AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 Jeg ble voldtatt 3 forskjellige ganger på forskjellig tidspunkt for mange år siden. Isolerte meg i flere år hjemme hos moren min etter dette. Hver gang jeg må være alene om natta får jeg ofte mareritt, eller så jeg ligget våken og vokter til sola står opp, og da kan jeg sove. Om mamma er hjemme og sover, sover jeg bedre og tryggere. Vil gjerne ut av dette marerittet. Går til psykiater, men hun vil avslutte fordi jeg ikke åpner meg. Kan jeg prøve å fortelle henne dette på neste time? Anonymkode: bc578...822 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Ja det kan du absolutt, og det bør du gjøre. Hvis du synes det er vanskelig å åpne deg, så kanskje du kan prøve å skrive ett brev som du kan gi til henne neste time? Anonymkode: aee19...3ac 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Er så dårlig til å skrev, men kan prøve. Anonymkode: bc578...822
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Prøv å forklare psykologen at du gjerne vil åpne defmg, at du veldig gjerne vil jobbe med dette, men at det er tøft? Anonymkode: e5f7c...d8c
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 Ja ikke gå rundt grøten. Skal det være noe vits i at du går der, både for din egen del og andre på ventelistes del så må du snakke om det som er grunnen til at du har det vanskelig. Anonymkode: 60de1...713
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Det viktigste du gjør er å åpne deg. Skriv et brev, som noen nevner her, ev en video/lydfil, dersom det er for vanskelig face to face.... Anonymkode: fa179...4df 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #7 Skrevet 1. november 2021 Helt normal reaksjon. Jeg hadde også mareritt. Anonymkode: ed03c...57a
Perleblomst Skrevet 1. november 2021 #8 Skrevet 1. november 2021 Kn det være en ide å bytte psykiater? Kanskje du ikke føler nok kjemi til å åpne deg? Vet din mor eller en venninne om hele historien og hvilke problemer du har nå? Ville det vært lettere om en ble med og fortalte historien for deg? Bare for å "dytte" deg på vei.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Ja, forsøk så godt du klarer å fortelle. Støtter forslaget om å skrive det ned om det er enklere for deg. Hvis ikke kan du kanskje starte med å si at det er noe du gjerne vil fortelle, men som er vanskelig for deg å åpne opp om. Anonymkode: ce761...7ba
Safiye Skrevet 2. november 2021 #10 Skrevet 2. november 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #11 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ble voldtatt 3 forskjellige ganger på forskjellig tidspunkt for mange år siden. Isolerte meg i flere år hjemme hos moren min etter dette. Hver gang jeg må være alene om natta får jeg ofte mareritt, eller så jeg ligget våken og vokter til sola står opp, og da kan jeg sove. Om mamma er hjemme og sover, sover jeg bedre og tryggere. Vil gjerne ut av dette marerittet. Går til psykiater, men hun vil avslutte fordi jeg ikke åpner meg. Kan jeg prøve å fortelle henne dette på neste time? Anonymkode: bc578...822 Ja gjør det, det er viktig informasjon for at du skal få den hjelpen du trenger for å få det bedre. Anonymkode: 9739f...a52
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #12 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ble voldtatt 3 forskjellige ganger på forskjellig tidspunkt for mange år siden. Isolerte meg i flere år hjemme hos moren min etter dette. Hver gang jeg må være alene om natta får jeg ofte mareritt, eller så jeg ligget våken og vokter til sola står opp, og da kan jeg sove. Om mamma er hjemme og sover, sover jeg bedre og tryggere. Vil gjerne ut av dette marerittet. Går til psykiater, men hun vil avslutte fordi jeg ikke åpner meg. Kan jeg prøve å fortelle henne dette på neste time? Anonymkode: bc578...822 Hvis det er vanskelig å prate om det kan du skrive om det og så kan du gi henne arket. Anonymkode: 9739f...a52
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #13 Skrevet 2. november 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg ble voldtatt 3 forskjellige ganger på forskjellig tidspunkt for mange år siden. Isolerte meg i flere år hjemme hos moren min etter dette. Hver gang jeg må være alene om natta får jeg ofte mareritt, eller så jeg ligget våken og vokter til sola står opp, og da kan jeg sove. Om mamma er hjemme og sover, sover jeg bedre og tryggere. Vil gjerne ut av dette marerittet. Går til psykiater, men hun vil avslutte fordi jeg ikke åpner meg. Kan jeg prøve å fortelle henne dette på neste time? Anonymkode: bc578...822 Er det vanskelig å åpne seg for henne? Eller generelt? Mange har stor nytte av å bytte behandler og når hun har truet med å avslutte fordi du ikke åpner deg kan det kanskje være enda mer utrygt? Det er lov å bytte. De er ikke like gode. Det er dessuten viktig med en god personkjemi for å få utbytte av samtalene. Jeg har hatt dårlige og gode psykologer, forskjellen er helt enorm. Hadde jeg visst hvor bra (krevende, men effektivt mht fremgang) terapi kan være ville jeg byttet ut de tidligere behandlerne mye før. Virkelig. Ikke bruk tid på behandlere du ikke får utbytte av etter 2-3 timer. Anonymkode: ac9e5...4ce
AnonymBruker Skrevet 2. november 2021 #14 Skrevet 2. november 2021 Om du ikke klarer å åpne deg ved å snakke kan det hjelpe å skrive ned på et papir så viser du bare frem det du har skrevet. Anonymkode: 50d08...9bb
Safiye Skrevet 3. november 2021 #15 Skrevet 3. november 2021 Tråden er ryddet for avsporinger -Safiye, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå