Gå til innhold

Noen som bor i England?


littlebirgit

Anbefalte innlegg

Hei

Skal flytte til England om 1 mnd og lurer på om det er noen her inne som bor i England..

Hadde vært spennende å høre hvordan det er å bo der og om dere trives der. Skal selv flytte til Oxford sammen med mine 2 barn og min tilkommende mann.

Mine barn skal begynne på engelsk skole, mens jeg skal være hjemme i begynnelsen så jeg kan hjelpe barna med å finne seg til rette. Deretter håper jeg på å ta en utdannelse noe som ikke kan være umulig i Oxford :D

Så det hadde vært artig å hørt fra andre som bor i dette regnfulle landet og fått vite litt om hvordan det er.

hilsen littlebirgit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Åååhh.. Oxford! *stjerner i blikket* Bodde der da jeg var fire - fem år gammel, i en liten landsby ikke så langt fra. Pappa skulle skrive på doktorgraden sin, derfor fikk vi stipend for å bo der et år.

Vet ikke helt hva jeg kan fortelle, det er tross alt tolv år siden vi dro derfra, men byen er nydelig, og områdene rundt byr på mange fine turer enten til fots eller ved hjelp av bil. Det som gjør selve Oxford så spesiell er at den ikke er for stor, men likevel har mye å by på. Er du glad i bokhandler, kafeer og fine hus, har du kommet til rett sted!

Prismessig vet jeg ikke helt hvordan det står til der borte nå, var der to somre på rad, sist for to år siden med foreldrene mine, som mener at mye har forandret seg og at det er blitt dyrt i England og. Da vi bodde der fikk vi stipend fra forskningsrådet, som på den tiden var ganske generøse av seg, så vi led ingen nød, det skal være sikkert!

Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har tenkt å bo der, men jeg regner med at det blir noen uforglemmelige år dere får der nede. Dessverre har jeg glemt så mye, men reiser tilbake og bilder frisker opp minnene.

Håper dere får en flott tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat flyttet fra England - etter ett år i London.

Helt herlig!

Og Oxford er nydeloig - selvom når jeg var der lurte jeg noengang om jeg var i en annen tidsalder med all den arkitekturen!

Man sier UK er regnfyllt... ja... høsten var helt perfekt - med nesten null regn. Våren var verre... Men etterhvert blir man vant til det. Det er litt sjarmerende...

Jeg trivdes utrolig masse. jeg var i et miljø med folk fra hele verden - og veldig lett å bli kjent med andre. Og det er nok veldig sant for Oxford også, med hele universitetsmiljøet der.

Og barna... de kommer til å komme inn i det så lett som det. Jeg har selv flyttet endel som barn, og ja, det er vanskelig i begynnelsen (en mnd), men så kommer man lett inn i det med nye venner.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Gjest_Cammy_*
Hei

Skal flytte til England om 1 mnd og lurer på om det er noen her inne som bor i England..

Hadde vært spennende å høre hvordan det er å bo der og om dere trives der. Skal selv flytte til Oxford sammen med mine 2 barn og min tilkommende mann.

Mine barn skal begynne på engelsk skole, mens jeg skal være hjemme i begynnelsen så jeg kan hjelpe barna med å finne seg til rette. Deretter håper jeg på å ta en utdannelse noe som ikke kan være umulig i Oxford :D

Så det hadde vært artig å hørt fra andre som bor i dette regnfulle landet og fått vite litt om hvordan det er.

hilsen littlebirgit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

vi flytter også til england juli 08.....flytter med mine to barn som også skal gå på engelsk skole.

Gleder meg vanvittig....men mye som må ordnes. Hvis du har tips så tar jeg gjerne med noen på veien...cammy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...