AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Slik er det!! Hver uke!! Bortsett fra de dagene jeg kan starte dagen rolig med enten helg, å jobbe hjemmefra, og drikke flere kopper kaffe. Da opplever jeg følelsen av å få tømt tarmen helt. Ellers: full stopp! Om jeg går rett på jobb uten denne morgenstunden, eller jeg er hos kjæresten noen helger: stopp stopp stopp! Nå har jeg ikke fått til å gå på do siden søndag/mandag..! Jeg har spist som normalt, både frukt, grønnsaker, nøtter, middag, litt sjokolade, litt rødvin (i gårkveld sammen med kjæresten), drukket masse kaffe på jobb, hatt sex. Og drukket masse masse vann! Og trent og vært aktiv. Men INGEN tegn på at noe er på gang der bak! Jeg går å venter på mensen, føler meg oppblåst i magen, mett hele tiden, er øm i brystene, og propper så vidt..! Å slik er det fast annenhver uke når jeg "bor" hos kjæresten! Hjemme i eget hus går det som sagt fint om jeg får starte dagen på rolig vis. Jeg hadde trodd og forventet at dette kun var en forbigående periode i starten av forholdet vårt, men vi har vært sammen i 2,5 år. Og nå tenker jeg at det har blitt en selvoppfyllende profesi, og derfor bare forsterkes den negative trenden.. HVA kan jeg gjøre?? Jeg har enkelte ganger faktisk brukt avføringstabeletter, når jeg føler meg max oppblåst, rett og slett for å få tømt magen! Jeg vet dette ikke er bra, men på 2,5 år har jeg kanskje brukt det 4 ganger.. HJELP! JEG ER VIRKELIG DESPERAT!! Anonymkode: 6fe80...65a 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Jeg lurer på det samme. Hilsen hatt forstoppelse i 10-15 år. Anonymkode: 43954...857 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Har dere sjekket stoffskiftet? Jeg hadde samme problem. Etter at jeg begynte på medisiner ble det bedre, nå har jeg normal avføring hver dag. Anonymkode: 81f5d...989
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Tarmskylling Anonymkode: 9c245...796
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Det som fungerer hos meg er en håndfull med Werthers Original uten sukker, det er bare den sukkerfrie som får fart på magen. Anonymkode: e856b...abb 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 Linfrø som har ligget i vann over natten, 1 ss i starten, kan økes ved behov. Ellers funker svisker, kan også vannes ut over natten. Frukt og fiber på apoteket. Lactulose fra apotek, men denne kan man bli litt oppblåst av. Anonymkode: a745d...898 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Og magnesium 300 mg tabletter. Jeg trenger 3 tabletter på natten, kan tas daglig, og evt reduseres når ønsket effekt er oppnådd. Anonymkode: a745d...898 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og magnesium 300 mg tabletter. Jeg trenger 3 tabletter på natten, kan tas daglig, og evt reduseres når ønsket effekt er oppnådd. Anonymkode: a745d...898 Hvor lang tid tar det før du merker effekt da? Ts Anonymkode: 6fe80...65a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #9 Skrevet 3. november 2021 Jeg tar 800 mg magnesium, og drikker først sellerijuice når jeg står opp, detetter en kopp sterk kaffi. Har også forstoppelse ved endring i rutiner. Men ofte uten grunn og😒 Anonymkode: 9e588...85c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #10 Skrevet 3. november 2021 Har du prøvd akupressur på deg selv? Her er 3 som hjelper. (Har bare prøvd den første selv, men den funker!!) https://www.youtube.com/watch?v=t6nPVHtHOdg Tre minutters video som forklarer. PS: Sjekk ut kommentarene. 😂 Anonymkode: da3db...d1e 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #11 Skrevet 3. november 2021 Har du forsøkt å lete etter noe i gamle esker og slikt? Gjerne opp på et loft, garasje, gardintrapp? 😂 Vet det høres dumt ut, men jeg kan være milevis fra å føle at jeg må på do, men med en gang jeg skal lete etter noe i esker og slikt, gjerne i noen skap, da holder jeg på å drite på meg for å si det pent. 😬😂 Ellers pleier en eske Lakerol å virkelig svinge magen. Men du kan også forsøke Biola/Qefir. Når du er hos partner, tygger du maten sakte og omhyggelig? Snakker du mye mens du spiser? Jeg får stressmage (forstoppet) av å spise for fort/ikke tygge skikkelig, eller om jeg svelger for mye luft med maten (skravler, osv) Anonymkode: 8d433...281 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #12 Skrevet 3. november 2021 Fiber er nøkkelordet. Kjøleskapsgrøt med chiafrø hjelper noen. https://www.kk.no/helse/chiafro-kan-brukes-til-langt-mer-enn-bare-kjoleskapsgrot---og-ja-det-er-supersunt/67973058 Etter en kopp med dette daglig i ca 5-6 dager begynte det å hjelpe bra. Må også bevege seg, gå turer. Mange oppskrifter, bare å google, den jeg bruker er enkel: en vanlig drikkekopp, kanskje 2-3 dl ha i 1-2 spiseskjeer chiafrø en halv kopp eller mer havregryn 1-2 spiseskjer rosiner (eller svisker) 1-2 spiseskjeer jordbærsylte (eller bringebær eller noe hakket kiwi) fyll opp koppen med melk, yougurt, biola eller en blanding av de rør om så alt frøene og havregrynen bløtes sett koppen i kjøleskapet i minst 3-4 timer, feks over natta spis Chiafrø selges på coop til ca kr 34 og havregrynen er enda billigere og varer til veldig mange porsjoner Anonymkode: c7ca4...d1a 1
Djungelvrål Skrevet 3. november 2021 #13 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det som fungerer hos meg er en håndfull med Werthers Original uten sukker, det er bare den sukkerfrie som får fart på magen. Anonymkode: e856b...abb Det er fordi den inneholder maltitol.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #14 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Linfrø som har ligget i vann over natten, 1 ss i starten, kan økes ved behov. Man skal vel helst ikke spise linfrø som ikke er varmebehandlet? Anonymkode: 5df3d...26f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #15 Skrevet 4. november 2021 Klarer du å bæsje hos kjæresten? Om du er stresset og prøver unngå det, så kanskje det spiller inn? Noe som kan hjelpe på magen, men som kanskje ikke smaker så godt er kaffe + kakaopulver og kokosmelk 7 hours ago, AnonymBruker said: Man skal vel helst ikke spise linfrø som ikke er varmebehandlet? Anonymkode: 5df3d...26f Det går fint. Bare tygg de ordentlig slik, for kroppen kan ha vansker med å brye opp skallet i magen. Så burde man alltid drikke et glass vann til. Anonymkode: 94965...358
skruf Skrevet 4. november 2021 #16 Skrevet 4. november 2021 Jeg er mye plaget med treg mage for tiden pga medisiner og har prøvd masse forskjellig for å ha en mage som fungerer bra, og det som hjelper meg er; -magnesium hver kveld -ca 5 svisker legges i vann i noen timer og spiser de før jeg legger meg (bedre effekt etter å ha ligget i vann enn å bare spise de rett fra boksen -ca 15ml laktulose/duphalac (fås reseptfritt på apotek. Helt ufarlig for tarmen, blir ikke avhengig sånn som man kan bli av f.eks avføringstabletter. Smører bare tarmen) Tar dette hver kveld og går på do neste morgen Hvis du ikke har vært på do siden søndag så begynner det å haste litt. Det kan være endel avføring som har forsteinet seg, så spørs om det bør hardere skyts til, og heller innføre tiltak for å unngå ny forstoppelse når der du går med nå har løsnet. Tviler på at magnesium og svisker vil hjelpe hvis det er flere dager med hard avføring i tarmen. Mest sannsynlig så må du til med å løse opp forstoppelsen fra begge ender. Ville kjøpt avføringstabletter og tatt full anbefalt dosering, i tillegg microlax som du setter i endetarmen. https://www.apotekhjem.no/microlax-rektalvæske-2?gclid=CjwKCAjwiY6MBhBqEiwARFSCPusnc0GV7lwmFNj8htHSttXRg14YkGEGPMW5w_GTXIBmVs3my_XyvRoC418QAvD_BwE Hvis dette skjer bare når du er hos kjæresten din eller er ute å reiser, har du ei psykisk sperre mot å bæsje andre plasser enn når du er hjemme? Psyken kan virkelig spille inn. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #17 Skrevet 6. november 2021 Kjenner meg godt igjen her. Kjæresten min bor nær skogen så når jeg er der tar jeg meg en løpetur om morgenen. Det setter fart på tarmen. Anonymkode: 60f19...543
Djungelvrål Skrevet 6. november 2021 #18 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (På 4.11.2021 den 0.50): Man skal vel helst ikke spise linfrø som ikke er varmebehandlet? Anonymkode: 5df3d...26f Jo hvorfor ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #19 Skrevet 6. november 2021 15 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner meg godt igjen her. Kjæresten min bor nær skogen så når jeg er der tar jeg meg en løpetur om morgenen. Det setter fart på tarmen. Anonymkode: 60f19...543 Klokka er ti på ett på natta og jeg er dautrøtt, så jeg leste dette som at du tok en løpetur i skogen for å bæsje 😂😂😂 Anonymkode: 633f7...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2021 #20 Skrevet 6. november 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Klokka er ti på ett på natta og jeg er dautrøtt, så jeg leste dette som at du tok en løpetur i skogen for å bæsje 😂😂😂 Anonymkode: 633f7...dd7 klokka er ikke 0050. Anonymkode: 0921d...4ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå