Gå til innhold

Skiløypene har for harde oppoverbakker

I Grosny

Anbefalte innlegg

Vg skriver om dette i dag. Juniorer konkurrerer i bratte seniorløper. Jeg har selv lagt merke til at løyper er lagt der det er bratt. Disse løypene er egentlig laget for eliten, men hva med vanlige folk! Vi trenger løyper som gir skiglede. Den deilige skifølelsen, og uten utforbakker som skremmer oss og brekker et par lårhalser. Vi trenger ikke å slite oss ut oppover. Vi vil bare skli gledelig gjennom terrenget, nyte tur og natur. Skiturgleden er undervurdert og gledelig mosjon er viktigere for folkehelsa enn toppidrett er.  Disse fæle løypene har nok kommet for å presse klassiskløpere til å gå med festesmøring. Samtidig er disse løypene urettferdige mot kraftfulle store løpere og favoriserer lette klatrere. Jeg ønsker oss flatere lysløyper og også at man innfører lettløypekonkurranser. De kan gjerne gå i fristil. 

Endret av I Grosny
Korrektur
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det bør begrenses hvor mye stigning det kan være i løyper for yngre. Lages de kan turfolk bruke de også. For de beste tenker jeg egentlig at løypene er greie, selv Klæbo klarte å vinne en 30 km på Lillehammer liksom. Da må det være stigning for at skal være mulig å gå i fra.

Anonymkode: 60ab8...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i fjellet er det 230km med fargekodet løper, og løper av alle slag, lengder og insinitet. Det er store kart overalt, og løpene går inni hverandre så du kan blande som du vil, men de er fortsatt veldig godt merket så du går ikke plutselig feil 😊 er helt 100% perfekt for alle, fra meg som hater å gå på ski og trenger det veldig enkelt og flat, til min søster som løper fra meg i bratte oppoverbakker 😂 burde være sånn alle steder! 😊

Anonymkode: 3e4e6...869

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Her i fjellet er det 230km med fargekodet løper, og løper av alle slag, lengder og insinitet. Det er store kart overalt, og løpene går inni hverandre så du kan blande som du vil, men de er fortsatt veldig godt merket så du går ikke plutselig feil 😊 er helt 100% perfekt for alle, fra meg som hater å gå på ski og trenger det veldig enkelt og flat, til min søster som løper fra meg i bratte oppoverbakker 😂 burde være sånn alle steder! 😊

Anonymkode: 3e4e6...869

Problemet her er for det første at det er lite snø, og for det andre folk som absolutt må gå i lysløypa den ene uka det er skiføre, så løypene som er enklest går i stykker med en gang. 🙈

Anonymkode: 60ab8...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...