Helene Skrevet 1. november 2021 #1 Skrevet 1. november 2021 For ca 3 mnd siden, hentet inn katten, en morgen. Han blødde, var blodig. Blodet rant. Pakket dyret i reisekassen, rett til dyrelegen. Hos dyrelegen, rett i narkose. Jeg trodde han hadde sloss, dyrelegen sa, dette er ikke noen katt, det er et angrep fra en grevling. 1
Entern Skrevet 1. november 2021 #2 Skrevet 1. november 2021 Det skjer dessverre at grevlinger angriper katter og hunder, særlig sovende katter ☹️ Håper det går bra med katten din!!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #3 Skrevet 1. november 2021 Ok........ så da..... så.... så da, hva skal vi skrive å gjøre da................. mon tro................. osv......? Eller...... eller noe annet kanskje?......... Anonymkode: 70b8e...f81 1
Troyamin Skrevet 1. november 2021 #4 Skrevet 1. november 2021 Helene skrev (3 timer siden): For ca 3 mnd siden, hentet inn katten, en morgen. Han blødde, var blodig. Blodet rant. Pakket dyret i reisekassen, rett til dyrelegen. Hos dyrelegen, rett i narkose. Jeg trodde han hadde sloss, dyrelegen sa, dette er ikke noen katt, det er et angrep fra en grevling. Har ikke du laget dette, litt merkelige, innlegget før? Er det noe du lurer på, eller vil med, dette innlegget? 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #5 Skrevet 1. november 2021 Dyrlegen sa at det ikke var katt, men grevling angrep? Ehm.. å hva vil du med innlegget? Anonymkode: 7591f...46f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #6 Skrevet 1. november 2021 Om man slipper dyret sitt ut i naturen uten tilsyn, kan slikt skje. Anonymkode: d329f...d95
Helene Skrevet 11. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2022 Gammel tråd. Katten overlevde og har det bra. Fikk «klippekort» hos dyrelegen. Han måtte gå med krage i 3 mnd, og holdes inne. Utekatten. Takk og pris at katten er forsikret. Men han har litt reaksjoner etterpå. Mere redd og skeptisk på endel ting. Vi har ikke sett noe grevling rundt huset. Har kun uttalelsen fra dyrelegen som tok imot han og så skadene . Deler av halen har fortsatt mindre hår, 6 mnd etterpå Da jeg er en velvoksen dame er katten barnet mitt. Ligger i armkroken hver natt. 3 1
Minya Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 5 hours ago, Helene said: Gammel tråd. Katten overlevde og har det bra. Fikk «klippekort» hos dyrelegen. Han måtte gå med krage i 3 mnd, og holdes inne. Utekatten. Takk og pris at katten er forsikret. Men han har litt reaksjoner etterpå. Mere redd og skeptisk på endel ting. Vi har ikke sett noe grevling rundt huset. Har kun uttalelsen fra dyrelegen som tok imot han og så skadene . Deler av halen har fortsatt mindre hår, 6 mnd etterpå Da jeg er en velvoksen dame er katten barnet mitt. Ligger i armkroken hver natt. Så bra! Jeg kjente det stakk litt i hjerterota da jeg leste overskriften, for i nabolaget vårt er det en grevling som har tatt livet av et par katter, den ene ble angrepet mens eieren stod og så på, ut stuevinduet. Det er en av grunnene til at kattene våre ikke får være ute om natta. En gaupe i området er en annen grunn.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 Minya skrev (15 minutter siden): Så bra! Jeg kjente det stakk litt i hjerterota da jeg leste overskriften, for i nabolaget vårt er det en grevling som har tatt livet av et par katter, den ene ble angrepet mens eieren stod og så på, ut stuevinduet. Det er en av grunnene til at kattene våre ikke får være ute om natta. En gaupe i området er en annen grunn. Hadde jeg hatt grevling som faktisk HAR tatt flere katter i nabolaget og gauper så hadde ikke kattene mine fått gått ut UANSETT. Da hadde jeg bygget en stor sikker kattegård og/eller gått på tur med de i bånd. Du er jo nesten garantert at kattene dine forsvinner en dag. Det er en STOR sjanse å ta. Katteeiere forbauser meg stadig vekk, ingen vil ta ansvar for katten sin, det dør flere katter HVER dag av påkjørsler og rovdyrangrep og gudene vet hva, og likevel blir eierene helt sjokkert og knust når det skjer. Leste for en tid tilbake om en eier som hadde mistet katten sin til (husker ikke hva det var, rev/ørn kanskje?) og så hadde det skjedd igjen med den andre katten hennes… Da tenker jeg hun kan takke seg selv. Hvem slipper ut katten sin rett etter den andre katten har dødd av rovdyr i utemiljøet? Google innekatt og hva man kan gjøre for å få de til å trives med det så ser du at det ikke er så dumt. Vi MÅ ikke slippe ut kattene fordi det alltid har vært slik, det er lov å utvikle seg og lese seg opp på kattehold. Anonymkode: be39e...964 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå