Gå til innhold

"Teambuldig" opplevelse i stedet for sermoni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi giftet oss i fjor sommer, og på grunn av pandemien kunne vi bare ha noen få gjester, og mannens familie kunne dessverre ikke komme. Vi endte opp med å ha kirkelig vielse (med plass til 50 gjester) og 10 gjester på middag hjemme hos oss etterpå. I Kirken kom de aller fleste i fra min side. Både nær familie og venner. Familien til mannen fikk sett det hele på live stream. Så vi føler oss egentlig litt ferdige med selve ekteskapsinngåelsen, og mangler bare bryllupsfesten. Familiene våre har ikkje møtt hverandre før, og det blir nok til at de først får møtt hverandre i bryllupsfesten vi skal holde til neste sommer.

Vi kunne da tenke oss å gjøre noe artig sammen, i stedet for å fornye løftene eller lignende i kirken. Om det er konkurranserelatert (typ famen style, med øksekast og tautrekking), båttur, teambulding, kursing av noe slag, pikknikk lunsj i det fri osv. er ikkje så nøye, bare at det er en aktivitet/opplevelse som er kjekk for alle i alle aldre, og uansett vær. Det hadde vært kjekt om det kunne gjennomføres i finstasen, men er ikkje et must. Noen som har noen innspill på gode ideer eller ting de kunne tenke seg å vært med på en slik dag før bryllupsfesten? Vi blir ca 62 gjester + -

Anonymkode: 5c28c...8be

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kult konsept! 😄

Det første som slo meg var quiz! Var selv i et bryllup der ingen kjente hverandre. Dagen før bryllupet (alle var tilreisende så kom en dag før) delte brudeparet oss opp i quiz-lag med ca 4 deltakere (der ingen kjente hverandre fra før). Vi ble derfor "tvunget" til å bli kjent. Spørsmålene var alt fra geografi og TV-serier, til artige fun-facts om brudeparet. 

Anbefales!

Anonymkode: c7073...140

• Liker 2
Skrevet

Lei fotograf og ha masse forskjellig rekvisita. La en og en eller par for par bli tatt bilde av. Kår ulike vinnere: den mest kreative, den morsomme, den romantiske osv. 

Del i lag. Ha quiz, bilder som beskrevet over av gruppene, en konkurranse (hesteskokasting eller lignende), lage dikt i gruppene som handler om brud/brudgom eller bryllup (toastmaster kan lese opp og dere avgjør vinner). 

Anonymkode: 152c1...ac8

• Liker 1
Skrevet

Skal være en ærlig partypooper og si at dette ikke hadde sklidd godt inn hos meg og folk jeg kjenner.

En bilde»boks» er jo artig - og en liten quiz er greit, men det skal noe til å få 62 mennesker til å synes noe sånt er gøy.

Noen synes sikkert det er greit, andre vil synes det er banalt og kleint. Jeg er stort sett med på det meste selv, men ser flere forkleinede ansikter enn jeg ser «hurra så gøy» på sånt. 

Så....quiz om brudeparet kanskje - og piknik? 🤷‍♀️Det er hyggelig, men for å være ærlig hadde jeg ikke forstått hvorfor piknik samme dag som bryllupsfest. 

• Liker 6
Skrevet

Hvorfor har ikke familiene deres møttes før dere giftet dere? Høres veldig rart ut.

Og for guds skyld - ikke ha noe "tvangsleking" som teambuilding. Quiz helt ok, men la voksne mennesker snakke sammen og bli kjent naturlig uten å la dem føle dere i en barnehage. 

Anonymkode: a5596...d4d

• Liker 5
Skrevet

Høres helt skrekkelig ut, her må folk bli advart på forhånd så de kan takke nei! Hvis dere absolutt vil kjøre et bli kjent arrangement, så gjør det dagen før bryllupsfesten, la det være frivillig og helt lavterske, f.eks tur til Fløien/Frognerparker/Tryvann med mat og quiz. 

Anonymkode: d9ca1...124

• Liker 3
Skrevet

Jeg er voksen og jeg er i stand til å oppføre meg og føre en voksen samtale med ukjente mennesker. Jeg har til og med den kompetansen at jeg klarer å interessere meg for andre for å bli kjent med de.

Alt dette forstyrres av påtvungen lek og kroppskontakt. Jeg føler det er ekstremt kleint å måtte stille seksuelt lada spørsmål til tremeningen til forloveren fordi det spørsmålet er en del av et spill, eller måtte holde rundt brudens mor fordi det er en del av leken.

I slike tilfeller får jeg «hodepine» og må gå tidlig. Eller barnevakten blir syk (selv om «ungen» er 17 år - noe de andre hadde visst om vi hadde fått liv til å bli kjent på normal måte).

Jeg er ikke hypersosial men skal jeg være noenlunde komfortabel og ha nubbetjangs til å bli kjent med noen nye må det skje på min måte og i min hastighet.

Dropp teambuildingen med mindre du er skråsikker på at alle inviterte takler det og liker det.

• Liker 10
  • 1 måned senere...
Skrevet

Det at familiene våre ikke har møttes før, er at familien hans er fra Danmark. Eg har såklart møtt familien hans, men familien min har ikke reist ned der for å treffe de, eller motsatt. Ting har vært litt vanskelig å få til, da det er korona. Så familiene våre kjenner ikke hverandre, og vi vil veldig gjerne at vi skal kunne finne på noe ilag alle sammen før bryllupsfesten på kvelden.

Skjønner her at det var det laber stemning for. Vi har sett på ulike ting, som fks et besøk på en vikinggård, med mulighet for økseskast, pil og bue osv (for de som måtte ønske å teste ut de tingene). Men de hadde bestemt seg for å gi seg for en periode, nå som ting er så usikert mtp korona. Så nå tenker vi oss en slags piknik, der vi griller og koser oss på dagtid.
Men det hadde vært kjekt å ha noe å gjøre ilag om det var noen som ønsket det. Det er bademuligheter på plassen, og mulig å gå en liten tur for å se jettegryter osv. men hadde jo vært kjekt med noen aktiviteter så barna kunne kose seg med, og også noe for voksne. Det blir jo  ikkje slik at en skal tvinge noen til å være med på ting de ikke vil. Blir så absolutt ingen utdriting av folk, eller vulgære leker. Vi hadde tenkt mer badmington, ringkast, piknikaktiviteter. Vi trengte bare noen tips og innspill på ting folk syns hade vært gøy å finne på, for de som ikkje bare vil sitte å prate. 

Grunnen til at vi tenker å ha denne piknikken på bryllupsfestdagen, er jo for at dagen før må vi dekke bord, ordne blomster osv. Og det er en del fra norge som kommer fra både stavanger og østlandet, så da slipper de en natt ekstra på hotell og å ta en ekstra fridag. 

Jeg for min del kunne lett vært med i en klatrepark, lette artige konkurranser som spikerslag og pilkast, fiske, båttur osv. Men vi vil jo prøve å finne en aktivitet som passer de aller aller fleste. Trur piknik er en slik aktivitet?

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig diffust hva du spør om. Når på dagen skal det foregå, hvor lenge skal det vare, har folk mulighet for å trekke seg tilbake på hotellrommet etterpå og innen bryllupsfesten, hvor og når er bryllupsfesten, bor folk på ett og samme hotell, er det midt i Oslo eller langt ute i en skov, skal folk selv arrangere transport, hvor mange 90-åringer og spedbarn er det blant de 60+ gjester, osv.? Altså, hva er rammen for opplegget, og hva i det hele tatt praktisk mulig? 

Anonymkode: b0cc2...0f2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.11.2021 den 22.26):

Vi giftet oss i fjor sommer, og på grunn av pandemien kunne vi bare ha noen få gjester, og mannens familie kunne dessverre ikke komme. Vi endte opp med å ha kirkelig vielse (med plass til 50 gjester) og 10 gjester på middag hjemme hos oss etterpå. I Kirken kom de aller fleste i fra min side. Både nær familie og venner. Familien til mannen fikk sett det hele på live stream. Så vi føler oss egentlig litt ferdige med selve ekteskapsinngåelsen, og mangler bare bryllupsfesten. Familiene våre har ikkje møtt hverandre før, og det blir nok til at de først får møtt hverandre i bryllupsfesten vi skal holde til neste sommer.

Vi kunne da tenke oss å gjøre noe artig sammen, i stedet for å fornye løftene eller lignende i kirken. Om det er konkurranserelatert (typ famen style, med øksekast og tautrekking), båttur, teambulding, kursing av noe slag, pikknikk lunsj i det fri osv. er ikkje så nøye, bare at det er en aktivitet/opplevelse som er kjekk for alle i alle aldre, og uansett vær. Det hadde vært kjekt om det kunne gjennomføres i finstasen, men er ikkje et must. Noen som har noen innspill på gode ideer eller ting de kunne tenke seg å vært med på en slik dag før bryllupsfesten? Vi blir ca 62 gjester + -

For et styr. Kan dere ikke bare ha en kul fest?

og hvordan kan det ha seg at foreldrene deres ikke har truffet hverandre? 

Anonymkode: f6fea...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...