Gå til innhold

Driti meg ut på date

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag hadde jeg besøk av en kvinne jeg har møtt ett par ganger i jobbsammenheng. Vi spiste middag og hadde det veldig hyggelig. På kvelden satt vi i sofaen å så på en film, vi begynte å kline. Jeg ble litt revet med å la meg oppå henne. Jeg merket at hun ble helt stiv, jeg satte meg opp med en gang. Hun så livredd ut. Jeg beklaget veldig, mente absolutt ikke å skremme henne. Hun beklaget seg tilbake og sa hun overeagerte. 

Hun var der frem til midnatt så bestilte jeg taxi til henne. Vi skal møtes neste uke. Burde jeg ta dette opp med henne? Eller la det ligge? Jeg føler meg veldig teit, og har klump i magen. 

Anonymkode: 862a7...028

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som du håndterte det helt fint. Ikke tenk mer på det. 

• Liker 26
Skrevet

Dama har tydeligvis et problem med noe så syns absolutt at dere trenger å ta en prat. Mest for hennes trygghet og grenser. Så du veit at det ikke skjer igjen.

Anonymkode: 3eb19...762

• Liker 4
Skrevet

For meg høres det ut som du taklet den situasjonen helt fint, så jeg ville bare latt det ligge. 

• Liker 12
Skrevet

Du dret deg ikke ut. Du tok hennes reaksjon på alvor, så hurra for det👍

Anonymkode: 500de...352

• Liker 24
Skrevet

Ja ikke lag noe greie av det. At hun vil møte deg igjen betyr jo at det har gått greit. Avvent heller og la henne styre fremdriften på det området, så kan du jo evt spørre etter hvert om det skulle ta lang tid...

Anonymkode: bb2ab...f2b

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

På fredag hadde jeg besøk av en kvinne jeg har møtt ett par ganger i jobbsammenheng. Vi spiste middag og hadde det veldig hyggelig. På kvelden satt vi i sofaen å så på en film, vi begynte å kline. Jeg ble litt revet med å la meg oppå henne. Jeg merket at hun ble helt stiv, jeg satte meg opp med en gang. Hun så livredd ut. Jeg beklaget veldig, mente absolutt ikke å skremme henne. Hun beklaget seg tilbake og sa hun overeagerte. 

Hun var der frem til midnatt så bestilte jeg taxi til henne. Vi skal møtes neste uke. Burde jeg ta dette opp med henne? Eller la det ligge? Jeg føler meg veldig teit, og har klump i magen. 

Hørtes veldig ut som den reaksjonen vekket et traume. 

Det kunne ikke du vite på forhånd. Synes du takla det bra. Proft. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja ikke lag noe greie av det. At hun vil møte deg igjen betyr jo at det har gått greit. Avvent heller og la henne styre fremdriften på det området, så kan du jo evt spørre etter hvert om det skulle ta lang tid...

Anonymkode: bb2ab...f2b

Helt enig, TS gikk for fort frem her og løst det eksemplarisk når dette skjedde. Ta det med ro med henne TS videre, det er tydeligvis et eller annet som hun har med seg som ballast som har utløst akkurat det. La henne styre dette videre litt, og la henne fortelle om hva som er galt når hun er klar for det. Går det for lang tid og ingen fremdrift på kommunikasjonen og forholdet så må du ta dine valg ut fra det.

• Liker 2
Skrevet

Ts. Tusen takk for alle svar. Jeg skal ihvertfall gå veldig forsiktig frem, og la hun ta styringen. 

• Liker 9
Skrevet

Du håndterte det kjempefint! Kudos!

Jeg derimot, synes det hadde vært helt fantastisk med en mann som tok det opp. 
Er ikke verre enn at du sier det uten så mye styr; «Jeg har tenkt litt på det som skjedde i sofaen forrige gang vi møttes. Vil bare forsikre meg om at du vet at jeg overhodet ikke mente å tråkke over en grense. Har kjent litt på det og ville bare si det i tilfelle du har følt/kjent på det i etterkant. Beklager det sterkt.»

Det viser sååå mye godhet i deg, og ville potensielt gjort så jeg likte deg enda bedre ☺️

Anonymkode: 35a63...862

• Liker 16
Skrevet

Hvis du bare hadde kjørt på uten å ta hensyn til hennes reaksjon, da hadde du driti deg ut. Men nei, du stoppet da du merket at noe var galt og respekterte at det var noe hun reagerte fysisk på. Om noe, så viste du henne i praksis at du ikke vil presse henne til å gjøre noe hun er ukomfortabel med. Det kan gjøre at hun føler seg tryggere på deg. Og hvis dere skal treffes igjen, så går dette veien :)

• Liker 4
Skrevet

Kleint. Hadde aldri møtt henne igjen. 

Anonymkode: cd99a...cd2

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du dret deg ikke ut. Du tok hennes reaksjon på alvor, så hurra for det👍

Anonymkode: 500de...352

Enig. Driti på draget hadde du gjort om du bare hadde fortsatt tross at hun ble livredd. Du håndterte situasjonen veldig respektfullt og omtenksomt. Du gjør lurt i å snakke litt med henne om det igjen før dere går noe videre på det fysiske. Det kan være fint å avklare litt grenser slik at dere unngår at dette skjer igjen. Min første tanke var at hun tidligere har opplevd voldtekt, og derfor reagerte med å gå i frys. 

Endret av Gjenferdet
  • Liker 1
Skrevet

Ts. Hun fremstår så selvsikker de gangene jeg har møtt henne så ble så overrasket at hun ble så redd. Jeg var jo på ingen måte voldsom, trodde egentlig ikke det skulle bli noe mer en litt klining. Jeg er ihvertfall takknemlig at vi skal møtes igjen. Jeg har ingen erfaring med å snakke med kvinner om overgrep, hvis det er det som kan være årsaken. Jeg har to brødre, og lite jenterfaring.

Takk for tipset høyere opp, der har jeg fått tips hvis det passer seg sånn at jeg tar opp det som skjedde. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts. Hun fremstår så selvsikker de gangene jeg har møtt henne så ble så overrasket at hun ble så redd. Jeg var jo på ingen måte voldsom, trodde egentlig ikke det skulle bli noe mer en litt klining. Jeg er ihvertfall takknemlig at vi skal møtes igjen. Jeg har ingen erfaring med å snakke med kvinner om overgrep, hvis det er det som kan være årsaken. Jeg har to brødre, og lite jenterfaring.

Takk for tipset høyere opp, der har jeg fått tips hvis det passer seg sånn at jeg tar opp det som skjedde. 

Det trenger ikke ha noe med overgrep å gjøre heller, kanskje hun bare ikke er helt trygg på deg enda. Alle kvinner er redde for å bli voldtatt om de har blitt det tidligere eller ei. Så om man plutselig er i en posisjon som det er vanskelig å forsvare seg selv (f.eks at man ligger under en mann og all hans kraft i hans leilighet) så kan man bli redd. Det er faktisk helt naturlig så jeg synes ikke du skal lage en Big deal ut av det. Vi MÅ være litt skeptiske dessverre. 

Anonymkode: d34e6...e84

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

☺️

Bare se an om det passer seg slik at det faller seg litt naturlig. Det vil iallfall utelukkende vise at du er en bra mann! Du kan ikke tråkke feil ved å vise henne at du tar henne seriøst🙏🏻 Det er bare ikke mulig! 

Anonymkode: 35a63...862

• Liker 2
Skrevet

Hun der er bare å glemme, for din del. Du burde ikke gå videre med henne. En ting er å respektere henne og det gjorde du, men det betyr ikke at du bør fortsette med henne. Slike reaksjoner har du vel ikke lyst å bli utsatt for igjen. Og hvem vet hva slags beskyldninger hun kan kommer med ovenfor deg. 

Hvis du føler at du bør "sjekke med henne" at alt er greit, så kan du gjøre det, men du bør ikke fortsette noe med henne. Folk har dumpet hverandre etter date for langt mindre bagateller enn det. Hennes reaksjon er, etter min mening, alvorlig nok for at hun ikke er "date-bar".  Hun bør greie ut sine issues, og det trenger ikke du å finne deg i, nettopp fordi hun har absolutt ingen grunn til å reagere slik ovenfor deg. Hun reagerer slik fordi hun opplevde noe med en annen mann.  Men det skal ikke være ditt problem. Alt du skal gjøre, er å være gentleman og det var du, men du bør bare bli ferdig med henne. 

Når man kysser ei dame, så skal man ha helt andre reaksjoner enn å fryse til et lik fra fryseren, omtrent. 

Du gjorde det du skal som gentleman, men du har ingen plikt til å gå videre med henne. Jeg gjentar igjen: Folk har dumpet hverandre etter første date for langt mindre ting. 

Se på deg også motsatt vei: Ingen kvinne hadde giddet å date deg om du er "klumsete" eller "fryser" når hun kysser deg og sånne ting. Sjansen er nærmest 100% for at den dama ikke hadde latt deg få en sjanse på date nr 2. 

Bli ferdig med henne, og se deg etter noe annet, som f eks reagerer veldig positivt når du kysser henne. Dessuten, så møtte du henne her i jobbsammenheng, og selv om dere muligens ikke jobber på samme plass, så er det likevel som å drite i eget reir. Hun kan gjøre ting surt for deg hvis hun har forbindelser i forhold til jobben din.  Så ekstra pro-tip. Finn ei som ikke har noe med jobben din å gjøre. 

Fordi jobb betyr veldig mye for damer. De kjører den berømte "alt på stell", og er du arbeidsløs, og får ryktet ditt på jobben ødelagt av "frys dama", så vil du slite. Så best å trekke seg nå mens hun også er i noenlunde godt humør igjen. 

Anonymkode: 3ddc3...4ee

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ikke opplevd noe overgrep, men kunne sikkert reagert på den måten om det gikk veldig fort frem. Jeg må føle meg trygg før jeg har sex. Så kan være at det var noe sånt.

Men synes ikke at du dreit deg ut her. Du stoppet når du merket at noe var galt og det er veldig bra.

Ville ikke hørt på ab over her i hvert fall. Snakk om å overdramatisere. Ville møtt henne igjen og tatt det derfra. Passer det så kan du jo ta det opp med henne.

Anonymkode: 2f503...7f2

Skrevet

Det trenger ikke være noe traume, bare at hun syntes du gikk for fort fram. Litt lenger ut i datingen finner du ut det :) 

Anonymkode: 5d1af...978

• Liker 1
Skrevet

Synes du håndterte det så godt du kunne. Av og til kan man gå for fort frem ut ifra hva den andre ønsker, og det handler jo om å lese signaler og gi mer/mindre ut ifra hva den andre sier og gjør. En relasjon er nettopp slik, så synes du gjør ditt beste. 

Anonymkode: 8b04e...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...