Gå til innhold

Venninne forventer at jeg ikke sender bilder av mat med kjøtt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Håper kanskje noen kan hjelpe meg med et dilemma jeg har med en venninne. Har ikke så mange andre venninner å spørre derfor henvender jeg meg her. 

Venninna mi har vært vegetarianer nå i 6 uker. Noe jeg syns er utrolig bra og jeg er stolt av hu. Min diett derimot er langt i fra vegetarianer. Som vanlig pleier vi å sende hverandre bilder av maten vi spiser i løpet av dagen over Snapchat. Det har liksom vært vår greie og vi bonder litt over mat og har begge stor interesse for matlaging. 

Siste bildet sendte jeg i dag hvor jeg steker bacon. Hun bad meg være forståelsesfull og ikke sende bilder av kjøtt lenger. Det er jo i og for seg greit, men nærmest alle mine måltider består av kjøtt. Så da blir det jo at jeg ikke "får lov" til å sende noen av mine måltider til hun, noe jeg syns er litt trist. 

Jeg bare lurer på, i mine øyne syns jeg det er urimelig. Det er bilder av kjøtt overalt. Reklamer, blogger, YouTube, sosiale medier. Jeg vet hun følger og ser på andre som lager mat med kjøtt. Hvorfor er det så ille at jeg, bestevennen deler bilder av maten min? Vi har et langdistanse vennskap og hun bor i et annet land. Derfor syns jeg det er koselig å sende bilder av hverdagen min og maten min. 

Hva syns dere?

Anonymkode: 1ec66...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke behov for å sende matbilder, og i alle fall ikke til noen som ekplisitt har sagt at det er uønsket.

Men du og du hvor sær hun virker!

• Liker 28
Skrevet

Synes hun virker i overkant sær her ja, men ser heller ikke vitsen med å sende matbilder? Snakk om noe annet, for hun har åpenbart tatt denne matinteressen en helt annen vei enn deg!

• Liker 5
Skrevet

Be henne om å vise forståelse for din diett og slutte å sende bilder av mat uten kjøtt. 

• Liker 25
Skrevet

Du synes det er koselig å sende henne bilder hun ikke vil ha. Absurd.

Anonymkode: d06e1...d71

• Liker 20
Skrevet
♥ skrev (Akkurat nå):

Jeg ser ikke behov for å sende matbilder, og i alle fall ikke til noen som ekplisitt har sagt at det er uønsket.

Men du og du hvor sær hun virker!

TS her.

Jeg vet ikke om du leste hele innlegget, men jeg forklarte at matlaging er en felles interesse for oss begge. Derfor pleier vi å sende hverandre bilder av matlaging. Noe jeg ikke får lov til lenger nå fordi min matlaging inneholder kjøtt. 

• Liker 4
Skrevet

For min del er det trist å se kjøtt, for jeg tenker på dyret bak kjøttet. Se for deg at noen sendte deg bilder av hunde- og kattekjøtt ofte, hadde du ikke blitt litt trist av det? Det er jo dyr bak kjøttet, med personlighet og alt som hører til. Så jeg liker ikke bilde av kjøtt. Du kunne like godt sendt meg bilder av ekorn og søte fugler som hadde blitt påkjørt. Det er bare trist. 

Bruker adblock så ser ikke så mye reklame. Ser ikke på tv, bruker streametjenester uten reklame. Så heldigvis lipper jeg se kjøtt så ofte. I butikken lukker jeg litt øynene og går dit jeg vet varene jeg trenger er. 

Anonymkode: 0b5f7...e97

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du synes det er koselig å sende henne bilder hun ikke vil ha. Absurd.

Anonymkode: d06e1...d71

TS her.

Skjønner at du ikke leste hele innlegget.

Etter hun sa hun ikke ville ha bilder av kjøtt lenger så har jeg ikke sendt noe mer eller planer om å sende mer. 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hei,

Håper kanskje noen kan hjelpe meg med et dilemma jeg har med en venninne. Har ikke så mange andre venninner å spørre derfor henvender jeg meg her. 

Venninna mi har vært vegetarianer nå i 6 uker. Noe jeg syns er utrolig bra og jeg er stolt av hu. Min diett derimot er langt i fra vegetarianer. Som vanlig pleier vi å sende hverandre bilder av maten vi spiser i løpet av dagen over Snapchat. Det har liksom vært vår greie og vi bonder litt over mat og har begge stor interesse for matlaging. 

Siste bildet sendte jeg i dag hvor jeg steker bacon. Hun bad meg være forståelsesfull og ikke sende bilder av kjøtt lenger. Det er jo i og for seg greit, men nærmest alle mine måltider består av kjøtt. Så da blir det jo at jeg ikke "får lov" til å sende noen av mine måltider til hun, noe jeg syns er litt trist. 

Jeg bare lurer på, i mine øyne syns jeg det er urimelig. Det er bilder av kjøtt overalt. Reklamer, blogger, YouTube, sosiale medier. Jeg vet hun følger og ser på andre som lager mat med kjøtt. Hvorfor er det så ille at jeg, bestevennen deler bilder av maten min? Vi har et langdistanse vennskap og hun bor i et annet land. Derfor syns jeg det er koselig å sende bilder av hverdagen min og maten min. 

Hva syns dere?

Bare si at du ikke ønsker bilder av hennes mat tilbake da. Dersom du ikke kan sende din mat. Forøvrig en litt interessant problemstilling. Jeg har en venninne som er veganer. Hvis jeg er på fancy restaurant og tar en snap av en eller annen sinnsykt pen rett. Er det ok og også sende til henne? Eller lar man være?

Anonymkode: bc296...604

• Liker 2
Skrevet

Send bilder av noe annet enn mat. Dette kommer bare til å bli et irritasjonsmoment. 

Anonymkode: 45d65...ff1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du får si at du ikke er så interessert i å se bilder av kokte grønnsaker heller, og så finner dere noe annet å sende bilder av. Er enig i at det er sært, men så lenge hun ikke vil se bilder av din mat så har jo "matvennskapet" deres falt i...eh...fisk så da må dere fokusere mer på en annen interesse i stedet. 

Endret av Cata
Tillegg
  • Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hei,

Hva syns dere?

Gi fanden i å sende matbilder. det er virkelig bare så passè

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her.

Jeg vet ikke om du leste hele innlegget, men jeg forklarte at matlaging er en felles interesse for oss begge. Derfor pleier vi å sende hverandre bilder av matlaging. Noe jeg ikke får lov til lenger nå fordi min matlaging inneholder kjøtt. 

Jeg tror ikke du leste mitt innlegg.

Spørsmålet er hvorfor du har behov for å fortsette å sende bilder hun sier hun ikke vil ha. Det er dritsært, men sånn er det. Jeg ser ikke gleden i å trosse henne på dette.

• Liker 2
Skrevet

Da må dere finne noe annet å sende bilder av enn mat. Ikke driv å send bilder av noe hun ikke vil se. 

Anonymkode: 1cc5c...11e

Skrevet
♥ skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke du leste mitt innlegg.

Spørsmålet er hvorfor du har behov for å fortsette å sende bilder hun sier hun ikke vil ha. Det er dritsært, men sånn er det. Jeg ser ikke gleden i å trosse henne på dette.

Jeg har ikke sendt hun fler bilder av kjøtt etter hun spurte 😄

• Liker 3
Skrevet

Dere er vel like sære, tenker jeg. 

Anonymkode: 5d96e...453

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sendt hun fler bilder av kjøtt etter hun spurte 😄

Nei, men du bruker energi på at hun ikke ønsker bildene. Og det er fullstendig bortkastet.

• Liker 4
Skrevet

Da hadde jeg sluttet å sende bilder av maten, og forventet det samme i retur. Hadde hun stilt spørsmål ved dette ville jeg ha sagt at det smerter meg å se mat bl.a allergikere blir syke av.
Så, i ren solidaritet ønsker jeg ikke lenger å få trykket bilder av mat som gjør folk syke trykket opp i ansiktet mitt. 

Anonymkode: 05f50...302

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tenker at tiden er inne for å slutte å dele matbilder med denne venninnen. 

I utgangspunktet forstår jeg prinsippet hennes - selv om jeg er kjøtteter selv. Har hun etiske motforestillinger mot å spise kjøtt er en deilig tilberedt kjøttrett motbydelig for henne. Ergo ønsker hun ikke bilder av det. 

Og da er jo konklusjonen at denne felles interessen for matlaging deler dere ikke lenger fordi du ikke kan dele dine "kunstverk" med henne.

Skrevet

Slutt å send matbilder 🙈

Anonymkode: 4dd91...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...