AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Når en kollega kommer med sykmelding og ikke sier noe om hvorfor.. Jeg skjønner det er frustrerende for de andre. Men strengt tatt har vi ingenting med hvorfor folk er sykmeldt. Og kollegaen min sykmelder ikke seg selv, der er jo i samråd med lege. Synes det er fryktelig ødeleggende for miljøet når folk går å plaprer og irriterer seg. Ja, det blir mer på oss andre.. og ja, det er ett «sukk» når noen blir sykmeldt. Men tenker også at det er hver sin gang. En annen kollega er også sykmeldt, men det er liksom greit, for hun er jo nyoperert. Det kan faktisk være verre å gå på en psykisk smell enn å være nyoperert.. akkurat som om psykisk helse ikke er ordentlig «syk» meldings grunn. dagens sukk Anonymkode: c646f...d90 9
Gjest theTitanic Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Det er utrolig smålig og frekt å diskutere og å sette spørsmålstegn ved andre sin sykdom. Det er slike ting som skaper mistrivsel på en arbeidsplass. Heldig er den som alltid er frisk, og fryktelig uheldig er den som av og til er syk og blir baksnakket i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Direkte ukultur hos dere. På min arbeidsplass snakker vi aldri om kollegaers sykdom med mindre de tar det opp selv. Anonymkode: 2332a...c54 9
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Dette sier nok endel om arbeidsmiljøet der dessverre. Har selv jobbet en slik plass, og endte opp med å gå på en psykisk smell til slutt, visste jo da at jeg var den som ble snakka om, noe som vertfall ikke hjalp. Der jeg jobber nå snakker vi ikke om de som er sykemeldt, bortsett fra å håpe de kommer tilbake snart osv. Anonymkode: 1b394...adb
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 Altså man har ingenting med hvorfor folk er syke. Men å tro at det er bare legens avgjørelse er bare tull og tøys, de fleste gangene er det faktisk pasienter som ber om sykemelding. Jeg har jobbet mange år i helsevesenet på ulike plasser, og folk sier rett ut "jeg vil ha/skal ha/må få/trenger en sykemelding" når de ber om time, lenge før de har sagt hvorfor de ønsker time i det hele tatt. Mange vil heller ikke bruke egenmeldingsdager, for de skal spares til "en gang jeg virkelig trener det" eller "en gang jeg ikke har tid til å gå til dere". Sier legen nei er det en helvetes krangling, det skal meldes både den ene og den andre, det skrives klagebrev og det legges igjen dårlige omtaler på legelisten. Så nei du, det er slett ikke alltid legen som sier sykemelding er best, som regel bestemmes det vel så mye og mer av pasienten. Og jeg kan glatt innrømme at jeg har kolleger jeg irriterer meg over. De som blir sykemeldt hver gang de skal jobbe helg eller høytid, de som blir sykemeldt hver gang de ikke får den oppgaven de helst vil ha, de som blir sykemeldt når de får en dårlig tilbakemelding, de som blir sykemeldt når de ikke får de fridagene de har bedt om, de som nekter tilrettelegging for vondt i foten og humper rundt på en krykke, men gjerne legger bilder på insta av tur og hagearbeid mens de er sykemeldt. Faktum er at hadde ikke folk fått full betaling for å være hjemme med sykdom hadde ikke den skulkesyken som er kamuflert som sykemelding vært så stor heller. Anonymkode: c3a0e...951 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Altså man har ingenting med hvorfor folk er syke. Men å tro at det er bare legens avgjørelse er bare tull og tøys, de fleste gangene er det faktisk pasienter som ber om sykemelding. Jeg har jobbet mange år i helsevesenet på ulike plasser, og folk sier rett ut "jeg vil ha/skal ha/må få/trenger en sykemelding" når de ber om time, lenge før de har sagt hvorfor de ønsker time i det hele tatt. Mange vil heller ikke bruke egenmeldingsdager, for de skal spares til "en gang jeg virkelig trener det" eller "en gang jeg ikke har tid til å gå til dere". Sier legen nei er det en helvetes krangling, det skal meldes både den ene og den andre, det skrives klagebrev og det legges igjen dårlige omtaler på legelisten. Så nei du, det er slett ikke alltid legen som sier sykemelding er best, som regel bestemmes det vel så mye og mer av pasienten. Og jeg kan glatt innrømme at jeg har kolleger jeg irriterer meg over. De som blir sykemeldt hver gang de skal jobbe helg eller høytid, de som blir sykemeldt hver gang de ikke får den oppgaven de helst vil ha, de som blir sykemeldt når de får en dårlig tilbakemelding, de som blir sykemeldt når de ikke får de fridagene de har bedt om, de som nekter tilrettelegging for vondt i foten og humper rundt på en krykke, men gjerne legger bilder på insta av tur og hagearbeid mens de er sykemeldt. Faktum er at hadde ikke folk fått full betaling for å være hjemme med sykdom hadde ikke den skulkesyken som er kamuflert som sykemelding vært så stor heller. Anonymkode: c3a0e...951 Veldig synd at enkelte ødelegger for resten.. men vi andre har strengt tatt ingenting med dette å gjøre. Anonymkode: c646f...d90
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Får dere ikke inn vikar da? Anonymkode: 38961...eff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå