AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg har lenge ønsket meg barn, og jeg har blitt fortalt at det er så magisk å være gravid. Syntes folk virkelig det? For å være ærlig, så synes jeg det har vært ganske dritt. Det startet med morgenkvalme og økt søvnbehov. Brekningsfølelse hver gang jeg pusser tenner, i tillegg til at jeg blør hver gang jeg pusser tenner. Dette har var hele svangerskapet. Morgenkvalmen gikk over en stund for så å komme tilbake, også i tredje trimester. Jeg blir ofte svimmel og får hetetokter. Forstoppelse hele svangerskapet. Meget nedsatt kondis og vondt både her og der. Sparkene i magen kan visst være litt magiske, men oftest føles det som jeg har en ailien der inne. Jeg må tisse HELE tiden. I tillegg har jeg urinlekkasje. Det å plutselig trenge hjelp til å ta på sokker og sko. Burde ikke folk fått vite mer om hvordan dette faktisk er? Nå vet jeg jo at det er forskjell på folk og hvordan gravideten oppleves, og ja, det er fint også, men jeg skulle ønske jeg visste mer om dette på forhånd! Anonymkode: 00881...77c 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Næsj. De som sier det hadde lette svangerskap Jeg hadde absolutt ikke et ille svangerskap, men det var fortsatt en del helt vanlige men plagsomme plager og ingen dans på roser for det. Anonymkode: 6496f...394 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 De som sier det er magisk har nok veldig positiv innstilling til mye tenker jeg hehe. Og fokuserer kanskje mest på det at de lager et barn og gleder seg veldig til å få barn. Pluss at de nok har færre fysiske plager (kjenner jo noen som bare surfet gjennom i super form, så misunnelig...) Synes selv det er dritkjipt å være gravid. Ja jeg gleder meg til baby men det gjør det ikke noe magisk for meg, bare ennå mer kjipt siden jeg må vente på baby i tillegg til alle fysiske og psykiske plager som følge av graviditeten + alle restriksjoner på livsstil. Anonymkode: 2a533...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 For å si det sånn så var fødselen enklere enn graviditeten, selv om fødselen nesten endte med sugekopp. De sier andre trimester er det beste, når kvalmen har gitt seg, magen ikke er så stor og man har masse energi. Den perioden varte for meg i en uke, mellom kvalme og bekkenløsning. Heldigvis hadde jeg folk rundt meg som var ærlig om utfordringene, før jeg ble gravid. Da visste jeg litt hva jeg gikk til. Og min første graviditet har ikke hindret meg fra å bli gravid igjen, selv om jeg var klar over hva som ventet meg. Anonymkode: 608ef...a43 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Vil legge til at jeg aldri har hørt fra noen jeg kjenner at det var magisk å være gravid, de fleste har vel sagt det er litt slitsomt eller at de ikke likte det så godt (men ingen sa hvor kjipt det var til meg...) Anonymkode: 2a533...c2b 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Altså, det er jo noe dritt. Er jo fantastisk konsept å lage et menneske og er veldig takknemlig for å være gravid osv. men det er jo en kjipt tilstand å være i med diverse plager og bekymringer. Er heldigvis stort sett verdt det ❤️🤷🏻♀️ Anonymkode: ab95a...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg er en av de som syntes det er magisk å være gravid🙊 Jeg har hart både lette og vanskelige svangerskap men for meg så er det følelsen av å lage ett menneske, magen vokser, spark. Alt som følger med. Elsker svangerksaps kontroller og alt som følger med👶🏼 Men når det er sagt er den første tiden med kvalme, vondter osv helt jævlig!!! Har full forståelse for at andre ikke har samme syn på det som meg og at vi alle er forskjellige. Anonymkode: c24ec...3e5 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 Det ble alt som følger med to ganger😂 Anonymkode: c24ec...3e5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg er en av de som syntes det er magisk å være gravid🙊 Jeg har hart både lette og vanskelige svangerskap men for meg så er det følelsen av å lage ett menneske, magen vokser, spark. Alt som følger med. Elsker svangerksaps kontroller og alt som følger med👶🏼 Men når det er sagt er den første tiden med kvalme, vondter osv helt jævlig!!! Har full forståelse for at andre ikke har samme syn på det som meg og at vi alle er forskjellige. Anonymkode: c24ec...3e5 Vil ikke si magisk nei. Men ja, det er jo em fascinerende greie/prosess. For min del har jeg aldri følt meg vakrere eller flottere enn da jeg var gravid. Plutselig var magen noe fint å vise frem. Savner den følelsen. Nå er kroppen min bare et vrak. Anonymkode: 6496f...394 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Jeg synes det er kjempefint å være gravid og kjenne babyen vokse inni magen, men det må for faen meg lov å være sliten og lei av spye og kvalme/soving hele 1 trimester, bekkenløsning, hemmende kynnere, spark mot blæra som gjør at du plutselig lekker litt mens du er utendørs, andpusten/kortpustet av ingenting, sover helt elendig, uttrykket "jentene stjeler mors skjønnhet" blir en realitet, og du føler du ser ut som en utslitt zombie hver dag, føler du må på do men ingenting skjer, man får ikke tak i gode vinterklær så man får bare gå og fryse fram til februar, griner av ingenting, lyst å ta en sexy date med mannen men har kanskje spist litt for mye den dagen/føler en ikke ser vel og seg selv ut pga all forstoppelsen og smører ivei med scheriproct men ting tar tid, mister en sokk på gulvet når en skal henge opp klær, og det er så jævlig langt ned til det gulvet pga bekkenløsningen... var det noe mer å klage på da? ;D Gleder meg veldig til hun kommer da. Men det er fortsatt en stund til, gikk inn i 3 trimester igår, alt dette over var iløpet av det fantastiske befriende 2 trimesteret som alle elsker. Legen har sykemeldt meg 100% fordi det ble for mange og vonde kynnere og for ille bekkenløsning, så jeg er ganske isolert i tillegg nå da venninnene mine ikke bor her. Anonymkode: 611e5...6ad 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 Kommer nok mye an på hvor mye plager man har, hvordan man opplever den tiden også. Og noen ser jo glasset har halvtomt enn halvfullt Som jordmor sa til meg, så er det "ingen" som går igjennom en graviditet uten noen større eller mindre plager på et tidspunkt. Noen kan jo ha noen få plager, men henge seg veldig opp i det, mens andre kan ha lignende plager men velger og ikke fokusere så mye på de plagene, men heller på det fantastiske med at de er gravide f-eks. Jeg er nok ikke den som sier at det å gå gravid var heeelt fantastisk, men hvis noen spør, så sier jeg at jeg hadde en veldig fin graviditet og va heldig som hadde lite plager, noe som var sant, jeg vet jeg var heldig. Men jeg var også forstoppet i store deler av svangerskapet, slet med litt bekkenlåsning, følte meg tungpustet og hadde til tider mye vonde kynnere. Men alt i alt så syns jeg ikke det var noe å klage på. Anonymkode: b91bd...dff
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #12 Skrevet 1. november 2021 Er i uke 30 med andre og siste barnet. Kommer aldri til å orke det en gang til, selv om mannen ønsker 3. Kvalme frem til uke 20 og megatrøtt, er nå i uke 30 og nå sparkes og herjes det konstant 24/7, bekkenes raser sammen, får ikke på sko/bøye seg er vanskelig, har restless legs hver eneste natt (hadde det sist svangerskap og) og halsbrann. Kan ikke ditt eller datt (salami, masse kaffe osv) og gruer meg til hårtap etter fødsel igjen, så jo faen ikke ut. Sorry men jeg hater det 😩 Anonymkode: 7c3cb...3e0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #13 Skrevet 1. november 2021 Jeg hadde verdens enkleste svangerskap med null symptomer og gikk flertimers tur tre dager på overtid. Vil ikke si jeg elsket å være gravid forde, og kan godt tenke meg hvor kjipt det må være om man faktisk sliter fysisk eller psykisk… heia på dere som har det ille! Anonymkode: 99729...879
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #14 Skrevet 1. november 2021 Jeg har hatt tre lette svangerskap, har vært i god form, aldri hatt kvalme eller plager. Syntes ikke det var direkte magisk likevel. Bare helt... vanlig. Vekslet mellom å synes sparkene var hyggelige og alienaktige i første svangerskapet, bare hyggelig i de to neste. Anonymkode: 787d7...8de
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #15 Skrevet 1. november 2021 Folk er ulike, på absolutt alle punkt. Jeg hadde et lekende lett svangerskap, kunne glatt vært gravid lenger. Andre syns det er pyton. Jeg synes fødsel var en horribelt grusom opplevelse, andre synes det er sterkt og vakkert. Noen synes barseltiden er superkosemosedeilig og elsker babyer - jeg syns det var grusomt og kunne helst tenkt meg å være gravid til ungen var ett år 😅 Det finnes ingen fasit her. Noen elsker det, noen hater det, noen er delt. Hvordan kroppen takler svangerskap/fødsel/barsel er ekstremt ulikt. Anonymkode: 7617f...f94 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #16 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Folk er ulike, på absolutt alle punkt. Jeg hadde et lekende lett svangerskap, kunne glatt vært gravid lenger. Andre syns det er pyton. Jeg synes fødsel var en horribelt grusom opplevelse, andre synes det er sterkt og vakkert. Noen synes barseltiden er superkosemosedeilig og elsker babyer - jeg syns det var grusomt og kunne helst tenkt meg å være gravid til ungen var ett år 😅 Det finnes ingen fasit her. Noen elsker det, noen hater det, noen er delt. Hvordan kroppen takler svangerskap/fødsel/barsel er ekstremt ulikt. Anonymkode: 7617f...f94 Er du meg? 😄 fødsel og barseltid er det verste😂 hadde heller gått gravid fem ganger enn å føde😂 Anonymkode: 99729...879
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #17 Skrevet 1. november 2021 Beklager altså, men dere som bare leser om hvor magisk det er å være gravid leser bare det dere ønsker. Jeg leser konstant om hvor jævlig det er, hvor tungt alt er, alle har bekkenløsning og alle har halsbrann og alle vil røske ungen ut på termindagen om den ikke kommer av seg selv. Jeg hadde et flott første svangerskap og skjemtes nesten når jeg ble spurt om formen eller vi satt på gravidgrupper og formen ble diskutert, at jeg for første gang i livet hadde det supert og følte meg dritbra var liksom ikke noe man ropte høyt om. Ikke var jeg plaget med kvalme, halsbrann, bekkenløsning eller låsning, hodepine, kløe, vann i kroppen, hevelser, ingen svangerskapsdiabetes eller forgiftning, gikk ikke ekstremt opp i vekt, jobbet nesten hele løpet ut, var sosial og aktiv og elsket livet. Anonymkode: 9ef78...d5a 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #18 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du meg? 😄 fødsel og barseltid er det verste😂 hadde heller gått gravid fem ganger enn å føde😂 Anonymkode: 99729...879 Haha morsomt å høre om flere med samme opplevelse! Eg får som regel høre motsatt «åå nei, hadde født 10 ganger mot å slippe å være gravid».. Nei takk😬 Anonymkode: 7617f...f94
bergenser Skrevet 1. november 2021 #19 Skrevet 1. november 2021 Første trimester syntes jeg var jævlig. Mye kvalm, og ekstra kvalm på jobb, siden jeg jobbet med mat. Resten var egentlig bare "meh" og et skuldertrekk. Magen vokste, og det føltes sært og rart og kjenne spark og hopping på blæren for det meste. Ble jo litt vandt til det etter hvert og syntes et var kos etter hvert, men så fantastisk og herlig var jeg ikke helt med på. Ellers var jeg i god fysisk form, på tross av svangerskapsdiabetes. Var ute å gikk opp mot en mil hver dag, og holdt meg aktiv. Følte meg som en dvergplanet på slutten, og hadde to katter som sirklet meg som måner ved kveldsmat, som to måner 😝 er nå når mini er 10 måneder jeg jeg føler meg som meg selv
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #20 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Haha morsomt å høre om flere med samme opplevelse! Eg får som regel høre motsatt «åå nei, hadde født 10 ganger mot å slippe å være gravid».. Nei takk😬 Anonymkode: 7617f...f94 Me three! Kunne gått gravid mange ganger til om jeg slapp (1) fødsel, (2) underlivsskader og (3) søvnmangelen første året. Anonymkode: 6496f...394 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå