Gå til innhold

Interesse for sex

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Godt poeng, men i noen av tilfellene jeg kjenner til så gjør gutta alt for at damen skal være fornøyd.

Anonymkode: 2f83b...6c6

Baserer du dette på det disse «gutta» (jeg finner ingenting mer avtennende og usexy enn å referere til seg selv eller kompisene som gutter..) sier, eller bet du dette med sikkerhet fra kvinnene de er sammen med også?

Alle mennene jeg har vært sammen med har trodd at de er helt rå i senga, selv om de etter et par år har endt opp med å glemme helt bort hva slags sex jeg egebtlig ønsker. Nå snakker jeg som privatperson og ikke som terapaut altså, ref mitt tidligere svar. Menn har ofte en tendens til å overvurdere sine evner i senga, så jeg ville turt å utfordre seg selv til prosjekt «hva tirrer henne mest» over en liten periode, så blir det nok etterhvert mer liv i heimen :) 

Anonymkode: c87b1...8a9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde sexen vært skikkelig god ville de nok hatt det oftere.

Nå kan jeg bare svare for meg selv, men hos meg handler det om at jeg lenge tenkte at sexen kom til å bli bedre. Innser nå at den ikke blir det, så hvorfor gidde?

Han klår. På de merkeligste tidspunkt.  Jeg lager middag, og plutselig har jeg hendene hans mellom beina eller på puppene. Skal jeg liksom bli kåt av det? Det er så avtennende!

Hver gang vi har sex gjør han en spesifikk ting med brystene mine som jeg syns er ekstremt ubehagelig. Hver gang. Jeg legger hendene over brystene,  flytter han vekk, men han fortsetter like forbasket neste gang.

Dette er bare eksempel på at han ikke har peiling eller bryr seg om hva jeg liker og trenger. Jeg sier ifra, men han tar ikke inn informasjonen. Sexen skal være på hans premisser, og på hans initiativ. 

Så nå sier jeg takk for meg.

Anonymkode: b1df3...25a

Det virker på meg som at det ikke er bare sexen som er dårlig i dette forholdet...

Mannen er jo ikke interessert, og respekterer ikke deg. Jeg tviler på at dette bare gjelder sex, og ikke en rekke andre ting i forholdet også.

Forøvrig tror jeg trådens tema fort gjenspeiler hvor bra forholdet mellom to personer er. Noen har god kjemi og klarer å beholde kjærestefølelser over tid, mens andre faller inn i en mer bedagelig hverdag uten de store følelsene.

19 hours ago, AnonymBruker said:

Hei TS! Helt ærlig? Jeg synes ikke sex er det mest fantastiske man kan gjøre i hele verden akkurat. Og selv om jeg hadde det så er det ingenting jeg ønsker å gjøre hver eneste dag, heller ikke sex. Så ifg deg skal man inngå kompromiss og det betyr at mannen også må klare seg uten sex noen dager mens jeg sprer beina villig andre dager. Vi har altså sex 2-3 ganger i uka, men hadde jeg fått bestemme så hadde vi gjort det en gang i mnd. Kan ikke mannen runke om han absolutt må ha utløsning hver bidige dag?

Anonymkode: d583c...6d6

Synes du ikke helt ærlig at det er bedre at mannen har lyst på deg, i stedet for å bare ta en runk? Hva skal til for at du også skal ha lyst på ham?

Jeg er ikke uenig i at livet består av mye annet enn sex, og skal man virkelig dyrke begge sine tenninger går det mer tid enn det er plass til i en normal hverdag. Dette er en enkel prioritering i starten med god hjelp av hormoner, mens de fleste havner på noe ala 2-3 dager i uka som dere. 1 gang i mnd er dog lite, og jeg gjetter på at du kunne tenke deg mer, hvis ting kanskje gikk litt mer på dine premisser?

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde sexen vært skikkelig god ville de nok hatt det oftere.

Nå kan jeg bare svare for meg selv, men hos meg handler det om at jeg lenge tenkte at sexen kom til å bli bedre. Innser nå at den ikke blir det, så hvorfor gidde?

Han klår. På de merkeligste tidspunkt.  Jeg lager middag, og plutselig har jeg hendene hans mellom beina eller på puppene. Skal jeg liksom bli kåt av det? Det er så avtennende!

Hver gang vi har sex gjør han en spesifikk ting med brystene mine som jeg syns er ekstremt ubehagelig. Hver gang. Jeg legger hendene over brystene,  flytter han vekk, men han fortsetter like forbasket neste gang.

Dette er bare eksempel på at han ikke har peiling eller bryr seg om hva jeg liker og trenger. Jeg sier ifra, men han tar ikke inn informasjonen. Sexen skal være på hans premisser, og på hans initiativ. 

Så nå sier jeg takk for meg.

Anonymkode: b1df3...25a

Det hørtes ikke bra ut. Jeg har jo forutsatt at menn gjør det som kvinnene liker. Sex skal være en nytelse for begge.

Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Baserer du dette på det disse «gutta» (jeg finner ingenting mer avtennende og usexy enn å referere til seg selv eller kompisene som gutter..) sier, eller bet du dette med sikkerhet fra kvinnene de er sammen med også?

Alle mennene jeg har vært sammen med har trodd at de er helt rå i senga, selv om de etter et par år har endt opp med å glemme helt bort hva slags sex jeg egebtlig ønsker. Nå snakker jeg som privatperson og ikke som terapaut altså, ref mitt tidligere svar. Menn har ofte en tendens til å overvurdere sine evner i senga, så jeg ville turt å utfordre seg selv til prosjekt «hva tirrer henne mest» over en liten periode, så blir det nok etterhvert mer liv i heimen :) 

Anonymkode: c87b1...8a9

He he. Enig med benevnelsen "gutta". Det er voksne menn vi snakker om.

Jeg tror på at mange menn kan overvurdere seg selv. Det gjelder ikke bare på det seksuelle området 🙂 Men blant de jeg kjenner tror er jeg rimelig sikker på selv om de anstrenger for å gjøre det kvinnene nyter, gjør mye husarbeid og er renslig så er det en del kvinner som fortsatt bruker mye tid på tv-serier, interiørmagasiner i steden for å ha sex med mannen sin.

Men slik jeg tolker et annet svar her, så er det rett og slett interessen (og nytelsen) av sex som er forskjellig. For de fleste menn, og kanskje spesielt ambisiøse typer, så er det superviktig. Og de har stor nytelse av det. Mens for en del kvinner så er det ikke like interessant. Men noen løser det med å "stille opp" og når man først er i gang så blir det jo godt.

Men det som jeg fremdeles ikke helt forstår er at de fleste kvinner har klare forventninger til at menn stiller opp på aktiviteter som mannen ikke liker så godt. Og gitt at mannen stiller opp (som jeg vet at mange gjør) hvorfor gir de ikke tilbake på det seksuelle området som de vet er svært viktig for mannen?

Skrevet
20 hours ago, PITTY said:

Så også som en terapeut sier etter sine erfaringer: Ta oppvasken og en skikkelig runde med støvsugeren så er mye gjort. Da får du muligens en tent dame. Sjekk ut det eksperimentet i praksis. Spent på den statistikken ..

I en av tilfellene gjør mannen 3x husarbeid som kvinnen. Det hjelper ikke.

Skrevet

Åja.. så det hjalp ikke nei. Da legger jeg den ballen død. Da går jeg tilbake til sofaen og gamer...

Skrevet

For meg handler det nok en del om at jeg ikke synes at sex er sånn superdeilig. Det er jo ikke vondt, og til tider ganske godt, men ikke så godt at jeg synes det er verdt å bruke tid og energi på. Jeg må jobbe ganske mye for å bli tent nok til å kunne gjennomføre, og det orker jeg ikke å drive med så ofte, det er ganske krevende. Sex er rett og slett ikke godt nok til at jeg synes det er bryet verdt. Så hver gang vi har sex, er det kun fordi mannen så gjerne vil, og jeg gjør det for hans skyld. Aldri fordi jeg er kåt. Jeg har ikke blitt spontant kåt på sikkert 8-10 år.

Anonymkode: 9ee36...b09

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

For meg handler det nok en del om at jeg ikke synes at sex er sånn superdeilig. Det er jo ikke vondt, og til tider ganske godt, men ikke så godt at jeg synes det er verdt å bruke tid og energi på. Jeg må jobbe ganske mye for å bli tent nok til å kunne gjennomføre, og det orker jeg ikke å drive med så ofte, det er ganske krevende. Sex er rett og slett ikke godt nok til at jeg synes det er bryet verdt. Så hver gang vi har sex, er det kun fordi mannen så gjerne vil, og jeg gjør det for hans skyld. Aldri fordi jeg er kåt. Jeg har ikke blitt spontant kåt på sikkert 8-10 år.

Anonymkode: 9ee36...b09

Akkurat sånn har jeg hatt det periodevis også! Nytelsen stod rett og slett ikke i forhold til innsatsen. Masse arbeid for en middelmådig orgasme. Og mannen min synes ikke det er noe givende med kjappiser der jeg bare "er med", så sånn halvengasjert var liksom ikke vits. For min del tror jeg det må ha vært hormonelt til en viss grad, for det snudde helt da jeg ble gravid.

Anonymkode: 79166...09b

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

He he. Enig med benevnelsen "gutta". Det er voksne menn vi snakker om.

Jeg tror på at mange menn kan overvurdere seg selv. Det gjelder ikke bare på det seksuelle området 🙂 Men blant de jeg kjenner tror er jeg rimelig sikker på selv om de anstrenger for å gjøre det kvinnene nyter, gjør mye husarbeid og er renslig så er det en del kvinner som fortsatt bruker mye tid på tv-serier, interiørmagasiner i steden for å ha sex med mannen sin.

Men slik jeg tolker et annet svar her, så er det rett og slett interessen (og nytelsen) av sex som er forskjellig. For de fleste menn, og kanskje spesielt ambisiøse typer, så er det superviktig. Og de har stor nytelse av det. Mens for en del kvinner så er det ikke like interessant. Men noen løser det med å "stille opp" og når man først er i gang så blir det jo godt.

Men det som jeg fremdeles ikke helt forstår er at de fleste kvinner har klare forventninger til at menn stiller opp på aktiviteter som mannen ikke liker så godt. Og gitt at mannen stiller opp (som jeg vet at mange gjør) hvorfor gir de ikke tilbake på det seksuelle området som de vet er svært viktig for mannen?

Som kvinne med erfaring fra mange åpne og ærlige samtaler med en haug av venninner gjennom årene, så tror jeg langt flere kvinner nyter sex enn hva du virker til å tro. Men, mange av dem er lei av det samme gamle. De blir ikke giret av at mannen nok en gang er klar for å putte pikken sin inn i henne med to minutters forspill, så hvis dét er den sexen som er tilgjengelig, så foretrekker de heller TV-serier eller interiør magasinet, eller å ha det gøy sammen med ungene. 

Kvalitet over kvantitet, er kanskje greia? 

Vedrørende det siste du nevner... Tror du vi kvinner liker å gjøre husarbeid? Nei. Men det må gjøres. Og det er begges ansvar. Eller siktet du til noe annet enn husarbeid her? Siktet du til nærhet og det å vise kjærlighet i hverdagen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...