AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Legen skrev ut cosylan til meg, men glemte og nevne til han at jeg har slim hoste og at det er slim jeg ikke får opp. Hører det er farlig å ta cosylan da, jeg har tatt 10 mg. Er det farlig eller går det bra? Vil ikke kveles i mitt eget slim. Er redd. Anonymkode: 09b1a...cd7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Har også tatt 3 mg melatonin orifarm og 15 mg remeron; for søvn. Men er det farlig å ta det sammens med cosylan? Vet at man kan blande melatonin og remeron; men er det farlig når jeg har tatt cosylan? Orker ikke ringe legevakten Anonymkode: 09b1a...cd7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #3 Skrevet 5. november 2021 Du har vel kanskje sovnet nå? Jeg ville kanskje ringt giftinformasjonen og hørt om den komboen regner med det går fint! Anonymkode: bd802...3ad
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #4 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Legen skrev ut cosylan til meg, men glemte og nevne til han at jeg har slim hoste og at det er slim jeg ikke får opp. For en dårlig lege! En lege skal jo forsikre seg om du har tørrhoste eller slimhoste (ved å spørre deg) før han skriver ut resept og/eller foreslår type hostesaft. Jeg ville ringt legevakten og spurt hva de mener om dette og spør de om du kan ta noe slimløsende i tillegg til de medisinene som du har intatt. Anonymkode: a752b...65a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #5 Skrevet 5. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har også tatt 3 mg melatonin orifarm og 15 mg remeron; for søvn. Men er det farlig å ta det sammens med cosylan? Vet at man kan blande melatonin og remeron; men er det farlig når jeg har tatt cosylan? Orker ikke ringe legevakten Anonymkode: 09b1a...cd7 Man kan også ringe et vaktapotek og spørre. Eller giftinformasjonen. Anonymkode: a752b...65a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #6 Skrevet 5. november 2021 Tror nok ikke det er farlig, det er vel mer det at man helst vil få hjelp til å hoste opp slim enn å stilne hosten hvis man har mye slim. Hostestillende gjør ikke at du slutter å hoste helt, må man hoste, så hoster man uansett. Jeg har selv tatt hostestillende ved leggetid selv om jeg har hatt mye slim, også tok jeg slimløsende på dagtid😊 Anonymkode: 050f2...d19
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #7 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (På 5.11.2021 den 1.12): Tror nok ikke det er farlig, det er vel mer det at man helst vil få hjelp til å hoste opp slim enn å stilne hosten hvis man har mye slim. Hostestillende gjør ikke at du slutter å hoste helt, må man hoste, så hoster man uansett. Jeg har selv tatt hostestillende ved leggetid selv om jeg har hatt mye slim, også tok jeg slimløsende på dagtid😊 Anonymkode: 050f2...d19 Jo det kan være farlig. Man skal ikke ta hostedempende ved slimhoste fordi man skal få slimet opp. Blir det liggende i luftveiene kan man risikere at det samler seg, og være grobunn for større infeksjoner i verste fall så "drukner" man pga slimoppsamlingen. Hostedempende skal kun tas ved tørrhoste. Cosylan feks inneholder et morfinpreparat som demper hostesenteret, og tanken om "må man hoste så hoster man uansett" stemmer ikke. Anonymkode: cf065...875 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå