke ok på noen måte. Egen smerte er ingen unnskyldning for å påføre andre smerte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hva får deg til å tro at det er kjønnsavhengig å kalle folk stygge? Drittsekker er drittsekker, og finnes ganske jevnt fordelt over både kjønn, hudfarge og legning. 

Anonymkode: e5d23...186

• Liker 6
Skrevet

Jeg har også blitt kalt mye stygt, ofte av fulle damer. Det går mest på utseendet alltid. Tror det er folk som er blitt såret selv eller er bitre som gjør det. Det er liksom ok å snakke ned utseendet til en mann for "menn har ikke følelser".

Anonymkode: 87cfd...6bc

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva får deg til å tro at det er kjønnsavhengig å kalle folk stygge? Drittsekker er drittsekker, og finnes ganske jevnt fordelt over både kjønn, hudfarge og legning. 

Er dette kjønnsavhengig? Jeg ble på ukentlig basis fortalt hvor «stygg» jeg var på ungdomsskolen. Av jevnaldrende gutter. Aldri hørt det etter at jeg ble voksen, har heller aldri kalt et annet menneske for stygt. 

Hvorfor skal dette ha med kjønn å gjøre? En drittsekk er en drittsekk, uansett hvilke kromosomer eller utstyr man har…

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har også blitt kalt mye stygt, ofte av fulle damer. Det går mest på utseendet alltid. Tror det er folk som er blitt såret selv eller er bitre som gjør det. Det er liksom ok å snakke ned utseendet til en mann for "menn har ikke følelser".

Anonymkode: 87cfd...6bc

Hm interessant. de eneste kvinnene som har rørt meg var fulle kvinner. Mens alle som kalte meg stygg var edru. 

Skrevet
Bacteria skrev (4 minutter siden):

Er dette kjønnsavhengig? Jeg ble på ukentlig basis fortalt hvor «stygg» jeg var på ungdomsskolen. Av jevnaldrende gutter. Aldri hørt det etter at jeg ble voksen, har heller aldri kalt et annet menneske for stygt. 

Hvorfor skal dette ha med kjønn å gjøre? En drittsekk er en drittsekk, uansett hvilke kromosomer eller utstyr man har…

Hva mener du egentlig her? Det ser ut som du starter med å protestere mot innlegget mitt, samtidig som du fortsetter med å si omtrent akkurat det samme som meg. :klo:

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvorfor kaller dere folk stygge? 

Hvorfor tror du jeg kaller folk stygge?

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva mener du egentlig her? Det ser ut som du starter med å protestere mot innlegget mitt, samtidig som du fortsetter med å si omtrent akkurat det samme som meg. :klo:

Skulle ikke sitere deg, var kommentar til hi. 
Helt enig med deg.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du jeg kaller folk stygge?

Trolig fordi du ikke har det godt med deg selv, håper det blir bedre med alderen og når du får jobbet med det. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan bare huske en jeg har sagt det til. Men det var fordi jeg syns han var vulgær og motbydelig. Var egentlig bare for å bli kvitt ham. Ikke noe jeg egentlig mente.

Anonymkode: 4921b...8ca

Skrevet

Hvis jeg sier til deg: "Nå var du stygg" så kan det handle om hvordan generaliserer, trekker forhastede konklusjoner, evt trakasserer og latterliggjør for så å sette deg selv i et bedre lys, alternativt i en offersituasjon.
Så ja ... noen folk er stygge og det tenker jeg at man godt kan få høre. 

Du høres ikke ut som et rosenblad, for å si det på en penere måte. 

• Liker 2
Skrevet
Tiuren skrev (1 minutt siden):

Trolig fordi du ikke har det godt med deg selv, håper det blir bedre med alderen og når du får jobbet med det. 

Næmmen. Klarer du ikke å skille mellom virkeligheten og dine egne feiltolkninger av den, du da? Håper det blir bedre med alderen og når du får jobbet med det 🥰

Skrevet
1 minutt siden, Nooni said:

Hvis jeg sier til deg: "Nå var du stygg" så kan det handle om hvordan generaliserer, trekker forhastede konklusjoner, evt trakasserer og latterliggjør for så å sette deg selv i et bedre lys, alternativt i en offersituasjon.
Så ja ... noen folk er stygge og det tenker jeg at man godt kan få høre. 

Du høres ikke ut som et rosenblad, for å si det på en penere måte. 

Det er ikke et problem å si "nå var du stygg", det går på noe personen sa eller gjorde som ikke føles bra. "Du er stygg" oppfatter jeg at går på utsende, og det er stygt å til noen. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...