Annonym1 Skrevet 5. november 2021 #1 Skrevet 5. november 2021 Er det noe som hjelper? Jeg begynte å få geografisk tunge da jeg var 25, for ca 3 år siden. Det har bare blitt verre og har det siste året også fått fissurer på tungen. Jeg syns det hjelper med munnskyll flere ganger om dagen, ellers har jeg ikke funnet noe annet som hjelper. Lite hjelp å få fra legene også, har jo fått en salve, men som han som skrev den ut også sa - den hjelper ikke🙈 Det er ikke vanligvis så plagsomt, men nå er jeg forkjølet og da blir det alltid verre.. Spesielt når nesa er så tett at jeg må puste med åpen munn. Så er det noen der ute som har funnet noe som hjelper?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #2 Skrevet 5. november 2021 Jeg har det samme. Har ikke funnet noe som hjelper. Får veldig fort sår og vond tunge av mat. Og pent er det ikke med de store furene i tunga. Anonymkode: 8be23...19b
Annonym1 Skrevet 5. november 2021 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har det samme. Har ikke funnet noe som hjelper. Får veldig fort sår og vond tunge av mat. Og pent er det ikke med de store furene i tunga. Anonymkode: 8be23...19b Samme her, men det er så mye mat at jeg ikke kan slutte å spise alt som jeg reagerer på. Har du prøvd kamomille-te? Jeg kom på at hudlegen sa jeg kunne prøve det, men det hadde jeg glemt.
Mut Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 Har ikke funnet noe som hjelper. Men jeg merker at stress og slitenhet påvirker. Og det er noe mat det lønner seg å holde seg unna. Som valnøtter, tomater, og skrapete mat. tenk og på skånsom tannkrem foreks uten sls. Jeg har nå hatt dette i mange år og det har roet seg faktisk. Jeg kan nå gå lange perioder som det er nesten helt vekk.
Annonym1 Skrevet 5. november 2021 Forfatter #5 Skrevet 5. november 2021 Mut skrev (9 minutter siden): Har ikke funnet noe som hjelper. Men jeg merker at stress og slitenhet påvirker. Og det er noe mat det lønner seg å holde seg unna. Som valnøtter, tomater, og skrapete mat. tenk og på skånsom tannkrem foreks uten sls. Jeg har nå hatt dette i mange år og det har roet seg faktisk. Jeg kan nå gå lange perioder som det er nesten helt vekk. Det samme gjelder meg, jeg har fibromyalgi og det begynte samtidig med de symptomene. Tunga blir verre når jeg er dårlig med fibromyalgien.. Godt å høre du blir bedre da! Hudlegen min sa faktisk at det er sjelden noen dør MED dette, er flest unge som har dette. Så vi vokser det vel av oss😄
Mut Skrevet 6. november 2021 #6 Skrevet 6. november 2021 Annonym1 skrev (7 timer siden): Det samme gjelder meg, jeg har fibromyalgi og det begynte samtidig med de symptomene. Tunga blir verre når jeg er dårlig med fibromyalgien.. Godt å høre du blir bedre da! Hudlegen min sa faktisk at det er sjelden noen dør MED dette, er flest unge som har dette. Så vi vokser det vel av oss😄 Jeg fikk det i 30 årene og er nå i førti årene så jeg vet ikke om det går under ung🙈 Men det har jo blitt betydelig bedre med tiden. Så er nok noe i det st det kan gå over igjen😊
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 Har dere sjekka D-vitaminnivået? Det er en del forskning som kobler geografisk tunge til D-vitaminmangel. Anonymkode: 0f7cd...94d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå