Gå til innhold

Fett rundt nesevikene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå nylig har jeg begynt å bli fettete på nesevikene, er sånn at om jeg er borti der med fingrene så blir jeg ryddig fettete på fingertuppen. Noen som vet hva det kan komme av? Er plagsomt å måtte holde meg unna det området på ansiktet for å ikke bli fettete

Anonymkode: ef083...1a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økt talgproduksjon?

Anonymkode: f600a...925

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Økt talgproduksjon?

Rart at det plutselig skulle skje nå 🤔

Skrevet

Nesevikene? 

Anonymkode: ede3a...6ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nesevikene? 

Ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja

Hvor er det? 

Skrevet

Hvis området rundt nesevingene virker irritert, flassete og fettete kan det være seboreisk eksem. Kan også kløe noe. 

Anonymkode: e6850...1ae

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor er det? 

På kantene av nesen

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor er det? 

Regner med det er nesevingene og nesefurene det menes

Anonymkode: 5f48a...de8

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Rart at det plutselig skulle skje nå 🤔

Slikt kan endre seg mange ganger i løpet av livet. Hormonforandringer kan virke inn på talgproduksjonen. Bl.a. enkelte medisiner kan gi hormonforandringer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Regner med det er nesevingene og nesefurene det menes

Anonymkode: 5f48a...de8

Aha. Takk. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Slikt kan endre seg mange ganger i løpet av livet. Hormonforandringer kan virke inn på talgproduksjonen. Bl.a. enkelte medisiner kan gi hormonforandringer.

Jeg sluttet nylig etter nesten 10 år å bruke cipralex men tror ikke det kan være grunnen?

Skrevet

Noen som har erfart dette?

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Så det er kun fett der? Jeg har fet hud og er da fet rundt nesefurene, men jeg har fet hud i pannen og på haken også. Da er det sånn at om jeg kommer borti de områdene av ansiktet så blir jeg fet på fingrene.

Anonymkode: 036c5...779

Skrevet

Det er tørrere i luften pga kulde og helt naturlig at talgproduksjonen øker for å holde huden fuktig. Det er et pluss for å motvirke sår, tørr og aldrende hud og ingen negativ ting :)

• Liker 1
Skrevet
Kaur skrev (1 time siden):

Det er tørrere i luften pga kulde og helt naturlig at talgproduksjonen øker for å holde huden fuktig. Det er et pluss for å motvirke sår, tørr og aldrende hud og ingen negativ ting :)

Men har ikke brukt å hende før :klo:

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så det er kun fett der? Jeg har fet hud og er da fet rundt nesefurene, men jeg har fet hud i pannen og på haken også. Da er det sånn at om jeg kommer borti de områdene av ansiktet så blir jeg fet på fingrene.

Anonymkode: 036c5...779

Og da får man bakterier på fingrene pågrunn av fettet og må vaske seg 😕 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men har ikke brukt å hende før :klo:

Hvor gammel er du? Huden blir tørrere med alderen og produserer dermed mer talg spesielt på vinteren. Det er tegn på sunn hud uansett, hadde du vært kusk tørr hadde huden din måttet få fett fra fete kremer. 

Det kan godt hende det har skjedd før også bare at det er nå du har registrert det. Eller at du har begynt å spise mye fet og usunn mat, potetgull osv :)

Skrevet
Kaur skrev (8 timer siden):

Hvor gammel er du? Huden blir tørrere med alderen og produserer dermed mer talg spesielt på vinteren. Det er tegn på sunn hud uansett, hadde du vært kusk tørr hadde huden din måttet få fett fra fete kremer. 

Det kan godt hende det har skjedd før også bare at det er nå du har registrert det. Eller at du har begynt å spise mye fet og usunn mat, potetgull osv :)

Ble 30 nylig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...