Gå til innhold

Hva er det mest absurde du noensinne har opplevd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan være dramatisk eller ikke dramatisk, men absurd. Noe du ikke tror skulle være mulig, på godt eller vondt. Ting som man ikke tror skjer i virkeligheten.

Jeg kan starte. Jeg ble kontaktet av en fyr på Facebook. Jeg skjønte jo litt hvor landet lå, men jeg innledet samtale bare fordi det var gøy å se hva han ville. Litt underholdning, tenkte jeg. Det gikk et par minutter og han bare «I LOVE YOU». Jeg bare «ok», tenkte jeg. Svarte tilbake, «men vi kjenner jo hverandre ikke?». «Nei, det gjør ingenting» sa han. Jeg kunne jo komme til han og bli kjent. Han bodde ikke i Norge, men i Marokko, så jeg sa at det ble litt vanskelig (jeg spilte bare med…🤭). Han foreslår at jeg tar med meg familien min… til Afrika. For å gifte meg med han. Og han var 50 år, og jeg var knappe 20. 

🤣 Rett og slett hysterisk. Han ble blokkert ganske fort. Vet ikke om han tullet eller seriøst trodde at jeg var så naiv at jeg bare skulle flytte til Afrika for å gifte meg med en fremmed gubbe på 50 år! Og om vi kjente hverandre eller ikke, pytt pytt liksom? Er jo bare å gifte seg?🤭

Utrolig absurd situasjon. Fra å bli kontaktet av en fyr til at han ville inngå ekteskap innen en time eller to med chat. Og han elsket meg. Masse svulstige svada ord. Og trodde jeg var så hinsides naiv at jeg ville tro på det der 🤣 Jeg ler!

Har dere opplevd noe absurd?

Anonymkode: 6abb1...f21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg bodde før slo plutselig tven på av seg selv når jeg satt og strikket, med veldig høyt volum. Kan tro jeg skvatt. 

Anonymkode: 88aa2...d14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En taxisjåfør som etter å ha kjørt et stykke sa at taksameteret var ødelagt og lurte på hvordan jeg skulle betale. En ekkel fyr som nok hadde andre tanker en Vipps i hodet. Jeg forslo at mannen kunne komme ut, da løste det seg heldigvis fort. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gangen jeg skulle ha ons etter brudd med kjæresten. Jeg var ganske lei meg, og overhodet ikke klar for en ny, seriøs relasjon. 

Møtte en dritkjekk kar på byen, så jeg tenkte 'ja ja, hvorfor ikke' (jeg var dritings, for å si det mildt). Så vi hoppet i kassa da...

Jeg dro i løpet av natta, føltes ikke helt ok ut å skulle sove sammen allikevel. Dagen derpå så tok han kontakt, og vi utvekslet noen hyggelige meldinger. Tenkte som så at vi sikkert kunne være ff, da han har kjekk og god i senga. Så vi holdt på noen uker.

Etterhvert ble meldingene bare fler og fler, og mer og mer intense. Til slutt måtte jeg spørre på en pen måte at han fikk med seg at jeg ikke var klar for et forhold, og at jeg sa det før vi gjorde noe som helst? Joda, det husket han, men han håpet at jeg endret mening, for han likte meg så godt... 

Han fortsatte å mase, og ble utrolig intens etterhvert, og han ville veldig gjerne møte meg for å prate. Jeg sa ok, å tenkte i mitt naive sinn at han kanskje forsto dersom vi tok en oppriktig prat ansikt til ansikt... Det gjorde han da altså ikke.... 🤦🏼‍♀️

Han la ut i det vide og det brede om at jeg var den kuleste og fineste dama han hadde møtt på lang tid, og at han syns vi hadde hatt så god kjemi den siste tiden, og på meldinger før alt gikk rett vest. Til slutt dro han frem mobilen sin, å viste et bilde av meg, og at han hadde brukt det som bakgrunn, så mye betydde det visst at jeg gav han en sjanse, før han slang på 'vær så snill, jenta mi"... Jeg dro telefonen hans ut av hendene på han, slettet bilde, å brølte til han at "men jeg har jo sagt nei til forhold hundre ganger, hva er det du ikke forstår!?!"...... Så begynte jaggu mannen på 110 kg og 190 høy å strigråte..... 😳 Ikke noe feil i at menn gråter altså, men hele greia ble så innmari surrealistisk, mtp at jeg hadde vært veldig klar på at jeg ikke ville i noe forhold.. 

Og jeg fikk så innmari dårlig samvittighet for at jeg brølte til han! Så da sto vi der da, jeg trøstet å sa han var en flott mann, og at det var meg som ikke var klar, ikke at det var noe galt med han..  og han gråt og gråt... 

Han holdt på å mase i et par måneder til, nå og da. Heldigvis møtte han en annen en ca et halvt års tid senere, tror han er lykkelig. Men for en absurd situasjon! 😂 Og jeg skjønte egentlig ikke greia heller, kjekk og hyggelig mann som jeg aldri kan se for meg at skulle ha noe som helst problemer med å få dame, så hvorfor han hang seg opp i et depressivt nervevrak som jeg var den gangen, det skjønner jeg ikke 😂

Anonymkode: cf27f...2c0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: dette var da min aller første obs noen gang, og det tok veldig lang tid før jeg hadde hverken ons eller ff igjen 😂

Anonymkode: cf27f...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dronningen av absurde opplevelser. Såpass at folk ville tro jeg lyver dersom jeg fortalte alt. Jeg skal dele en ting av det absurde jeg har opplevd, type "Slikt skjer bare ikke!". Slike ting har det likevel med å skje med meg. 

Jeg var i flere år sammen med ham jeg trodde var mitt livs kjærlighet, selv om det var noe vanskelig i perioder, fordi han taklet litt dårlig at jeg var 12 år yngre enn ham, og periodisk overbevist om at jeg med tiden kom til å forlate ham. Det ble litt mye frem og tilbake på grunn av dette, og en periode var vi fra hverandre fordi det ble for tungt. Vi kom sammen igjen, og han fortalte da at han hadde sterilisert seg i tiden vi var fra hverandre. Jeg tok dette tungt, for jeg ønsket barn med ham med tiden. Spesielt nå når han hadde bestemt seg for å takle dette med aldersforskjellen.

Jeg var rimelig knust over vaget han da hadde tatt for oss begge, men etter mye tenking kom jeg frem til å akseptere det. 

Forholdet ble mer stabilt og veldig bra etter dette, og tiden kom til at levetid til min spiral var ute. Jeg vet det tar litt tid før en sterilisering er sikker, og mannen ønsket tydeligvis ikke flere barn, noe som jeg da hadde akseptert, så jeg spurte for sikkerhets skyld om det nå var slik at jeg ikke trengte ny prevensjon. Noe han bekreftet. 

Noen få måneder gikk, og plutselig var jeg gravid. Jeg hadde ikke vært med andre, så jeg ble selvfølgelig veldig overrasket. Ikke mindre da han vedkjente at han ikke hadde sterilisert seg. Han hadde "tullet". Det burde jeg forstå! 

Hvordan burde jeg forstå det? For det første tuller man ikke om slikt, for det andre hadde han sett hvor fortvilet jeg var over det, for det tredje hadde han også sagt at han hadde gjort det til venner, ikke bare til meg, og for det fjerde hadde han bekreftet at jeg ikke trengte ny prevensjon da jeg tok ut spiral? 

Jeg var i et slags sjokk. Barnet i magen var noe jeg hadde drømt inderlig om, og sørget over at aldri ville skje, og samtidig var far til barnet en som hadde lurt meg og løyet på helt uforståelig måte.

Jeg hadde ønsket barn med ham, men kunne jeg få et barn med en som løy på denne måten?

Det endte med at jeg valgte abort, på grunn av sjokket og at jeg ikke hadde noe tillit til ham lenger. Jeg kunne ikke forstå, og forstår fremdeles ikke, hvordan han kunne "tulle" med noe slikt, i måneder,  og drive meg gjennom enorm fortvilelse, uten å fortelle sannheten. 

Jeg har hørt om kvinner som har lurt menn angående prevensjon, men aldri omvendt. Faen at det var akkurat meg som måtte oppleve noe så absurd som dette. 

Hadde han spurt meg om vi kunne få et barn hadde jeg vært lykkelig. På den måten dette skjedde ble det sjokk, abort og brudd. 

Anonymkode: c65ed...9ce

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siden før jeg fikk barn ønsket meg 4 barn, et sett tvillinger. Man kan jo alltids drømme om å få tvillinger, men så aldri på det som mulig siden det ikke finnes i min familie eller slekt. 

Så fikk jeg to barn ganske raskt etter hverandre og en skade av siste fødsel som tilsier at jeg ikke bør være frem flere barn. Altså, legene anbefalte meg å la være fordi det var liten sjanse for å kunne bære helt frem et friskt barn. 

Så jeg begynner på prevensjon og takler dette egentlig ganske greit. 

Så ble jeg gravid på prevensjon og går til gynekolog ved sykehuset for å ta abort. Da ser de at det er tvillinger, ca 5 uker på vei. Jeg lo og gråt om hverandre, men jeg kan ikke bære frem flere så jeg måtte bare gjennomføre aborten. Den følelsen var rimelig absurd syns jeg. Om jeg hadde båret frem så hadde jeg fått min store drøm, 4 barn og et sett tvillinger. Men pga siste fødsel så kunne det endt livet til to foster og meg selv.. 

Så var dette i starten av desember et år og tenkte at da er jeg fint ferdig med det til jul. 

Noe føltes rart ved aborten så akkurat etter middag på julaften så kom resten av aborten. Rimelig absurd det også.

Vondeste året i mitt liv! 

Jeg er livredd for å bli gravid igjen fordi jeg vet jeg må ta det bort. 

Anonymkode: 8b7ba...d0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig absurd akkurat, men litt pussig. gikk på ungdomsskolen og vi fikk lov å gå på nærmeste butikk og handle i lunsjen. Så var det en eldre mann som tydeligvis hadde blitt sur på noen andre elever som var der, så da han kom ut kjørte han på meg med handlevogna med vilje. Skikkelig hardt. Så gikk han like sur videre 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 8882a...5b1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Har siden før jeg fikk barn ønsket meg 4 barn, et sett tvillinger. Man kan jo alltids drømme om å få tvillinger, men så aldri på det som mulig siden det ikke finnes i min familie eller slekt. 

Så fikk jeg to barn ganske raskt etter hverandre og en skade av siste fødsel som tilsier at jeg ikke bør være frem flere barn. Altså, legene anbefalte meg å la være fordi det var liten sjanse for å kunne bære helt frem et friskt barn. 

Så jeg begynner på prevensjon og takler dette egentlig ganske greit. 

Så ble jeg gravid på prevensjon og går til gynekolog ved sykehuset for å ta abort. Da ser de at det er tvillinger, ca 5 uker på vei. Jeg lo og gråt om hverandre, men jeg kan ikke bære frem flere så jeg måtte bare gjennomføre aborten. Den følelsen var rimelig absurd syns jeg. Om jeg hadde båret frem så hadde jeg fått min store drøm, 4 barn og et sett tvillinger. Men pga siste fødsel så kunne det endt livet til to foster og meg selv.. 

Så var dette i starten av desember et år og tenkte at da er jeg fint ferdig med det til jul. 

Noe føltes rart ved aborten så akkurat etter middag på julaften så kom resten av aborten. Rimelig absurd det også.

Vondeste året i mitt liv! 

Jeg er livredd for å bli gravid igjen fordi jeg vet jeg må ta det bort. 

Anonymkode: 8b7ba...d0e

Kan du ikke bare sterilisere deg?

Anonymkode: fb557...08a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.11.2021 den 17.01):

 

Anonymkode: c65ed...9ce

Tror nok han sa at han hadde sterilisert seg for å teste om du var glad nok i ham til å velge ham på tross av det. Når du så ble gravid måtte han jo bare fortelle sannheten da. Krever en spesiell personlighet for å være så usikker og holde på sånn. Veldig spesielt.

Anonymkode: c9b27...d1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Kan du ikke bare sterilisere deg?

Anonymkode: fb557...08a

Vurderer det faktisk. 

Anonymkode: 8b7ba...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobbySocks skrev (På 4.11.2021 den 16.43):

En taxisjåfør som etter å ha kjørt et stykke sa at taksameteret var ødelagt og lurte på hvordan jeg skulle betale. En ekkel fyr som nok hadde andre tanker en Vipps i hodet. Jeg forslo at mannen kunne komme ut, da løste det seg heldigvis fort. 

Akkurat som at det er kundens ansvar hvis betalingsløsningen ikke fungerer 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ti10 skrev (1 time siden):

Akkurat som at det er kundens ansvar hvis betalingsløsningen ikke fungerer 😁

Han var nok ute etter noe helt annet en penger, han der karen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det største sjokket i livet var da mannen jeg var gift med fortalte at han hadde møtt en annen mann bak ryggen min og skulle forlate meg for en han bare hadde møtt et par ganger. Altså... Ord kan ikke beskrive sjokket. Vi hadde vært gift i mange år, hadde levd helt normalt, jeg virkelig elsket han, vi hadde sex som vanlig, gjorde ting sammen som en familie mens dette pågikk, osv. Aldri noen sinne hadde han nevnt noe om at han funderte på om han hadde en annen legning. Det føltes helt absurd. 

Anonymkode: 3b40a...405

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke mest absurde men eneste jeg kommer på nå

Skulle ha sex med en macho fyr jeg hadde kjent lenge en sånn litt halvkriminell tøff type. Vi hadde nesten ikke foreplay og i det han skulle inn i meg så kom han før vi engang startet. Så sier han rett etter med skikkelig lyst pikestemmeleie som en 4 år gammel jente "Ti-hi!" 

Jeg klarte ikke å si en dritt haha reiste meg opp gikk ut å tok en røyk (kunne tatt den inne men måtte bare vekk) og gikk inn igjen å la meg (vi var hos meg så kunne ikke dra) og vi snakka aldri om det, men flørta aldri noe mer sammen heller for å si det sånn. Det var ikke det at han kom så fort som var absurd men måten han reagerte på det hahah

Anonymkode: 9e448...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på joggetur i fjellveien i Bergen, må ha vært sommeren 2002 eller 2003 tror jeg. Og på vei opp mot fjellveien begynner en ung mann i dress å følge etter meg. Prater og stiller spørsmål. Når jeg har kommet opp og begynner å jogge, så jogger han jaggu etter i dress. Midt på dagen, i solen, en helg i bergen sentrum. Husker ikke lenger alt han sa, men tror han kommenterte løpeteknikken min, at den var bra som på en fotballspiller eller noe. Og husker at jeg på ett eller annet tidspunkt begynte å le sånn at jeg nesten ikke klarte å løpe, for hele situasjonen var så koko. Og han fulgte etter hele veien, tilbake gjennom byen, og helt til døren hjemme. da husker jeg at jeg ble litt stresset, jeg hadde jo ikke bedt om dette her. (var ganske ung den gangen og). Men jeg var rask med å låse meg inn, og han verken banket eller ringte på, så kom meg på et vis unna.

Den dag i dag vet jeg enda ikke hva greien var. Om det var skjult kamera, så skulle de jo sagt ifra? Kan det ha vært noe sånn pickup artist opplegg som var populært på den tiden? Aner virkelig ikke, og det irriterer meg grønn på at jeg aldri kommer til å få vite det heller.

Anonymkode: 6c321...afb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2021 den 9.09):

Tror nok han sa at han hadde sterilisert seg for å teste om du var glad nok i ham til å velge ham på tross av det. Når du så ble gravid måtte han jo bare fortelle sannheten da. Krever en spesiell personlighet for å være så usikker og holde på sånn. Veldig spesielt.

Anonymkode: c9b27...d1f

Mulig, men han opprettholdt løgnen også da jeg hadde sørget ferdig og akseptert det. Videre til jeg tok ut spiralen og så videre mens vi levde uten prevensjon noen måneder, for å la meg oppdage at det var løgn ved å bli gravid. 

Ja det er spesielt. Mulig det er noe i det du skriver, men da burde han iallefall ha avslørt at han "tullet" da jeg aksepterte situasjonen, og likevel valgte å bli. Han opprettholdt løgnen lenge utover det. 

Nei det hele er bare absurd. Uforståelig. 

Men han fikk rett i at jeg en dag ville gå fra ham. Det ble en selvoppfyllt profeti. Han sørget for at det ble slik. (Skjønt han mente visst at jeg burde bli glad. Iallefall tilgi.)

Anonymkode: c65ed...9ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...