Gå til innhold

Plantar faciit

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt plantar faciitt i 5 måneder nå. Prøvd trykkluftbehandling 3 ganger uten at det hjalp. Har fått en øvelse fra fysioterapauten uten at jeg kjenner framgang. Noen som har noen råd? Går det over av seg selv med tiden?

Anonymkode: 72116...acb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strekkskinne var det som hjalp best her, sammen med Joya sko. 

Anonymkode: 84021...cd1

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg har hatt det flere ganger. I flere måneder hver gang. Minst mulig tråkking har hjulpet meg!

Anonymkode: 1c8e8...1ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Strekkskinne var det som hjalp best her, sammen med Joya sko. 

Hva er strekkskinne?

Skrevet

Jeg måtte redusere hvor mye jeg gikk, slutte å trene osv.. etter ett år gikk det bort.

Anonymkode: 6383c...1e7

• Liker 1
Skrevet

Belaste det minst mulig. Gikk over av seg selv etter nesten et år.

Anonymkode: f1f02...e31

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er strekkskinne?

https://www.rehaboteket.no/fot-hael/nattskinne-plantar-fasciitt-pf-nite?gclid=CjwKCAjwiY6MBhBqEiwARFSCPtnJWBRP-Cf31AGrJEjpQVjm5Lhxog89mKYHBBSa1KHMToVIwHakrxoCpggQAvD_BwE

Altså det å strekke er jo en av grunnbehandlingene i plantar fasciit, sammen med tøye og massasjeøvelser og gode sko. Merkelig at du ikke har fått info om det. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

https://www.rehaboteket.no/fot-hael/nattskinne-plantar-fasciitt-pf-nite?gclid=CjwKCAjwiY6MBhBqEiwARFSCPtnJWBRP-Cf31AGrJEjpQVjm5Lhxog89mKYHBBSa1KHMToVIwHakrxoCpggQAvD_BwE

Altså det å strekke er jo en av grunnbehandlingene i plantar fasciit, sammen med tøye og massasjeøvelser og gode sko. Merkelig at du ikke har fått info om det. 

Forresten, jeg brukte den ikke om natten, men satt med den i sofaen på ettermiddag/kveld. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også hatt det i snart et halvt år, jeg er blitt noe bedre, men blir veldig lett overbelastet. Trykkbølgebehandling hjelpet ikke, har ikke prøvd strekkskinne.  Akkurat nå er jeg 50% sykemeldt for å avlaste foten og det hjelper.

Anonymkode: 4d260...020

• Liker 1
Skrevet

Få spesialstøpte såler. Det hjelper ofte.

Anonymkode: b81e7...ccb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...