AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #1 Skrevet 4. november 2021 Hei! Jeg er gravid i uke 27. Har dårlig ånde nesten 24 timer i døgnet (føles det som), og jeg lurer på om dere har noen bra tips. Pusser tennene morgen og kveld, bruker tanntråd og skyller med munnskyll med fluor eller SB12. Har fishermans friend tilgjengelig på jobb hele tiden. Jeg jobber tett med kunder så det er en veldig ubehagelig tanke for meg å tenke at de kjenner dårlig ånde fra meg, så jeg prøver å gjøre det jeg kan for å ha frisk ånde. Likevel hver gang jeg spør samboer om ånden min etter jobb sier han den lukter svovelaktig. Og jeg vet jo at pga hormoner kan gravide ha økt med plakk og svovel i tennene. Men jeg er nøye med tannhygienen. Er det noen som har løst denne gåten og blitt kvitt den dårlige ånden? Anonymkode: 0897d...1f4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #2 Skrevet 4. november 2021 Det kan hende at den dårlige ånden kommer fra magen. Anonymkode: 2c5d1...f94
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #3 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det kan hende at den dårlige ånden kommer fra magen. Anonymkode: 2c5d1...f94 TS: Den tanken har slått meg ja, det kan jo virke sånn. Men hva kan man gjøre da?😐 Anonymkode: 0897d...1f4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #4 Skrevet 4. november 2021 Er du førstegangsfødende? Har du tatt glukosebelastningstest? Hva lukter det av ånden din egentlig? Hvis det er acetonaktig ville jeg sjekket blodsukkeret. Har du svangerskapskløe og ubehag under høyre ribbein, så kan det at babyen presser på leveren gi forhøyede leverprøver som igjen kan føre til dårlig ånde. Også kan det kanskje bare være at du er ekstra sensitiv for lukter og at du lukter det veldig godt selv og ikke liker lukten, men at andre ikke kjenner det. Kanskje sjekke med partneren din om vedkommende lukter det samme som du lukter? Anonymkode: 0a522...f4b 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #5 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du førstegangsfødende? Har du tatt glukosebelastningstest? Hva lukter det av ånden din egentlig? Hvis det er acetonaktig ville jeg sjekket blodsukkeret. Har du svangerskapskløe og ubehag under høyre ribbein, så kan det at babyen presser på leveren gi forhøyede leverprøver som igjen kan føre til dårlig ånde. Også kan det kanskje bare være at du er ekstra sensitiv for lukter og at du lukter det veldig godt selv og ikke liker lukten, men at andre ikke kjenner det. Kanskje sjekke med partneren din om vedkommende lukter det samme som du lukter? Anonymkode: 0a522...f4b TS. Førstegangsfødende, blodsukkeret er fint. Alt har gått problemfritt fra dag 1. Hvis du leser så skriver jeg at den lukter svovelaktig, og det er ikke jeg selv som klarer å kjenne ånden, men samboer bekrefter den lukter dårlig 😅 Min søster har også luktet det. Anonymkode: 0897d...1f4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #6 Skrevet 4. november 2021 Okei, fikk ikke med meg det. Da er det sannsynligvis bakterier i munnhulen. Gravide er spesielt utsatt for det pga ustabile hormoner. Bruk midler med sink (Tannkrem/munnskylld) , drikk vann ofte, tygg tyggis for å fremme spyttproduksjon. Kontakt evt tannlegen din. Lykke til Anonymkode: 0a522...f4b 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #7 Skrevet 5. november 2021 Kommer av forstoppelse. Anonymkode: d85dc...657
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #8 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kommer av forstoppelse. Anonymkode: d85dc...657 Er ikke forstoppet. TS Anonymkode: 0897d...1f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå