AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Tanker om ting som kunne skjedd men som ikke skjedde. Idag gikk jeg ut med katten min (innekatt) I sele med bånd på, han greide å komme seg ut av selen for han så noe han syns var skummelt. Heldigvis fikk jeg tak i han, men sliter nå med tanken på hva som kunne skjedd hvis jeg ikke hadde fått tak i han. Tenk om han hadde blitt borte og aldri dukket opp igjen, blitt påkjørt osv... Disse tankene kommer av og på i hodet mitt og da får jeg nesten angst. Men han er veldig avhengig av meg og følger etter meg overalt inne så mulig han hadde kommet om jeg hadde ropt på han... Noen tenker kanskje bare en katt. Men han er ikke bare en katt for meg. Flere som sliter med tanker hvis det er noe som holdt på å skje? Er det vanlig med sånne tanker? Anonymkode: c7d59...eee
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Men ja, noen av oss er mer til å krisemaksimere og tenke shit! hvaomhvisatte. Kan bli slitsomt tankekjør av det. Når det skjer med meg så prøver jeg å tenke at det gikk bra denne gangen og at jeg må være mer obs neste gang. Anonymkode: 680dc...570
Duff Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Ts. Du bør øve deg på å ikke gi slike tanker plass. Slå det bort, tenk på noe fint eller hent frem ett koselig og morsomt minne. Om igjen og om igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Ja, jeg har ofte slike tanker og det er veldig plagsomt. Har akseptert at det vare er en del av min personlighet. Innerst inne handler det vel mye om at vi er samvittighetsfulle og ansvarlige mennesker. Og i ditt tilfelle: At du er veldig glad i pusen din. Anonymkode: 5cb1b...706 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 Du kan forsøke å lese litt om påtrengende tanker eller hvordan å stoppe grubling. Jeg tror ikke problemene dine er på langt nær så alvorlige som de som beskrives her, men kanskje du kan kjenne deg igjen i litt av det og finner noen tips som kan hjelpe? https://utforsksinnet.no/5-kognitive-adferdsteknikker-tanker/ https://www.kognitiv.no/selvhjelp/kontroll-over-kvernetanker-og-vedvarende-grubling/ Anonymkode: 255c1...d71 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg kan også få slike tanker. Har du sett Sex and the City? Der Carrie får plutselige anfall av dårlig samvittighet for å ha ligget med Mr Big når hun er sammen med Aidan? Nesten som et slag av angst? SÅNN er det. Det hjelper å øve på å slå det bort. Sånn ellers i tråden lurer jeg på hva faunakriminalitet er! Er det når katt dreper mus??😂 Anonymkode: 62b8b...8d8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 Det er helt normalt at du bekymret deg, og at du tenkte som du gjorde. Men om det skulle skje igjen, så er nok ikke pus så vanskelig å få tak i selv om den kan bli borte noen timer. Den vet jo hvor den bor, og vil mest sannsynlig komme til deg om du hadde gått i området og ropt på den. Det finnes seler hvor pus ikke kan komme seg ut av. Husker ikke hva disse heter for øyeblikket, men det finner du sikkert om du googler. Anonymkode: 88110...247
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 Ja- har det på samme måte. Er vel en type tvangstanker ( og drit i molboene som driter i kattene sine og sender de ut-uansett omgivelser) Anonymkode: d9d82...9c7 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #9 Skrevet 1. november 2021 Jepp. Kan plutselig komme på en gang sønnen min falt i en båt og slo hodet på en jernkant - han kunne jo dødd. Eller en gang jeg sklei på isen med bilen - hadde det vært noen fotgjengere eller andre biler der kunne det gått skikkelig galt. Eller at vi valgte å sette baderomsplater oppå eksisterende flisvegger, selvom det ikke var noe tegn til fukt når vi lagde hull for å sjekke flere steder og platene er godkjent til å montere på eksisterende vegger- så kan det ligge gammel fukt og råte og hele badet er ødelagt. Knirk i gulvet - nå detter bjelkene sammen. Osvosvosv🙃 Det kan være på alt mulig. Ufattelig slitsomt, men jeg har også generalisert angstlidelse og får angst for alt mulig. Anonymkode: 8079d...e2c 1
Safiye Skrevet 1. november 2021 #10 Skrevet 1. november 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 1. november 2021 #11 Skrevet 1. november 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg kan også få slike tanker. Har du sett Sex and the City? Der Carrie får plutselige anfall av dårlig samvittighet for å ha ligget med Mr Big når hun er sammen med Aidan? Nesten som et slag av angst? SÅNN er det. Det hjelper å øve på å slå det bort. Sånn ellers i tråden lurer jeg på hva faunakriminalitet er! Er det når katt dreper mus??😂 Anonymkode: 62b8b...8d8 Faunakriminalitet er for eksempel når frittgående huskatter utsletter hele arter av småfugl. Anonymkode: 680dc...570
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå