Gå til innhold

Lav hvilepuls

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig skaffet meg pulsklokke. Ble litt satt ut av hvilepulsen min. Varierer mellom 43 og 45. Er ikke i spesielt god form. 

Verste er at det stemmer nok også. Hvilepulsen altså, Jeg har fått kommentarer på at"du er nok i veldig god form" når jeg har ligget på observasjon på føden. Men der var ikke akkurat pulsen min hovedfokus, så det har gått litt i glemmeboken. 

Men burde jeg bestilte legetime og sjekke det nærmere?

Anonymkode: 5c2d8...b30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg også. Eller ca. rundt 50, selv om jeg er tjukk og utrent. Får nedover mot 45 ved migreneanfall, av en eller annen grunn. Tror det må være en myte at de med lav hvilepuls er så godt trente? Kanskje man bare ikke hadde pulsdata på så mange utrente før folk begynte å gå med pulsklokker.

Jeg har tatt sånn stresstest men det var fordi jeg var plaget av dobbel-/trippelslag. De så ikke noe galt. Men hvis du er urolig så kan du jo spørre fastlegen?

Anonymkode: 94915...c99

• Liker 1
Skrevet

Er nok bare en myte. Er utrent og har hvilepuls 45-50.

Anonymkode: 914d4...93a

Skrevet

Nei, hvorfor skal du sjekke en normal puls hos legen? Dessuten sjekket de deg jo på sykehuset, uten å gjøre noe med det. 
Peace out..

Anonymkode: cb9dd...a27

Skrevet

Lav hvilepuls kan være et tegn på hjertefeil, men det er også en arvelig faktor der. Min far har veldig lav hvilepuls til mann å være og jeg har lav hvilepuls uavhengig av form eller vekt 🤷‍♀️

Lav puls betyr derimot ikke at du ikke kan ha høyt blodtrykk eller andre ting som kan komme ved overvekt eks.

Anonymkode: 021c1...c4a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...