Gå til innhold

Oppbevaring på hytta


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt en hytte på 50kvm som vi planlegger innredningen av. Synes det er så vanskelig å vite hvor mye oppbevaringsplass vi trenger. To voksne og to barn.

Vi kommer til å ha med oss det meste av klær og mat fra gang til gang, men bør vel ha et sted å pakke det ut. 

Også trenger vi kanskje ekstra oppbevaring til spill, lys, pledd og denslags?

Har noen gode tips til hvordan vi kan organisere oss på liten plass? :)

 

Anonymkode: 6af45...b36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

For oppbevaring, ville benyttet meg av høye hyller i rom som ikke oppholdsrom, typ fra gulv til tak. Og er det kun ett rom, ville jeg gjort det samme enkelte steder, men brukt noen fine kurver/kasser til tingene. Så ville jeg brukt flerbruksmøbler til oppbevaring av spill og diverse. For eksempel kister av pil, som kan brukes til bord, og samtidig fylles med ting. Puffer med oppbevaringsplass. Til oppbevaring av pledd, ville jeg brukt kurver som en del av det interiøret, at de står synlig, og gir et fint estetisk inntrykk. Skjenker ala kjøpmannsdisk ol, med mange skuffer i, kan være praktisk. Og husk at veggene kan brukes til oppbevaring. Man kan ha smale hylleplater oppover i høyden, for å utnytte plassen. Der kan eks spill, bøker og samlinger av ubrukte lys stå. Man kan også henge opp flere knaggrekker på veggene, hvor man f.eks henger finere handlenett som rommer endel, som man kan oppbevare diverse mindre ting i. Praktisk, samtidig som det kan bli en fryd for øyet. Et godt tips når man må oppbevare mye på relativt liten plass, er å la alle tingene harmonere i samme fargetoner. Det gjør at inntrykket blir mer behagelig, roligere, og det vil føles mye mer ryddig enn å blande mange ulike farger. Det er uansett smak og behag. Lyse farger gir også større romfølelse. Det samme gjelder bruk av speil. Uansett hvordan dere velger å gjøre det, er jeg sikker på at hytten deres kommer til å bli et svært hyggelig sted å være!❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter diverse erfaringer med mus vil jeg anbefale musetett oppbevaring. Dvs tette skap, kommoder og kister. Dette gjelder spesielt ting som skal ligge over vinteren, som stearinlys og pledd.

Anonymkode: 43c75...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...