AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Hei! For noen uker siden så belastet jeg ryggen min for mer enn det kunne og prøvde å åpna fryseren når den var klistra fast og ville ikke åpne. Jeg prøvde å åpne den så hardt at fryseren bevegde seg litt. Etter det merka jeg en forferdelig smerte i ryggen nede. Noen dager senere da jeg fortstt hadde store smerter bestilte jeg time for MR av ryggen. Til nå så kan jeg fortsatt føle ha ryggsmerter som har forverret. I dag fikk jeg melding fra min lege om at Mr svar hadde kommet og trengte oppfølging. Dette gjør meg ekstrem engstelig, da smertene har vart lenge og jeg selv merker at noe har forandret seg. Skal bestille time hos legen, men pga kø så tar det 2 uker ca før timen min. Lurte på om noen hadde tips eller har vært bort i en lignende situasjon. Er kjempe redd, da hvis det er noe galt så er det noe man må leve med, kanskje lurt å nevne at jeg bare er 22 år gammel kvinne Anonymkode: eff71...e6e
Lovis Fenja Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Ikke vær redd, nesten alle sliter med ryggen i ny og ne, og det er masse du kan gjør med det! Hvis du er redd, så gå til en anbefalt osteopat mens du venter på legen. Du kan få tilgang til bildene i mellomtiden, vil jeg tro. Jeg har vært nærmest handikappet i noen dager tre-fire ganger i livet, men nå har jeg ved hjelp av en god osteopat og trening blitt bra igjen! Hvis du ikke trener, bør du begynne med det. Men det ordner seg!<3 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Det kjennes skummelt ut, men antagelig er det ikke det. Høyst sannsynlig vil legen si at du må bestille time hos fysioterapeut og så blir du bedre etter en stund med trening. Kanskje må du passe på å holde kjernemuskulaturen sterk for at smertene ikke skal komme tilbake senere. Du skal ikke trene når det gjør vondt og du må få hjelp til å lære å gjøre øvelsene riktig. Du kan ringe til legen og si at smertene har blitt forverret, da kan det hende at du ikke behøver å vente 2 uker. Anonymkode: 62d09...c08
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Hvorfor ga ikke legen deg time da, hvis svaret på MR tilsa mer oppfølging fra legen?🤔 Det ville jeg ringt å spurt om i morgen.. Har selv den erfaringen, fikk svar fra mr, legen ga meg time til dagen etter for å snakke om videre oppfølging ☺️ Lykke til! Anonymkode: 9cad4...5a7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå