Gå til innhold

Blåmerke som endrer seg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har forslått meg kraftig på armen etter et fall. Skikkelig blåmerke. Jeg går jo rundt med armen ned, og ser nå at det ser ut som blodet har rennet nedover under huden min. Er dette normalt?? 

Anonymkode: e0703...bc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tror du et blåmerke er? Det er sprukne blodkar. Gravitasjonen drar ting ned. Ergo, kan blåmerket forandre seg 

Anonymkode: 96d68...454

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva tror du et blåmerke er? Det er sprukne blodkar. Gravitasjonen drar ting ned. Ergo, kan blåmerket forandre seg 

Anonymkode: 96d68...454

Er snakk om et blåmerke på 20 cm, som nå er 30 cm langs armen 😓 og det gjør veldig vondt… jeg mekrer at det ikke gjør vondt å spenne underarmen, men det gjør konstant vondt og mer vondt med tiden. Fallet skjedde på søndag. Eneste jeg kan sammenligne smerten med er som en senebetennelse i hele armen, uten at det faktisk er senebetennelse

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er snakk om et blåmerke på 20 cm, som nå er 30 cm langs armen 😓 og det gjør veldig vondt… jeg mekrer at det ikke gjør vondt å spenne underarmen, men det gjør konstant vondt og mer vondt med tiden. Fallet skjedde på søndag. Eneste jeg kan sammenligne smerten med er som en senebetennelse i hele armen, uten at det faktisk er senebetennelse

ts

Det er som de andre sier her helt normalt, fordi blodet renner under huden etter at det er lekket ut av et revnet/sprukket blodkar pga fallet.

Det vil nok ta litt tid før kroppen har absorbert opp såpass mye blod som et 30 cm stort blåmerke, men til slutt vil det forsvinne. Det er også normalt å føle seg forslått og ha det vondt en stund etterpå. Blir det ikke bedre på en uke eller to, ville jeg bedt legen om henvisning til røntgen. Du kan jo ha fått en brist i en knokkel.

God bedring! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...