AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #1 Skrevet 3. november 2021 Har du som pasient noen gang hatt et dårlige møte med psykiatrien? Hva var det i så fall som gjorde at du opplevde behandlingen(e) som noe negativt? Tok din psykiske helse skade av det? Anonymkode: e48d1...327
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #2 Skrevet 3. november 2021 Ja. Jeg er veldig preget av tung depresjon og suicidalitet (og flere andre diagnoser). En gang da jeg hadde planlagt å ta livet mitt sa behandler «Ja det er ditt valg, da har jeg en pasient mindre på listen». Har mange andre eksempler også.. - Da jeg vurderte å ta overdose «gå deg en tur» - Måtte vente 3 måneder før jeg kom inn på DPS, prøvde å kutte av meg hovedpulsåra på halsen -« Det er ikke så synd for deg at du har bulimi, du er jo sterkt overvektig» - Ble satt på antidepressiva som gjorde meg mye verre And the list goes on. I mine to år i psykiatrien ble jeg heller verre enn bedre og strever fortsatt. Har vært veldig uheldig med behandlere og har vært for syk til å ta til meg behandling.. Anonymkode: cfc13...2f8 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #3 Skrevet 3. november 2021 Ja det er nok mange som har opplevd ting som vedkommende over her. Psykiatrien er ikke så rosenrødt som man kanskje tror. Dps er kun opptatt av penger og hvilke pasienter som er mest samfunnsnyttig å hjelpe. Anonymkode: 9e8e0...b8e 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #4 Skrevet 3. november 2021 Jeg har blitt feildiagnostisert og tvangsmedisinert for en diagnose det viste seg jeg ikke hadde. Ingen ville høre da jeg forsøkte si at jeg ikke følte den var rett. Det sviktet min tillit til hjelpeapparatet. Anonymkode: 38334...18f 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #5 Skrevet 3. november 2021 det tok 20 år å få riktig diagnose og behandling...... den er fuckings lei, ass Anonymkode: 34a97...264 3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #6 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ja. Jeg er veldig preget av tung depresjon og suicidalitet (og flere andre diagnoser). En gang da jeg hadde planlagt å ta livet mitt sa behandler «Ja det er ditt valg, da har jeg en pasient mindre på listen». Har mange andre eksempler også.. - Da jeg vurderte å ta overdose «gå deg en tur» - Måtte vente 3 måneder før jeg kom inn på DPS, prøvde å kutte av meg hovedpulsåra på halsen -« Det er ikke så synd for deg at du har bulimi, du er jo sterkt overvektig» - Ble satt på antidepressiva som gjorde meg mye verre And the list goes on. I mine to år i psykiatrien ble jeg heller verre enn bedre og strever fortsatt. Har vært veldig uheldig med behandlere og har vært for syk til å ta til meg behandling.. Anonymkode: cfc13...2f8 Så utrolig trist å lese! Det du beskriver her høres helt hårreisende ut. Ønsker deg alt godt. Anonymkode: e48d1...327 5
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #7 Skrevet 3. november 2021 Jeg gikk med feil diagnose og medisiner i noen år som førte til at jeg ble mye dårligere en hva jeg hadde trengt å bli. Opplevde ved en innleggelse å ikke få snakke med psykolog på 3 uker, ikke få tildelt et team og generelt oversett. I det hele anser ikke jeg dette som så veldig grovt heldigvis. Jeg har vært heldig å fått mye god støtte gjennom psykiatrien i alle de årene jeg har hatt behov. Anonymkode: a04f2...db0 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2021 #8 Skrevet 3. november 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja det er nok mange som har opplevd ting som vedkommende over her. Psykiatrien er ikke så rosenrødt som man kanskje tror. Dps er kun opptatt av penger og hvilke pasienter som er mest samfunnsnyttig å hjelpe. Anonymkode: 9e8e0...b8e Det er utrolig synd at det er slik. Meningen med det offentlige systemet, er jo at alle skal få den hjelpen de trenger, så dette er en meget uheldig praksis i så måte. Anonymkode: e48d1...327
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #9 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har blitt feildiagnostisert og tvangsmedisinert for en diagnose det viste seg jeg ikke hadde. Ingen ville høre da jeg forsøkte si at jeg ikke følte den var rett. Det sviktet min tillit til hjelpeapparatet. Anonymkode: 38334...18f Slik skal det ikke være. Forstår godt at tilliten sank et par hakk. Har du vurdert å klage på dette? AnonymBruker skrev (16 timer siden): det tok 20 år å få riktig diagnose og behandling...... den er fuckings lei, ass Anonymkode: 34a97...264 Det ser dessverre ut til at det er mye rot i denne delen av systemet. Mitt inntrykk er at psykiatrien blir nedprioritert fra politisk hold, samtidig som ressursene forvaltes dårlig innad i systemet. Anonymkode: e48d1...327 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #10 Skrevet 4. november 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2021 den 14.13): Jeg gikk med feil diagnose og medisiner i noen år som førte til at jeg ble mye dårligere en hva jeg hadde trengt å bli. Opplevde ved en innleggelse å ikke få snakke med psykolog på 3 uker, ikke få tildelt et team og generelt oversett. I det hele anser ikke jeg dette som så veldig grovt heldigvis. Jeg har vært heldig å fått mye god støtte gjennom psykiatrien i alle de årene jeg har hatt behov. Anonymkode: a04f2...db0 Tenker denne hendelsen er alvorlig nok, men det er fint å høre at du tar det greit. For øvrig godt å høre at ting går mer på skinner nå. Anonymkode: e48d1...327
AnonymBruker Skrevet 4. november 2021 #11 Skrevet 4. november 2021 Noen flere som vil dele sin historie? Anonymkode: e48d1...327
AnonymBruker Skrevet 5. november 2021 #12 Skrevet 5. november 2021 Ja, da søsteren slet psykisk kom hun inn i psykiatrien. Tre år med «behandling» gjorde henne (p)sykere og sykere, og hun ble satt på mer og mer medisinering frem til hun tilslutt tok livet sitt. Ikke meldte de i fra til oss pårørende heller, da hun ikke møtte til timeavtaler, og det viste seg at hun hadde ligget død i to døgn i leiligheten sin…. Anonymkode: e0512...800 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå