AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2021 #1 Skrevet 30. oktober 2021 Hvor ofte måler du? Hvilke verdier er du fornøyd med? Eller hvilke grenseverdier har du? Er 2-timersverdi 2 timer etter måltidets start eller slutt? Anonymkode: 6b4e1...ade
Honey Dew Skrevet 31. oktober 2021 #2 Skrevet 31. oktober 2021 Det varierer fra dag til dag. Hos meg er blodsukkeret fint hvis det ligger mellom 4,7 - 6,0. 2-timersverdi er fra måltidets slutt.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #3 Skrevet 31. oktober 2021 Jeg påpeker at jeg ikke har diabetes, men måler fordi jeg har nedsatt glukosetoleranse. Jeg måler fastende hver morgen, og to timer etter måltid. Ellers når jeg føler at blodsukkeret svinger kraftig (da får jeg hjertebank, rask puls, er urolig i kroppen, får enormt søtsug/ulvehunger), Legen vil at jeg skal ha en to-timersverdi helst under 8, men 8,5 kan godtas (noe jeg sliter veldig med for tiden, da nesten alt jeg spiser gir meg måling på mellom 9 og 14) Anonymkode: cff4a...bce
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #4 Skrevet 31. oktober 2021 Takk for svar. Mitt fastende var 5.3 i dag, er ikke det litt høyt?🤔 Anonymkode: 6b4e1...ade
Honey Dew Skrevet 31. oktober 2021 #5 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar. Mitt fastende var 5.3 i dag, er ikke det litt høyt?🤔 Anonymkode: 6b4e1...ade Nei, det er helt fint. Ta å mål en time etter at du har spist frokost
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2021 #6 Skrevet 31. oktober 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for svar. Mitt fastende var 5.3 i dag, er ikke det litt høyt?🤔 Anonymkode: 6b4e1...ade Det er mitt fastende også, og legen sier det er bra. Honey Dew skrev (1 time siden): Nei, det er helt fint. Ta å mål en time etter at du har spist frokost Kan jeg spørre hvorfor du anbefaler å måle en time etter frokost? Anonymkode: cff4a...bce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå