AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #1 Skrevet 31. oktober 2021 Før jeg fikk barn så jeg bare på dette som mas. men å erfare barnas glede og spenning snudde alt på hodet for meg. Nå feirer vi Halloween til fingerspissene og barna elsker det! At julebukk er borte og at tradisjonen kommer fra USA og kun gavner handelsstanden er ikke ensbetydende med at det er en dårlig skikk! Halloween er fantastisk for barna! Å gjøre knep hvis man ikke får godteri er selvsagt uhørt og absolutt ikke lov. Noen få ødelegger nok litt her. men ut over dette er Halloween et lyspunkt i mørketiden som strengt tatt ikke plager noen! Vil du ikke ha besøk så skru av utelyset! Anonymkode: 20caa...1fe 27
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Enig! Herregud, når det er så mange som får glede av å feire Halloween, hvorfor skal man ødelegge det for dem bare fordi en selv ikke bryr seg eller synes noe om det? Bare drit i å feire da, enkelt og greit. Men virker som om enkelte bare på finne noe å irritere seg over, av en eller annen grunn. Anonymkode: 47209...db8 21
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Høsten er mørk, lang og kald, la oss endelig feire det som feires kan! Livet er kort folkens... Anonymkode: 2120d...846 23
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Til de som hater Halloween, vil jeg si at det er en gammel hedensk skikk. Samhandling, heksene nyttår, eller allehelgensaften om du vil. Altså de dødes dag. Anonymkode: c588d...65f 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Til de som hater Halloween, vil jeg si at det er en gammel hedensk skikk. Samhandling, heksene nyttår, eller allehelgensaften om du vil. Altså de dødes dag. Anonymkode: c588d...65f Det er helt sikkert gamle skikker som er handelsstandens motiver for å selge billig juggel produsert i lavkost land av moderne slaver. Anonymkode: d8dd6...a2f 8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg elsker Halloween! Ser ikke hvorfor det skulle trenge å være en fest for handelstanden heller - man kaster jo ikke pynten hvert år og kjøper nye neste år, den oppbevares akkurat som julepynten gjør, og jeg kjenner ingen som kjøper nye kostymer hvert år - man har jo stort sett en del å lage kostymer av, og så sminke. Man må kjøpe inn noe godteri til de som ringer på døra, gresskar og god mat til Halloween-festen. Herlig med en morsom fest med masse lys nå i denne triste depressive årstiden. Hurra for Halloween! Anonymkode: cfcd2...8a3 17
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #7 Skrevet 31. oktober 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Før jeg fikk barn så jeg bare på dette som mas. men å erfare barnas glede og spenning snudde alt på hodet for meg. Nå feirer vi Halloween til fingerspissene og barna elsker det! At julebukk er borte og at tradisjonen kommer fra USA og kun gavner handelsstanden er ikke ensbetydende med at det er en dårlig skikk! Halloween er fantastisk for barna! Å gjøre knep hvis man ikke får godteri er selvsagt uhørt og absolutt ikke lov. Noen få ødelegger nok litt her. men ut over dette er Halloween et lyspunkt i mørketiden som strengt tatt ikke plager noen! Vil du ikke ha besøk så skru av utelyset! Anonymkode: 20caa...1fe Cool story. Anonymkode: d12f2...e38 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #8 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg elsker Halloween! Ser ikke hvorfor det skulle trenge å være en fest for handelstanden heller - man kaster jo ikke pynten hvert år og kjøper nye neste år, den oppbevares akkurat som julepynten gjør, og jeg kjenner ingen som kjøper nye kostymer hvert år - man har jo stort sett en del å lage kostymer av, og så sminke. Man må kjøpe inn noe godteri til de som ringer på døra, gresskar og god mat til Halloween-festen. Herlig med en morsom fest med masse lys nå i denne triste depressive årstiden. Hurra for Halloween! Anonymkode: cfcd2...8a3 Som jeg skulle skrevet det selv. Jeg forstår heller ikke alt maset om kjøpefest. Det er gjenbruk som gjelder, akkurat som jul og påske. Halloween er dritgøy! Anonymkode: e8128...eff 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #9 Skrevet 31. oktober 2021 Er ikke foreldrene redd for barna på Halloween? Denne dagen skal vies til de døde med respekt og omtanke. Ikke dyrke og skremme. Er dere ikke redd for at onde krefter skal ta bo i barna deres? Å leke med mørke krefter er å leke med ilden, spesielt barna med sine åpne sinn. Som foreldre så må dere i det minste ha såpass med vett at dere velsigner og lar barna gjennomgå en renselse etter denne halloween-dagen. Anonymkode: 8e377...762 5
Ukjentkjendis Skrevet 31. oktober 2021 #10 Skrevet 31. oktober 2021 Glem halloween, hvem bryr seg?😴 I dag feires cupfinale NM Kvinner, Sandviken - Vålerenga, mye viktigere og mye mer moro! Ta barna dine til Ullevål, til garantert folkefest med titusen tilskuere, kampstart kl.15, gratis! 12
sommermor Skrevet 31. oktober 2021 #11 Skrevet 31. oktober 2021 Ukjentkjendis skrev (8 minutter siden): Glem halloween, hvem bryr seg?😴 I dag feires cupfinale NM Kvinner, Sandviken - Vålerenga, mye viktigere og mye mer moro! Ta barna dine til Ullevål, til garantert folkefest med titusen tilskuere, kampstart kl.15, gratis! Hvis vi hadde vært i Oslo hadde vi dratt på kamp 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #12 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Er ikke foreldrene redd for barna på Halloween? Denne dagen skal vies til de døde med respekt og omtanke. Ikke dyrke og skremme. Er dere ikke redd for at onde krefter skal ta bo i barna deres? Å leke med mørke krefter er å leke med ilden, spesielt barna med sine åpne sinn. Som foreldre så må dere i det minste ha såpass med vett at dere velsigner og lar barna gjennomgå en renselse etter denne halloween-dagen. Anonymkode: 8e377...762 😂😂 Anonymkode: 2ebe4...cb4 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #13 Skrevet 31. oktober 2021 Ukjentkjendis skrev (15 minutter siden): Glem halloween, hvem bryr seg?😴 I dag feires cupfinale NM Kvinner, Sandviken - Vålerenga, mye viktigere og mye mer moro! Ta barna dine til Ullevål, til garantert folkefest med titusen tilskuere, kampstart kl.15, gratis! Norsk fotball er ikke verdt å følge med på. For dårlig nivå. Anonymkode: 7aebe...b48 7
sommermor Skrevet 31. oktober 2021 #14 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Norsk fotball er ikke verdt å følge med på. For dårlig nivå. Anonymkode: 7aebe...b48 Norge produserer stadig vekk spillere som er gode nok for de store ligaene, så noe bra må det være med norsk fotball også. Det gjelder i høy grad på kvinnesiden også. 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #15 Skrevet 31. oktober 2021 Eneste jeg ikke liker med halloween er at hunden min får nervesammenbrudd at at det ringer på i ett kjør. Men jeg elsker å se barna som er så glade, fine og skumle! Jeg gleder meg til mitt barn blir stort nok til å være med på halloween. Anonymkode: 9f7c5...443 1
Gjest På druen Skrevet 31. oktober 2021 #16 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Til de som hater Halloween, vil jeg si at det er en gammel hedensk skikk. Samhandling, heksene nyttår, eller allehelgensaften om du vil. Altså de dødes dag. Anonymkode: c588d...65f Ja det er det. I morgen er det allehelgensdag.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #17 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 😂😂 Anonymkode: 2ebe4...cb4 Det er kanskje lett å le av det, ikke ta det alvorlig, uten å ha kommet tett innpå det. Har selv en skremmende opplevelse rundt dette med Halloweenfeiringen. Et barn i nær familie hadde med en gruppe andre barn gått gjennom en kirkegård hvor de hadde moret seg med å påkalle onde krefter. Etter Halloween hadde barnet store problem med å sove, med mareritt hvor det hele kuliminerte med at barnet hysterisk og gråtende hadde kommet inn til foreldrene og sa noen hadde gjort henne vondt og skrapet henne på ryggen. Da fant de ferske kloremerke på ryggen hennes. De var der ikke dagen før, og hadde skjedd om natten. Det skjedde mye annet skremmende med barnet, og enden på det hele var at de måtte få henne velsignet hos en katolsk prest. Og endatil var ikke denne familien troende. Det ble de etterpå. Anonymkode: 8e377...762 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #18 Skrevet 31. oktober 2021 Hvordan unngår jeg å få unger på døra? Skjønner de det hvis utelyset på trappa er slått av? Anonymkode: 78c8c...bda
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #19 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er kanskje lett å le av det, ikke ta det alvorlig, uten å ha kommet tett innpå det. Har selv en skremmende opplevelse rundt dette med Halloweenfeiringen. Et barn i nær familie hadde med en gruppe andre barn gått gjennom en kirkegård hvor de hadde moret seg med å påkalle onde krefter. Etter Halloween hadde barnet store problem med å sove, med mareritt hvor det hele kuliminerte med at barnet hysterisk og gråtende hadde kommet inn til foreldrene og sa noen hadde gjort henne vondt og skrapet henne på ryggen. Da fant de ferske kloremerke på ryggen hennes. De var der ikke dagen før, og hadde skjedd om natten. Det skjedde mye annet skremmende med barnet, og enden på det hele var at de måtte få henne velsignet hos en katolsk prest. Og endatil var ikke denne familien troende. Det ble de etterpå. Anonymkode: 8e377...762 Mhm 🤣 Anonymkode: 7b894...603 7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #20 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Eneste jeg ikke liker med halloween er at hunden min får nervesammenbrudd at at det ringer på i ett kjør. Men jeg elsker å se barna som er så glade, fine og skumle! Jeg gleder meg til mitt barn blir stort nok til å være med på halloween. Anonymkode: 9f7c5...443 Koble ut ringeklokken? Anonymkode: 9d8a7...ef9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå